Draadloze Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Bombaclat
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Ik ben bij iemand anders thuis en moet hier een netwerkkaart voor een desktop aanschaffen. Ik heb hier beschikking over een pci-e 2.0 slot, usb 2.0 en usb 3.0. De verbinding hier is ongeveer 15mbit down / 1 mbit up. (zeer spijtig ja, maar het is niet anders) en het is b/g/n. Het draadloze (KPN) modem staat op de begane grond en de desktop op de 1ste verdieping
Nou lijkt mij een pci kaart beter omdat dat intern is verbonden, of heb ik dat verkeerd en is usb net zo goed wat netwerk betreft?
Ik had ooit voor een computer die bij mij thuis staat deze goedkope kaart aangeschaft:
pricewatch: ICIDU Wireless PCI-E Card 150N
Die heb ik hier even getest, speedtest.net gedraaid en ik krijg een ping van 20 - 30 ms, 8 - 11 mbit down en 1 mbit up. Met een macbook pro 13" (van de laatste generatie zonder retina) krijg ik ongeveer dezelfde resultaten.

Ik heb niet zo veel kennis over de kwaliteit van de netwerkkaarten in de pricewatch en ik kan niet over elke kaart een review vinden.

Ik zoek iets van maximaal 30 euro, tenzij een duurdere kaart de ping en andere storing in de verbinding echt flink omlaag kan drukken.

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 12:50
Altijd goede ervaring gehad met deze:

pricewatch: TP-Link TL-WN822N

• Bombaclat
  • Niet online
Ik had zelf mijn oog laten vallen op deze
pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter

Scheelt het veel als de antenne van de netwerkkaart verder van de computer af is? dan is de TL-WN822N misschien wel een betere optie. De dekstop hier staat in een hoek onderin een bureau. Hij wordt trouwens gebruikt voor gamen.
Voorheen is er in dezelfde kamer gegamed met een laptop en zijn er weinig problemen geweest met de verbinding bij multiplayer games

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik heb hier tot volle tevredenheid de pricewatch: TP-Link TL-WN881ND gebruikt; totdat er wifi op m'n moederbord zat en dit kaartje dus sinds korte tijd stof ligt te happen. prima kaartje voor de prijs!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Vrijwel elke kaart zal voldoen, gezien je niet in de buurt van de limieten van de kaarten van tegenwoordig zal komen. Ping-tijden ontlopen elkaar ook amper. Maar beter is om een bekabelde verbinding te realiseren als dat enigszins mogelijk is. Draadloze infra is prima voor mobiele devices als laptops, telefoons en tablets, maar voor vaste devices (desktops, servers, maar ook tv's, receivers etc) ben je toch altijd beter af met een kabeltje. Dit kan aanzienlijk sneller zijn (met name voor interne traffic heb je hier voordeel aan; je performance voor internet-traffic wordt gelimiteerd door de verbinding) en ook veel stabieler.

iRacing Profiel

• Bombaclat
  • Niet online
Bekabeld is geen optie in dit huis helaas.
Ik denk dat ik voor de pricewatch: TP-Link TL-WN822N ga. Andere mensen zijn er positief over en ik vind de mogelijkheid om hem te verplaatsen wel heel handig, voor het geval er op bepaalde plekken in de kamer slechte ontvangst is. De pc staat onder een bureau in een hoek, met de achterkant tegen de muur, lijkt mij een plek waar je mindere ontvangst hebt dan boven op het bureau.
Pagina: 1