Het is mei! Binnenkort BTW actie bij Saturn?
Ter ere van wat? vakantiegeld actie?
Verwijderd
Vorig jaar had de Saturn eind mei de actie met de BTW (Taxfree Paradise) en volgens mij één week later had de MM de actie met vakantiegeld verdubbeling (16% korting).
Nee hoor, ze doen het nog steeds. Zie de algemene voorwaardencangri schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 01:08:
denk dat mediamarkt snel klaar is voor mensen.
sinds 1 feb hebben ze de digitale prijzen en nu hebben ze geen laagste prijs garantie meer maar alleen de 25 winkels die hun hebben geselecteerd daar doen ze de laagste prijs van hanteren en dit veranderd dan automatisch dus eigenlijk heb je vrij weinig meer te zoeken bij mediamarkt![]()
Dat ook
Maar inderdaad omdat er vorig jaar rond deze periode de btw actie bij Saturn was. Saturn heeft al laten weten op twitter dat die er niet komt op korte termijn. Maarja ze kunnen moeilijk zeggen "ja over 3 weken" want dan wacht iedereen met de grote aankopen.
Er was vorige week woensdag 30 april een speciale actiedag bij de Saturn. Geloof 10% op alle electronische apparatuur en daarnaast nog dumping van wat verouderde apparatuur.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:32:
[...]
Dat ook
Maar inderdaad omdat er vorig jaar rond deze periode de btw actie bij Saturn was. Saturn heeft al laten weten op twitter dat die er niet komt op korte termijn. Maarja ze kunnen moeilijk zeggen "ja over 3 weken" want dan wacht iedereen met de grote aankopen.
Zie twitter Saturn check tweets 29 en 30 april
https://twitter.com/SaturnAmsterdam
Ik heb nog expliciet aan een van de medewerkers gevraagd of er nog iets met btw vij kwam binnenkort. Hij vertelde me dat ze bij Saturn tegenwoordig voor dit model van actiedagen hebben gekozen. Dus die vakantiedagen toeslag zal hem dit jaar niet worden vermoed ik.
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Die actie was alleen bij Saturn Amsterdam, niet bij alle filialen zoals andere acties.
Tja, zoals eerder ook al gezegd, ze kunnen moeilijk zeggen dat die actie er over 3 weken is. Dan wacht iedereen natuurlijk.zap8 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:54:
[...]
Er was vorige week woensdag 30 april een speciale actiedag bij de Saturn. Geloof 10% op alle electronische apparatuur en daarnaast nog dumping van wat verouderde apparatuur.
Zie twitter Saturn check tweets 29 en 30 april
https://twitter.com/SaturnAmsterdam
Ik heb nog expliciet aan een van de medewerkers gevraagd of er nog iets met btw vij kwam binnenkort. Hij vertelde me dat ze bij Saturn tegenwoordig voor dit model van actiedagen hebben gekozen. Dus die vakantiedagen toeslag zal hem dit jaar niet worden vermoed ik.
Ik zelf wacht ook, want ben van plan binnenkort een laptop aan te schaffen ;p
Verwijderd
Of de actie deze maand komt, is nog even afwachten, maar het duurt sowieso niet heel lang meer lijkt mij. Zou dus zeker even wachten als je een grote aankoop gaat doen.
Jammer dat Saturn niet zo breed is vertegenwoordigd qua winkels zoals de mediamarkt dat is.
Ik zie dat er vooral in het westen redelijk wat zitten.
Maar ik ga er vanuit dat actie ook voor de webwinkel geld?
Ik zie dat er vooral in het westen redelijk wat zitten.
Maar ik ga er vanuit dat actie ook voor de webwinkel geld?
Er gaat geen BTW achtige actie meer komen.. er zullen alleen nog product specifieke acties komen op productgroepen in een bepaald thema.. zoals WK, fotoweek, back2school etc. Dus wachten heeft geen zin mensen
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Waarom niet dan? Dat zei iemand vorige keer ook omdat 21% BTW was ingevoerd maar toen kwam er ook gewoon weer een actie.Schizo007nl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:11:
Er gaat geen BTW achtige actie meer komen.. er zullen alleen nog product specifieke acties komen op productgroepen in een bepaald thema.. zoals WK, fotoweek, back2school etc. Dus wachten heeft geen zin mensen
Omdat dat inside informatie is. Saturn heeft voor een andere marketing strategie gekozen waarbij er (net als bij MediaMarkt) geen grote actie momenten meer zijn zoals Tax Free, BTW, Vakantieverdubbelaar etc deze acties zijn niet meer te bekostigen met de gemiddelde marges op consumenten elektronica.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:14:
[...]
