Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel (STLC) schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 19:20

madsector

Insert Beer Here

Topicstarter
Bonjour

Gisteren in de weer geweest met switches vervangen en toen bleek de glasvezels tussen de technische ruimtes niet meer te werken. Iemand enig idee of er reinigingskits te koop zijn en bij wie, of zijn er bedrijven die langs komen en al je aansluitingen kunnen reinigen?

Het gaat om drie glasvezelparen die de switches van twee patchkasten met elkaar verbinden.

Het stomme is dat het altijd gewerkt heeft, maar het lijkt er op dat de huidige switches (Nortel) wat kritischer zijn dan de oude (Netgear en 3com). Ik heb simpelweg de GBIC's verwisseld.

Uiteindelijk werkt het nu over één verbinding, maar zou er toch graag drie in bedrijf hebben.

Nog maar één servertje thuis!

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Het beste kun je de connectoren in de glasvezelbak aan de binnenkant losmaken en handmatig reinigen
met wat alcohol en pluisvrije/stofvrije tissues.
Dit werkt vaak het beste.
Mocht dit niet mogelijk zijn kun je hier op aerga.nl cleaning pens bestellen.
Dit werkt best wel ok.

Als je een bedrijf nodig hebt die langskomen moet je me even een PM sturen.
Het bedrijf waar ik werk doen dat.

[ Voor 21% gewijzigd door Fidel op 05-05-2014 14:26 ]

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 19:20

madsector

Insert Beer Here

Topicstarter
Ok, bedankt. Ik zal eens kijken, eerst even uitzoeken wat voor vezel ik exact heb, lijkt me belangrijk. Enig idee of de gbic's ook schoon te maken zijn?

Nog maar één servertje thuis!

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Gbic's en SFP's zijn ook schoon te maken met die Hux Cleaners.
Dit is eigenlijk de enige manier zonder de Gbic open te maken.

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Verwijderd

Geen idee of je het al hebt nagekeken, maar Gibic's en SFPs zijn niet altijd noodzakelijk compatibel tussen 2 switchen van een verschillend merk. (en soms ook niet tussen verschillende modellen van hetzelfde merk)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
De vraag is idd of vuil het probleem is. Vuil is wel funest voor optics, maar zeker als de vezels in gebruik waren en/of overal netjes afgedopt is de kans wat kleiner dat het ineens vies is.

Als een connector echt op de grond gehangen heeft, open lag enz, dan is die kans een stuk groter. Daarnaast zijn de meeste vezels lang niet richting de maximale dempingen die de gemiddelde optics kunnen hebben. Ik gok inderdaad op gbic/sfp-vendor incompatibiliteit.

Herkend de switch de transceiver wel correct? En als je geen BIDI optics gebruikt, niet toevallig ergens RX/TX omgewisseld?

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Rx/Tx wisselen en comptabiliteit GBIC's controleren.
Daarna pigtails, couplers of patchcords schoonmaken, en absoluut niet schoonmaken met wc-papier of textiel oid. Dat maakt het waarschijnlijk alleen maar erger.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Gebruik een one-click cleaner deze zijn makkelijk en snel.
Geschikt voor kast en kabel deel.

Let even op:
Contacten worden vies van statische elektriciteit, handling, vieze tegendelen, vieze adapters en stofkapjes.
De goedkope stofkapjes hebben lossingsmiddel van de productiemal intern, een keer insteken en je hebt de zooi op het contact zitten. Stofkapjes zijn dus ter bescherming van de bolling van het keramiek...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 19:55 ]

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Als je Single-Mode SFP's/GBICs opMulti-Mode OM3 glasvezel gebruikt kan je ook een onstabiele verbindingen krijgen, resulterend in een klapperende verbinding tot helemaal geen verbinding.

Wat voor type modules, switches en glasvezelbekabeling gebruik je?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Behalve compatibiliteit tussen GBIC's / SFP's en switches kan ook de aansturing verschillen. Een uit mijn duim gezogen voorbeeldje: Cisco SFP in een Nortel switch zou bijvoorbeeld een Cisco-eigen 'high power'-mode niet aan kunnen waardoor het met een Cisco-witch wel werkt maar met een Nortel niet.

Welke switches, welke SFP's en wat is de demping van de kabels (liefst ook van de patchkabels) volgens de leverancier? Dan kun je uitrekenen of het zou moeten passen :) Mogelijk heb je ook PC-connectoren op een APC tray (of andersom). Zeker als je een PC/APC-kabel verkeerd om aansluit heb je dus 2x een PC/APC-overgang.

Veel switches kunnen de GBIC / SFP uitlezen, kan dat op jouw switches ook? Daar staat vaak de gemeten demping bij vermeld, valt dat binnen de bandbreedte van de SFP?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1