Yamaha RX-V475 icm Yamaha NS-555 (bi-wiring?)

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:03

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik ga binnekort om naar mijn nieuwe huis. Hiervoor wil ik nieuwe audio apparatuur kopen.

Mijn oog is gevallen op de Yamaha RX-V475 als receiver en als speakers de Yamaha NS-555.

Ik heb eerder een nooby soundbar van Sony gebruikt maar nu is mijn kamer een stuk groter. Deze set gaat naar de slaapkamer. Ik wil dus ook wat meer power. Ik gebruik voornamelijk een TV en HTPC als bronnen.

Aangezien ik een audio noob ben, heb ik een aantal vragen:

- Is dit een goede keus voor beginners?
- Hoe zit het met de bekabeling? Ik lees op internet over bi-wiring. Is dit aan te raden?
- Zo ja, welke bekabeling en bananenstekkers raden jullie aan?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bi-wiring heeft totaal geen zin, tenzij je gelooft in het bovennatuurlijke ;) En in dat geval heb je volgens de gelovers meer nodig dan een "simpele" Yamaha.
De versterker is trouwens een prima ding en daar kun je geen buil aan vallen, Yamaha heeft (vind ik) goede DSP voor films.

De speakers ken ik niet, heb je deze al eens beluisterd? Speakers, opstelling en aanwezigheid van andere zaken in je kamer (gordijnen, planten, etc) bepalen voor het grootste gedeelte het geluid. Laat je niet gek maken over zaken als bi-wiring en dure kabels, dat heeft allemaal geen zin en is zonde van je geld (/mening).

Bananenstekkers zijn vooral handig als je van plan bent om je speakers vaak aan- en af te koppelen. Het heeft voor het geluid geen effect of je de kabel goed vastschroeft of het met een plug ertussen doet, en plug kan eerder een issue geven omdat je dan een extra overgang hebt: kabel -> banaan -> aansluiting.
En ook hier denken de gelovigen uiteraard anders over ;) Voor jouw budget gewoon doen wat je goed lijkt, een banaanstekker hoeft niet meer dan 1-2 euro/stuk te kosten iig.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-05-2014 14:54 ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:03

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb die speakers beluisterd bij iEar in Tilburg. Ik vond ze zeer goed klinken. Ik heb daarnaast ook veel andere speakers beluisterd met dezelfde muziek-cd en ik vond de duurdere merken soms nog minder klinken dan deze Yamaha's. Het prijs verschil met de duurdere merken vind ik belachelijk als je naar het kwaliteitsverschil in geluid kijkt. Ik heb niet het ultragevoelige gehoor van een echte audiofiel dus.

Zijn bananenstekkers aan te raden of juist niet?

je had je bananenstekker uitleg al toegevoegd bij een edit... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Techno Overlord op 05-05-2014 14:56 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Gewoon kopen dan. Yamaha maakt inderdaad zeer degelijk spul. Als je echt veel power nodig hebt (bijv. 5 vloerstaanders in surround) dan zou ik wel een wat zwaardere Yammie nemen. Voor stereo en/of surround met kleine boxjes kan het prima.

Banaanpluggen zijn ideaal, maar totaal niet noodzakelijk. Geluid wordt er ook niet beter op oid, het is gewoon handiger dan klooien met die losse koperdraadjes.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X