Waarom niet dan? Dat zei iemand vorige keer ook omdat 21% BTW was ingevoerd maar toen kwam er ook gewoon weer een actie.
Met de komst van digitale prijskaartjes is de prijsstelling over de gehele breedte al dusdanig scherp dat er met veel producten geen kortingen meer gegeven kunnen worden zoals in een BTW actie het geval is.
Dit houd natuurlijk niet in dat er geen andere winkel is die het gaat doen, zoals er altijd wel meer winkels zijn die zich graag ontfermen over je vakantiegeld.
Ik wacht gewoon deze maand af,denk dat saturn gewoon weer met een btw actie komt en anders komt MM met 16% actie zoals elke jaar,wacht nog effe met aanschaf van nieuwe camera.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Kreeg te horen dat ze eigenlijk de BTWactie in Februari ook al niet doen. Echter werd het ongeveer 1 maand van te voren besloten om het toch te doen.Schizo007nl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:21:
[...]
Omdat dat inside informatie is. Saturn heeft voor een andere marketing strategie gekozen waarbij er (net als bij MediaMarkt) geen grote actie momenten meer zijn zoals Tax Free, BTW, Vakantieverdubbelaar etc deze acties zijn niet meer te bekostigen met de gemiddelde marges op consumenten elektronica.
Met de komst van digitale prijskaartjes is de prijsstelling over de gehele breedte al dusdanig scherp dat er met veel producten geen kortingen meer gegeven kunnen worden zoals in een BTW actie het geval is.
Er is dit jaar nog geen 21% btw actie bij de Saturn geweest. Vorige week was er wel een 10% kortingsactie.kx22 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:51:
[...]
Kreeg te horen dat ze eigenlijk de BTWactie in Februari ook al niet doen. Echter werd het ongeveer 1 maand van te voren besloten om het toch te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door zap8 op 06-05-2014 01:25 ]
Dat was een lokale actie bij Saturn Amsterdam.. Op vestigingsniveau worden er wel vaker acties gedaan, maar dat is dus vaak leuk voor de regiozap8 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:23:
[...]
Er is dit jaar nog geen 21% btw actie bij de Saturn geweest. Vorige week was er wel een 10% kortingsactie.
Die 10% is ruk natuurlijk. En niet eens op een NAS. Vorige week nog ondervonden.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Bij de btw actie willen ze ook nog wel eens een oogje dichtknijpen als het gaat om kortingen geven op producten waar het niet mag zoals Sonos.
hoe vaak heeft MM eigenlijk de BTW actie, toch ook twee keer per jaar?
Misschien kunnen ze elkaar een beetje uitspelen..
Mediamarkt en Saturn horen bij hetzelfde concern. BCC zie ik echter niet zo snel een btw-actie beginnen. Vorige keer deed Scheer en Foppen het wel, maar wellicht was dat slechts eenmalig.greatgonzo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:28:
hoe vaak heeft MM eigenlijk de BTW actie, toch ook twee keer per jaar?
Ja nog even geduld, laatste week van mei / eerste week van juni
Hoe weet je dit? Of ga je af op vorig jaar? Want die eerdere poster zegt dat er geen acties meer komen (lijkt mij sterk overigens).justjermaine schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:24:
Ja nog even geduld, laatste week van mei / eerste week van juni
Mijn broertje werkt bij de Saturn en die zegt hetzelfde. Ik ben benieuwd, mijn laptop is dringend toe aan vervanging.Philflow schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:04:
[...]
Hoe weet je dit? Of ga je af op vorig jaar? Want die eerdere poster zegt dat er geen acties meer komen (lijkt mij sterk overigens).
Ik heb gisterenavond met iemand die hoog in management van MM werkt gepraat, oa over de btw vrije dagen. Hij beweerde dat de kans op btw vrije dagen bij de MM nagenoeg gesloten zou zijn omdat ze nu mij alle Nldse vestigingen van MM overgeschakeld zijn op electronische prijskaartjes bij de producten die gekoppeld zijn aan prijzen van concurrenten waardoor ze tegenwoordig altijd al automatisch de laagste prijzen hebben. OM dat nog weer met btw onder te gaan zitten zou niet rendabel zijn.
