Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13"laptop voor klein zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 11:15
Hallo,

Ik (wij) zijn op zoek naar een nieuwe laptop om onze oude te gaan vervangen. Wij werken al 9 jaar (!) op een toen heel dure 13,3" Sony Vaio SZ2XP die voor ons nog steeds voldoet (hij begint zijn kuurtjes te krijgen), maar doordat het besturingssysteem win XP is nu vervangen moet worden.

Het wensenlijstje:
- Liefst een 4de generatie Intel CPU (is me aangeraden dat deze goed met energie zijn)
- Liefst een SSD 128 HDD (is me aangeraden dat dit aanmerkelijk sneller zou zijn dan standaard)
- Schermdiagonaal 13,3" of 14" omdat wij dat een fijne maat vinden en omdat onze laptoptas dan nog bruikbaar is
- Verlicht toetsenbord (is een grote wens)
- LAN aansluiting (eventueel middels verloop) voor pin-automaat
- niet zwaarder dan 2 kg.
- prijsplafond ca. 700-800 euro (mag wat duurder als daarmee een veel betere laptop gekocht kan worden)

Normaal gesproken zou ik eigenlijk niet eens nadenken, en meteen naar Sony gaan om een nieuwe te halen. Ik bedoel: waarom naar een ander merk kijken als je huidige Sony het al 9 jaar volhoudt? Helaas heeft Sony de stekker uit zijn laptop's gehaald. -O-

Ik ben na diverse zoektochten zelf op een Samsung Ativ book 9NP910S3GK01NL uitgekomen maar deze wordt als relatief duur beschouwd ten opzichte van hardware/scherm, en heeft geen verlicht toetsenbord. Er schijnt wel een variant te zijn met verlicht toetsenbord, maar wel 2x zo duur. Deze laptop is er trouwens ook nog met een A6-1450 CPU voor ca. 650 euro, maar schijnt behoorlijk trager te zijn, en niet echt werkbaar.

Ik neem de laptop vrijwel dagelijks mee van thuis naar kantoor, en gebruik hem voornamelijk voor excel, internet/email, en films afspelen (soms via internet). Het hoeft trouwens zeker geen home Cinema scherm te zijn, het Scherm wat we nu in onze Sony hebben voldoet ook.

Wellicht hebben jullie een andere mening over de keuze van de processor, en/of wel/niet met een SSD werken of dat ik beter achteraf een SSD los moet kopen en inbouwen? Wat zouden jullie adviseren?

Hoi..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Laptops met SSD worden over het algemeen tegen veel te hoge prijzen aangeboden, de enige laptop waar ik af-fabriek al een SSD in zou aanschaffen is een Macbook, en dat is vnml omdat je er niet zomaar even wat anders in zet of de meeste modellen zo'n ding standaard hebben.

Je zou bijvoorbeeld een Lenovo Thinkpad L440 kunnen overwegen: 13.3" met 1600x900 resolutie, 4e generatie Core i5, 4GB geheugen en een 7200RPM harddisk. Die harddisk vervang je achteraf door bijvoorbeeld een 240GB Crucial M500.

Overigens tik ik dit zelf op een Dell Vostro 3350 met Core i3 2350M, 8GB en Samsung 830 256GB, machientje voldoet goed, maar ik heb steviger spul door de handen gehad.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11 13:59
Ik gebruik zelf deze nu een maand:
pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164)
Geweldig apparaat, geweldig scherm, accu gaat (afhankelijk van het gebruik natuurlijk) een halve dag mee, apparaat is geweldig snel en is ook gelijk een fijne tablet!
Als je hem zakelijk kunt kopen krijg je natuurlijk de BTW terug

• plieshout
Dank voor de reacties zover.

De Lenovo Yoga 2 lijkt me een prima laptop maar behoorlijk over het budget dus niet echt een optie.
De Lenovo L440 is wellicht een optie, maar ik kan er niet achter komen of het keyboard verlicht is. Wellicht kan iemand me dit bevestigen?

