Triple channel geheugen in Dual channel?

Pagina: 1
Acties:

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07-2025
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een setje van 3 identieke geheugenmodules (triple setje of hoe het ook maar heet) van een mede tweaker te kopen(V&A aangeboden: Corsair XMS3 TR3X6G1600C7) Nu wil ik daar 2 bankjes van in een pc plaatsen en het 3e bankje in mijn HTPC zetten. Als ik 2 bankjes plaatst wordt dit toch gewoon dual channel? of zijn ze afhankelijk van elkaar en moet ik ze per 3 inzetten?

Groeten Barrie

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Je kunt ze gewoon per twee gebruiken, staat dan gewoon in dualchannel.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
precies hoe je het zelf al beschrijft. tegenwoordig gaat het ook regelmatig goed als je modulles van verschillende modellen/merken mixt zolang ze maar even groot zijn. dit zal ermee te maken hebben dat de memcontroller tegenwoordig in de processor zit.

bij dual, triple en quad channel betekend dat iedere module uit een zelfde batch komt en dus gegarandeerd werken als dual, tripple en quad channel.

waarom koop je niet een dual channel setje ipv tripple?

[ Voor 6% gewijzigd door dezejongeman op 05-05-2014 14:41 ]

• barrie
DaLoona schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:34:
Je kunt ze gewoon per twee gebruiken, staat dan gewoon in dualchannel.
Bedankt voor je antwoord !

Groeten Barrie

• barrie
dezejongeman schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:40:
precies hoe je het zelf al beschrijft. tegenwoordig gaat het ook regelmatig goed als je modulles van verschillende modellen/merken mixt zolang ze maar even groot zijn. dit zal ermee te maken hebben dat de memcontroller tegenwoordig in de processor zit.

bij dual, triple en quad channel betekend dat iedere module uit een zelfde batch komt en dus gegarandeerd werken als dual, tripple en quad channel.

2 bankjes gaan bij mijn zoon in de pc en de andere gaat in mijn HTPC.
Nog bedankt voor je antwoord !

Groeten Barrie

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

dezejongeman schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:40:
.....

Is dat geen marketing verhaal. Ik heb me nog nooit aan deze regel gehouden met AMD en Intel CPU's en nooit problemen gehad. Altijd single reepjes gekocht. Alleen mixen van merken in de dual/tripple setup gaf wel eens een probleem, maar zelfs dan wanneer de timings het zelfde waren, dan werkte het altijd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1