Zoals ik al voor de aankondiging van de btw vrije dagen in januari bij de MM zei: Saturn zal niet gaan volgen omdat dat daar vanaf dit jaar een andere strategie gevolgd zal worden nml tijdelijke acties bij individuele Saturns. Overigens heeft Saturn nu ook overal die electronische prijskaarten als ik het goed begrepen heb.
Zoals ik al voor de aankondiging van de btw vrije dagen in januari bij de MM zei: Saturn zal niet gaan volgen omdat dat daar vanaf dit jaar een andere strategie gevolgd zal worden nml tijdelijke acties bij individuele Saturns. Overigens heeft Saturn nu ook overal die electronische prijskaarten als ik het goed begrepen heb.
De electronische prijskaartjes lijkt me nou niet de bepalende factor hier want ze hadden al een laagste prijsgarantie en ik geloof er niets van dat ze nu opeens standaard de laagste prijs hebben voor hun assortiment nadat ze altijd als 'duur' bekend stonden (behalve bij de aanbiedingen). Zal ze in elk geval een boel omzet kosten als ze het niet meer gaan organiseren. We zullen zien.
Laat maar..
Ben benieuwd. Ik moet eigenlijk nog even een witgoed combi deal maken en had gehoopt dat een BTW actie nog wat extra korting op zou leveren.
Er zal denk ik hoe dan ook een actie komen. Of dit nog steeds de ''btw vrij dagen'' zullen zijn weet ik uiteraard niet. De electronica retail heeft altijd aanbiedingen op het moment dat het vakantiegeld uitgekeerd wordt. Vaak kopen mensen daarvan hun tv, nieuwe laptop, of noem maar op. Tegenwoordig komen ze niet vanzelf meer naar de winkels.. dus zullen ze met een actie overgehaald moeten worden.
Misschien een leidraad, de actiemiddag/ avond bij Saturn Amsterdam een paar weken geleden had 10% korting op veel dingen (lang niet alles). De eerdere actie middagen/avonden hadden voorheen altijd btw korting op zo'n beetje alles. Dus wellicht dat er bij de MM toch een vakantiegeld actie komt maar dan beperkt tot 10% op een deel van het assortiment.Chrosser schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:22:
Er zal denk ik hoe dan ook een actie komen. Of dit nog steeds de ''btw vrij dagen'' zullen zijn weet ik uiteraard niet. De electronica retail heeft altijd aanbiedingen op het moment dat het vakantiegeld uitgekeerd wordt. Vaak kopen mensen daarvan hun tv, nieuwe laptop, of noem maar op. Tegenwoordig komen ze niet vanzelf meer naar de winkels.. dus zullen ze met een actie overgehaald moeten worden.
Ik snap dat argument wel, echter is het maar relatief; wat is 'goedkoop'.zap8 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:03:
Ik heb gisterenavond met iemand die hoog in management van MM werkt gepraat, oa over de btw vrije dagen. Hij beweerde dat de kans op btw vrije dagen bij de MM nagenoeg gesloten zou zijn omdat ze nu mij alle Nldse vestigingen van MM overgeschakeld zijn op electronische prijskaartjes bij de producten die gekoppeld zijn aan prijzen van concurrenten waardoor ze tegenwoordig altijd al automatisch de laagste prijzen hebben. OM dat nog weer met btw onder te gaan zitten zou niet rendabel zijn.
Je kunt het ook stellen dat ze vroeger altijd asociaal teveel hebben gevraagd. Nu de concurrentie steeds groter word moeten ze steeds meer eraf doen. Ik denk niet dat je kunt stellen dat nu alles eraf is wat eraf kon en ze al aan de bodem zitten. Ze verdienen er in ieder geval nog steeds genoeg op.
Ik denk dat er altijd nog ruimte is voor bepaalde acties om weer een beetje klanten af te snoepen van de rest. Daar blijf je als grote keten toch altijd mee bezig om bij te blijven....
...we zullen het wel merken.
Ik ben ook aan het wachten om een electronicaproduct aan te schaffen. Als MM/Saturn niks oplevert ga ik wel es op die bekende HK site shoppen; levert hetzelfde aantal % op.
[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 12-05-2014 12:13 ]
Ik denk dat de markt iets anders in elkaar zit.. Vaak worden populaire producten onder de verkoopprijs verkocht. Puur om mensen te trekken. Mediamarkt en Saturn zijn zo'n grote spelers dat ze dit zich kunnen permitteren. Het is een soort verkapte manier om de concurrentie kapot te maken. Niet voor niks is it's al failliet, vallen de kleine electonica zaakjes bij de bosjes om en gaat het niet goed met andere ketens. Ze kunnen simpelweg de prijs niet bieden die een grote speler wel kan bieden. Zodra Mediamarkt + Saturn de enige spelers van betekenis zijn zullen ook de acties gaan verdwijnen en kan er weer met meer marge verkocht worden.
