Beste mede-tweakers,
Ik heb jullie hulp nodig bij het kopen van een nieuwe laptop voor het nieuwe studiejaar.
Zelf ben ik vrij onwetend op het gebied van laptops...
De studie die ik ga volgen is Technische Bestuurskunde aan de TU in Delft.
Voor deze studie wordt er onder andere veel gebruik gemaakt van het programma Netlogo om situaties te simuleren, ook worden er volgens mij andere programma's gebruikt voor het simuleren maar daar ben ik niet zeker van. Ook komt er bij deze studie wel wat ontwerpen kijken.
In mijn vrije tijd wil ik deze laptop ook gaan gebruiken voor lichte gaming, denk hierbij aan Tombraider en BioShock Infinite. 1280x720 vind ik goed genoeg om mee te gamen.
Nou heb ik zelf de volgende minimale eisen gesteld (suggesties voor andere eisen zijn meer dan welkom):
-4gb werkgeheugen of meer
-een minimale resolutie van 1366x768 (WXGA Wide)
-een opslag geheugen van minimaal 500gb
-een accu die minimaal 4 uur meegaat zonder aan het stopcontact te zitten
-niet duurder dan 600 euro
Zelf kwam ik de volgende laptops tegen:
- pricewatch: Acer Aspire V5-552-10578G1Taii
- pricewatch: Acer Aspire E1 572G-74504G50Mnkk
Graag zou ik van jullie horen wat jullie denken wat de beste laptop is voor mij.
Alvast bedankt,
jcmnd.
Aanvulling: Een vriend van me heeft een laptop extra toegestuurd gekregen nadat hij er maar 1 besteld had, gratis laptop dus. Deze kan ik over nemen voor een vriendenprijs. De laptop kon ik niet in de pricewatch vinden maar dit zijn de specificaties:
-Acer aspire V3-571G
-Intel Core i5-3230M
-NVIDIA GeForce 710M
-15,6" IPS FHD
-6GB DDR3
-500GB HDD
Het nadeel aan deze laptop vind ik dat hij een NVIDIA GeForce 710M heeft en een full hd scherm en daardoor denk ik wat trager is met gamen.
Ik heb jullie hulp nodig bij het kopen van een nieuwe laptop voor het nieuwe studiejaar.
Zelf ben ik vrij onwetend op het gebied van laptops...
De studie die ik ga volgen is Technische Bestuurskunde aan de TU in Delft.
Voor deze studie wordt er onder andere veel gebruik gemaakt van het programma Netlogo om situaties te simuleren, ook worden er volgens mij andere programma's gebruikt voor het simuleren maar daar ben ik niet zeker van. Ook komt er bij deze studie wel wat ontwerpen kijken.
In mijn vrije tijd wil ik deze laptop ook gaan gebruiken voor lichte gaming, denk hierbij aan Tombraider en BioShock Infinite. 1280x720 vind ik goed genoeg om mee te gamen.
Nou heb ik zelf de volgende minimale eisen gesteld (suggesties voor andere eisen zijn meer dan welkom):
-4gb werkgeheugen of meer
-een minimale resolutie van 1366x768 (WXGA Wide)
-een opslag geheugen van minimaal 500gb
-een accu die minimaal 4 uur meegaat zonder aan het stopcontact te zitten
-niet duurder dan 600 euro
Zelf kwam ik de volgende laptops tegen:
- pricewatch: Acer Aspire V5-552-10578G1Taii
- pricewatch: Acer Aspire E1 572G-74504G50Mnkk
Graag zou ik van jullie horen wat jullie denken wat de beste laptop is voor mij.
Alvast bedankt,
jcmnd.
Aanvulling: Een vriend van me heeft een laptop extra toegestuurd gekregen nadat hij er maar 1 besteld had, gratis laptop dus. Deze kan ik over nemen voor een vriendenprijs. De laptop kon ik niet in de pricewatch vinden maar dit zijn de specificaties:
-Acer aspire V3-571G
-Intel Core i5-3230M
-NVIDIA GeForce 710M
-15,6" IPS FHD
-6GB DDR3
-500GB HDD
Het nadeel aan deze laptop vind ik dat hij een NVIDIA GeForce 710M heeft en een full hd scherm en daardoor denk ik wat trager is met gamen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 13:29 ]