Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp gezocht bij aankoop laptop voor studie en gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig bij het kopen van een nieuwe laptop voor het nieuwe studiejaar.
Zelf ben ik vrij onwetend op het gebied van laptops...
De studie die ik ga volgen is Technische Bestuurskunde aan de TU in Delft.
Voor deze studie wordt er onder andere veel gebruik gemaakt van het programma Netlogo om situaties te simuleren, ook worden er volgens mij andere programma's gebruikt voor het simuleren maar daar ben ik niet zeker van. Ook komt er bij deze studie wel wat ontwerpen kijken.
In mijn vrije tijd wil ik deze laptop ook gaan gebruiken voor lichte gaming, denk hierbij aan Tombraider en BioShock Infinite. 1280x720 vind ik goed genoeg om mee te gamen.

Nou heb ik zelf de volgende minimale eisen gesteld (suggesties voor andere eisen zijn meer dan welkom):
-4gb werkgeheugen of meer
-een minimale resolutie van 1366x768 (WXGA Wide)
-een opslag geheugen van minimaal 500gb
-een accu die minimaal 4 uur meegaat zonder aan het stopcontact te zitten
-niet duurder dan 600 euro

Zelf kwam ik de volgende laptops tegen:
- pricewatch: Acer Aspire V5-552-10578G1Taii
- pricewatch: Acer Aspire E1 572G-74504G50Mnkk

Graag zou ik van jullie horen wat jullie denken wat de beste laptop is voor mij.

Alvast bedankt,

jcmnd.

Aanvulling: Een vriend van me heeft een laptop extra toegestuurd gekregen nadat hij er maar 1 besteld had, gratis laptop dus. Deze kan ik over nemen voor een vriendenprijs. De laptop kon ik niet in de pricewatch vinden maar dit zijn de specificaties:

-Acer aspire V3-571G
-Intel Core i5-3230M
-NVIDIA GeForce 710M
-15,6" IPS FHD
-6GB DDR3
-500GB HDD

Het nadeel aan deze laptop vind ik dat hij een NVIDIA GeForce 710M heeft en een full hd scherm en daardoor denk ik wat trager is met gamen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 13:29 ]

Verwijderd

Dit zou dan een leuke kunnen zijn voor 720 euro. FHD, Lenovo en GT740M: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH)

Die games die jij opnoemt leunen zo te zien veel meer op de processor. Ook met de 710M kun je de games op spelen wel op 720p.

Sowieso moet hij die laptop niet gewoon teruggeven aan de winkel?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas valt die Lenovo buiten mijn budget...
Maar bedankt voor de suggestie :)

En wat betreft die vriend van me die heeft eerst 5 maanden gewacht of er bericht zou komen over de foute levering maar die bleef uit dus besloot hij hem te houden. Je kan natuurlijk wel zeggen dat hij hem eigenlijk terug moet sturen maarja..

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:57
Wellicht een maandje wachten op TU Delft laptop project:

http://laptopproject.tudelft.nl/
\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2013-2014

Geen idee of ze in je pricerange komen dit jaar, maar is vaak wel een goede deal.
Aanvulling: Een vriend van me heeft een laptop extra toegestuurd gekregen nadat hij er maar 1 besteld had, gratis laptop dus
8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Terror op 05-05-2014 17:13 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Ik had idd al gehoord van dat laptop project van de TU alleen voorgaande jaren waren die helaas niet echt bepaald binnen mijn budget..
Daarom ging ik zelf maar een beetje kijken voor laptops.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer het aankomt op de volgende laptops welke is dan beter?
- pricewatch: Acer Aspire V5-552-10578G1Taii
- pricewatch: Acer Aspire E1 572G-74504G50Mnkk

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 13:36 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:31
Tja, de ene is iets zwaarder dan de andere. Qua grafische kracht zijn ze ongeveer gelijk. Maar de E1 heeft een Intel CPU die over het algemeen beter presteren dan AMD CPU/APU's (in de V5).

Je zult even reviews moeten lezen om te kijken naar accuduur en prestaties en wat je er mooier uit vindt zien. Wat bedoel je precies met simuleren en ontwerpen? Want bij echt ontwerpen is een hoger resolutie scherm toch wel fijn, en bij simuleren (als in een grafische 3D simulatie, hoewel ik geen idee heb wat je precies bedoelt) zul je denk ik een iets krachtigere laptop nodig hebben.

In dat geval lijkt de laptop die je vriend 'gratis' gehad heeft een betere keuze, hoewel de game prestaties wel wat lager zullen liggen (niet alleen dankzij het hogere resolutie scherm, ook dankzij de zwakkere GPU).

Nu weet ik niet wat je er precies mee moet gaan doen, maar goedkoop is vaak duurkoop, hou daar wel rekening mee. Als over een (half)jaar blijkt dat je laptop niet voldoet dan ben je alsnog de sjaak. Ook zou het wel handig zijn als je een vorm van SSD hebt (MSATA of Caching) of in ieder geval de optie daarvoor in de toekomst.

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:57
Ik zou die laptop van je maat overnemen ^^ ziet er prima uit.

Verwijderd

Topicstarter
@DGonlag2

Thnx voor je reactie!

Wat betreft het simuleren en ontwerpen weet ik zelf ook niet precies wat er precies gebruikt gaat worden en in welke vorm dit gaat komen in de studie. Bij de studie ga je vooral situaties simuleren om problemen te ontdekken en op te lossen, denk hierbij bijvoorbeeld aan een snelweg waar je het gedrag van de auto's moet bestuderen. Voor het ontwerpen denk ik dat je dan bijvoorbeeld een snelweg moet gaan ontwerpen om als voorbeeld te gaan gebruiken bij je presentaties aan bedrijven.

Van beide laptops kon ik geen review vinden, behalve dan een van CoolBlue over de E1 alleen deze was niet echt informatief om het zo maar te noemen.

De tip van duurkoop is zeker een goeie! Misschien ga ik wel voor een wat groter budget..

@Bartallstar

Die vriend van mij wilt hem verkopen dus als je geïnteresseerd bent..
Pagina: 1