Asociaal veel gevraagd hebben is echt onzin. Er zat wat meer marge op dat klopt. Op kleren zit bijvoorbeeld echt asociaal veel marge vaak meer dan 400%. Een galaxy tab of ipad wordt totaal niks op verdient.. bij een actie moet je er zelfs geld bij doen. Dan moeten ze het puur van de hoesjes / accessoires hebben om er nog iets op te verdienen. Hetzelfde geldt voor de actie tv's (de 46 inch of groter voor 400 euro acties) dat zijn lokkertjes om de klant, eenmaal in de winkel, om te praten naar een duurder model.
Asociaal veel gevraagd hebben is echt onzin. Er zat wat meer marge op dat klopt. Op kleren zit bijvoorbeeld echt asociaal veel marge vaak meer dan 400%. Een galaxy tab of ipad wordt totaal niks op verdient.. bij een actie moet je er zelfs geld bij doen. Dan moeten ze het puur van de hoesjes / accessoires hebben om er nog iets op te verdienen. Hetzelfde geldt voor de actie tv's (de 46 inch of groter voor 400 euro acties) dat zijn lokkertjes om de klant, eenmaal in de winkel, om te praten naar een duurder model.
Als MM/ Saturn het niet doen, dan komen de concurrenten wel een BTW/ vakantiegeld actie waarna MM/ Saturn vast ook wel gaan volgen (ook al zeggen ze het nu niet te gaan doen).
De consument zal denk ik eerder reageren op een BTW/ vakantiegeld aktie van een concurrent, want hoe weet de consument dat de prijzen van MM/ Saturn "automatisch" de goedkoopste zijn?
De consument zal denk ik eerder reageren op een BTW/ vakantiegeld aktie van een concurrent, want hoe weet de consument dat de prijzen van MM/ Saturn "automatisch" de goedkoopste zijn?
Er zijn geen concurrenten meer die het zich kunnen permitteren.. Ik ben dus bang dat je je daarop verkijkt.
Het zal van de de 2 bigboys moeten afhangen
Het zal van de de 2 bigboys moeten afhangen
[ Voor 17% gewijzigd door Chrosser op 12-05-2014 12:23 ]
Ben ik dan de enige die die digitale schapkaartjes wantrouw? Ik zie ze eerder de prijs daarmee sneller omhoog brengen dan omlaag. Het wordt als voordeel gebracht, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er zo geen 'vergeten' schapkaartjes met lage prijzen meer zijn.zap8 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:03:
Het is niet te voorspellen wat ze doen, budget van die acties komt vaak ook uit de marketing/reclame. Het is wel typerend dat ze zijn opgehouden met schreeuwreclames, terwijl de Metro groep die nog wel heeft in het buitenland.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt met die digitale bordjes. De prijzen kunnen zo razend snel worden aangepast aan de concurrentie als die ergens het lef heeft te stunten. Verder denk ik dat in Nld itt buitenland de concurrentie zo goed als weggevaagd is. BCC de enig overblijvende concurrent (als we het over wit en bruingoed hebben) is onderdeel van een Franse Multinational dus die krijgen ze niet kapot. De markt lijkt verdeeld. Dus hoeft er ook niet echt meer gestunt te worden, en langzamerhand zul je zien dat prijzen weer wat omhoog getrokken worden. Zelfde kun je zien in Supermarkt gebeuren. AH heeft door z'n prijzenoorlog alle kleine supermarkten kapot gemaakt. En in de hele breedte zie je de prijzen weer stijgen ook van de overgebleven concurrenten ( Jumbo, C1000, Vomar, etc.).Senor Sjon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:19:
[...]
Ben ik dan de enige die die digitale schapkaartjes wantrouw? Ik zie ze eerder de prijs daarmee sneller omhoog brengen dan omlaag. Het wordt als voordeel gebracht, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er zo geen 'vergeten' schapkaartjes met lage prijzen meer zijn.
Het is niet te voorspellen wat ze doen, budget van die acties komt vaak ook uit de marketing/reclame. Het is wel typerend dat ze zijn opgehouden met schreeuwreclames, terwijl de Metro groep die nog wel heeft in het buitenland.
http://ideas.time.com/201...re-expensive-on-saturday/Senor Sjon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:19:
[...]
