Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FreeRDP op RPi (of alternatief?)

Pagina: 1
Acties:

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Tweakers,

Op het werk heb ik een aantal TV schermen hangen om specifieke zaken van het intranet te tonen. Het intranet wil ik benaderen via een RDP sessie. Verbinden met de terminal server gaat via een Gateway.
De TVs stuur ik aan via een RPi (Debian Jessie repo).

Nu ben ik aan het spelen om dit voor elkaar te krijgen; echter geeft FreeRDP een foutmelding:

code:
1
 protocol security negotiation or connection failure WaitForSingleObject: pthread_join failure: 3

De verbinding maak ik met het volgende commando:

code:
1
 xfreerdp /v:<hostname van server> /u:user /p:pass /g:<FQDN van de gateway> /gu:user /gp:pass

Ik denk dat FreeRDP geen verbinding maakt met de server zelf, want als ik bij /v: een willekeurige naam ingeef krijg ik dezelfde foutmelding; maar als ik /g: verander naar iets willekeurigs krijg ik gewoon de melding: unable to reach host. De parameter /cert-ignore maakt ook geen verschil.

een RDP sessie naar deze machine valt op elke Windows en Mac client te bereiken; echter Linux niet.

Weet iemand meer over deze foutmelding, of een andere tool (of compleet andere manier) om mijn doel te verwezenlijken?

Alvast dank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ipv om het via een CLI oplossing te doen, kan je kijken naar een GUI die gebruikmaakt van xfreeRDP, zoals Remmina. Die is best uitgebreid in functionaliteit en kan nou net die ene extra parameter of optie meegeven waardoor het wel werkt.

Maar waarom moet het intranet via een Terminal Server getoond worden? Is het zo'n brak ding dat alleen in IE werkt, en niet in Firefox bijvoorbeeld wat je direct vanaf de Pi kan draaien?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Hero of Time schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:49:
Ipv om het via een CLI oplossing te doen, kan je kijken naar een GUI die gebruikmaakt van xfreeRDP, zoals Remmina. Die is best uitgebreid in functionaliteit en kan nou net die ene extra parameter of optie meegeven waardoor het wel werkt.
Thanks, zometeen eens kijken!
Hero of Time schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:49:

Maar waarom moet het intranet via een Terminal Server getoond worden? Is het zo'n brak ding dat alleen in IE werkt, en niet in Firefox bijvoorbeeld wat je direct vanaf de Pi kan draaien?
Dit is vanwege de autorisaties. Het intranet geeft op basis van de Windows Credentials autorisaties weer wat de desbetreffende afdeling nodig heeft. Via het intranet worden ook nieuwe workflows gestart en taken gedelegeerd. (Het intranet is iets meer dan alleen een nieuwsberichtje en een leuke strip (hoewel die er ook op staan :X)

Ik ga even stoeien met Remmina! Bedankt so far!