Verder ben ik zelf nog de Dell Inspiron 14 7437 tegengekomen. Lijkt een prima laptop voor ca. 750 euro (excl. btw met wat korting). Zijn er hier mensen die deze laptop zelf in gebruik hebben of hun mening willen delen over deze laptop?

Hoi..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Lenovo met backlight in toetsenbord ben ik nog niet tegengekomen.
Ik heb destijds de vostro 3350 genomen ipv de 3360 vanwege het verlichte toetsenbord. Achteraf is het niet meer dan een leuke gimmick.

Moet wel zeggen dat de toetsenborden van Lenovo een klasse apart zijn. Aanslag is super, vorm van de toetsen eveneens. Zelfs de <400 euro laptopjes uit de essentials series hebben een beter toetsenbord dan menig ander merk.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
_JGC_ schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:50:
Lenovo met backlight in toetsenbord ben ik nog niet tegengekomen.
Ik heb destijds de vostro 3350 genomen ipv de 3360 vanwege het verlichte toetsenbord. Achteraf is het niet meer dan een leuke gimmick.

Moet wel zeggen dat de toetsenborden van Lenovo een klasse apart zijn. Aanslag is super, vorm van de toetsen eveneens. Zelfs de <400 euro laptopjes uit de essentials series hebben een beter toetsenbord dan menig ander merk.
de nieuwe thinkpad x240 heeft een backlight toetsenbord!

• plieshout
Ik kom hier nu ineens de Lenovo U330Touch tegen, eigenlijk wel redelijk wat ik zoek, vraag me alleen af of het bij deze laptop mogelijk is om er achteraf zelf een SSD in te plaatsen.

Weet iemand dit?

Hoi..

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 16:17
plieshout schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:51:
Ik kom hier nu ineens de Lenovo U330Touch tegen, eigenlijk wel redelijk wat ik zoek, vraag me alleen af of het bij deze laptop mogelijk is om er achteraf zelf een SSD in te plaatsen.

Weet iemand dit?
Ik heb zelf een U330 touch, en ik denk dat het wel kan, ik zou deze er even op na slaan, maar zeker weten doe ik het niet: http://download.lenovo.co...uchu430pu430touch_hmm.pdf

verder wel tevreden over de laptop. Touch gebruik ik niet, maar het is wel geinig, prestaties lijken behoorlijk in orde, scherm is ok, niet zo helder als mijn macbook air. Interne speakers zijn wat ruk. En touchpad is niet gigantisch.

[ Voor 21% gewijzigd door simon op 16-05-2014 11:56 ]

|>

• minimdrietekens
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11 20:46
Ben zelf ook een beetje aan het zoeken binnen deze categorie en kwam dit tegen:

http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1

Plus: i7 (2,1 tot 3,3), 8GB RAM, 256GB SSD, 3 jaar McAfee voor € 920
Min: resolutie scherm, geen backlight?

Het enige dat ik tegenkom op internet is het verhaal over kattenpis:

nieuws: Kopers: Dell Latitude 6430u stinkt naar kattenurine

Maar volgens Dell is dat al opgelost.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:24
Ik heb zelf net een Dell E5440 van mijn werk gekregen. Weliswaar met een i7 CPU waardoor de prijs over de 1000 euro komt, maar de i5's zijn rond je budget.
Voelt in mijn ogen stevig aan vergeleken met een Inspiron en XPS series welke wat meer plastiek ogen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een 13" Macbook Air voldoet aan wat jij wilt. Via Apple.nl €845 (ex btw, gezien het zakelijk betreft). Je hebt dan gelijk betere service dan de gemiddelde laptop via de Media Markt ofzo, indien je laptop stuk is. Normaliter wordt een defect apparaat binnen een week gerepareerd bij een service center in de buurt, waar je hem gewoon direct naartoe kunt brengen.

http://store.apple.com/nl/buy-mac/macbook-air

[ Voor 31% gewijzigd door kamerplant op 22-05-2014 16:12 ]

🌞🍃

Pagina: 1