Ben ik dan de enige die die digitale schapkaartjes wantrouw? Ik zie ze eerder de prijs daarmee sneller omhoog brengen dan omlaag. Het wordt als voordeel gebracht, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er zo geen 'vergeten' schapkaartjes met lage prijzen meer zijn.
Een leuk artikel over digitale prijskaartjes. In sommige landen zijn de prijzen variabel aan de drukte en tijdstip van winkelen. Mediamarkt geeft in hun reclameuitingen aan dat digitale prijskaartjes in het voordeel van de consument is (http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/over-ons.html). In het artikel gebeurt precies het tegenovergestelde; de prijzen worden omhoog gegooid of omlaag gegooid op basis van vraag en aanbod ten nadele van de consument. Sommige landen lopen al voor...
[ Voor 8% gewijzigd door Monkeydancer op 12-05-2014 15:53 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Dat werd al aangekondigd bij Shell shops(?) een jaar of veel geleden. Maar nog twee weken maximaal, dan is het vakantiegeld gestort.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En toch gaat er geen BTW achtige actie komen.. de komende weken zullen de folders gedomineerd worden door TV's met scherpe prijzen en aanvullende acties zoals cashbacks en cadeaus.
De consument is teveel (ge/ver)wend geraakt door MediaMarkt en Saturn. En het enige wat BCC deed was meeliften op de acties die ze zelf nooit deden.
Het dynamic pricing model zoals wat ze in de VS kennen passen ze bij MediaMarkt en Saturn niet toe. Zij werken met een geautomatiseerd systeem wat iedere ochtend de prijzen vergelijkt van de 25 grootste concurrenten en daarbij zijn zij nooit duurder. Voor de overige internetshops hebben zij een bepaalde rekensom waarbij zij enigszins rekening houden met de prijzen maar deze niet altijd zullen volgen.
Eigenlijk doen de webshops hetzelfde maar zij schakelen over het algemeen veel sneller in prijzen. Met als grote voorbeelden bijvoorbeeld Amazon en eBay. Maar ook steeds meer Nederlandse webshops hanteren over een periode diverse prijzen. Dit kun je mooi terug zien in de pricewatch grafieken en dergelijke.
De consument is teveel (ge/ver)wend geraakt door MediaMarkt en Saturn. En het enige wat BCC deed was meeliften op de acties die ze zelf nooit deden.
Het dynamic pricing model zoals wat ze in de VS kennen passen ze bij MediaMarkt en Saturn niet toe. Zij werken met een geautomatiseerd systeem wat iedere ochtend de prijzen vergelijkt van de 25 grootste concurrenten en daarbij zijn zij nooit duurder. Voor de overige internetshops hebben zij een bepaalde rekensom waarbij zij enigszins rekening houden met de prijzen maar deze niet altijd zullen volgen.
Eigenlijk doen de webshops hetzelfde maar zij schakelen over het algemeen veel sneller in prijzen. Met als grote voorbeelden bijvoorbeeld Amazon en eBay. Maar ook steeds meer Nederlandse webshops hanteren over een periode diverse prijzen. Dit kun je mooi terug zien in de pricewatch grafieken en dergelijke.
Mee eens, echter als we het over electronica hebben is de enige die af en toe met behoorlijke kortingen komt Dixons. Onlangs was de iPad Air daar nog voor 399 te halen ook hebben ze af en toe Macbook acties waarin MM en Saturn echt niet mee gaan.Schizo007nl schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:13:
En toch gaat er geen BTW achtige actie komen.. de komende weken zullen de folders gedomineerd worden door TV's met scherpe prijzen en aanvullende acties zoals cashbacks en cadeaus.
Overigens was het wel een teken aan de wand dat Saturn en MM het laatste jaar niet meer met elkaars BTW acties meegingen, vroeger was dat wel altijd het geval.
Verwijderd
Wat een onzin dat door die digitale prijskaartjes het anders zou worden. De bekende winkels hielden elkaar voor de digitale prijskaartjes bij MM/Saturn ook al constant in de gaten. Of de BTW actie er wel of niet komt kan hier niets mee te maken hebben. De reden dat er een BTW actie is om die winkels vol te krijgen en veel te verkopen in een korte tijd. Mensen kopen anders simpelweg veel spullen via internet, ook logisch als je weet dat de aftersales bij de MM/Saturn niets is.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.