Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hallo,

Op dit moment maken wij gebruik van VEEAM backup om VM's te backuppen bij klanten. Hiervoor zetten we een aparte machine in als tussen pool.

Mijn vraag is of er ook VM backup software is voor op linux? Ik kan er namelijk niets over vinden.

Mijn bedoeling is namelijk om een Raspberry PI in te gaan zetten als tussen-pool, en zodoende alles wegschrijft naar de backup omgeving (NAS).

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Misschien moet je even in een tekening aangeven wat je exact wil doen. Voor bepaalde taken het backup proces zal een raspberry PI namelijk niet snel genoeg zijn daar deze best CPU intensief zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik google op "backup linux VM" krijg ik ontzettend veel hits met oplossingen om linux vm's te backuppen. Het lijkt me erg vreemd dat jij hier helemaal niets van kunt vinden.

EEn van de meest belangrijke vragen is op welke hypervisor en storage je linux vm's draaien, en welke eisen en wensen je stelt aan je backup. Welke zijn dat?

En waarom wil je een "tussen pool" gaan gebruiken (wat bedoel je hiermee), welk probleem probeer je hiermee op te lossen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Volgens mij wil ie geen Linux VM's backuppen, maar Linux gebruiken als Veeam Proxy voor remote backups. Echter is de informatie te summier om dit zeker te stellen.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Question Mark schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:04:
Als ik google op "backup linux VM" krijg ik ontzettend veel hits met oplossingen om linux vm's te backuppen. Het lijkt me erg vreemd dat jij hier helemaal niets van kunt vinden.

EEn van de meest belangrijke vragen is op welke hypervisor en storage je linux vm's draaien, en welke eisen en wensen je stelt aan je backup. Welke zijn dat?

En waarom wil je een "tussen pool" gaan gebruiken (wat bedoel je hiermee), welk probleem probeer je hiermee op te lossen?
Je hebt mijn vraag verkeerd begrepen denk ik, geen probleem ;-)

Op dit moment zetten wij bij elke klant een "beheer" PC neer waar VEEAM backup op draait. Hierin staat gescheduled wanneer en waar er backups gemaakt moeten worden.

Als Hypervisor gebruiken we nu VMware ESX. We willen echter ook gaan kijken naar Xen server, maar dat is toekomst. De VM's draaien gewoon op de storage van de server zelf. We mounten dus niet via NFS naar bijvoorbeeld een NAS..

Nu ben ik op zoek naar software geschikt voor linux wat we nu gebruiken op een Windows machine.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Veeam Backup (proxy) draait alleen onder Windows. Waarom specifiek de keuze dan voor een Linux OS?

Welk probleem probeer je nu op te lossen? Je zegt dat het je doel is om een Raspberry Pi te plaatsen. Maar dat is geen doel, dat is een oplossing voor een probleem. Het is alleen niet duidelijk welk probleem.

Wat is er mis met het plaatsen van een windows pc/vm met daarop Veeam Backup software en jullie beheerstooling?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nu ben ik op zoek naar software geschikt voor linux wat we nu gebruiken op een Windows machine.
En wat moet deze software dan doen? Functionaliteit gelijk aan Veeam, of alleen data overzetten naar een NAS?

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
En houd er ook rekening mee dat Veeam alleen VMware en Hyper-V VM's kan backuppen. Ik weet niet of ze Xenserver gaan ondersteunen in nieuwe versies, maar vooralsnog hoor ik daar nog helemaal niets over...
Pagina: 1