Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop: schoolwerk, Photoshop en soms een game, 1000€

Pagina: 1
Acties:

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Het uiterste budget hiervoor is rond de 1200€, het liefst wil ik zo rond de 1000€ uitkomen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De programma's die ik wil gebruiken zijn: Photoshop, Dreamweaver, After Effects, Premiere, Office, Prezi en natuurlijk Chrome. Soms wil ik er ook een spelletje op kunnen spelen, denk hierbij aan spellen zoals FTB (minecraft modpack), en nog wat Steam games zoals Dayz. Dit hoeft niet op de hoogste settings, medium vind ik genoeg.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Het uiterste dat de laptop mag kosten is 1200€, maar het liefst wil ik voor 1000€ klaar zijn.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal vaak meegenomen worden, en daarom wil ik ook geen hele zware laptop (<2,6KG), een scherm van 15,6" of kleiner en een goede accuduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Uiteraard ;). Mijn merkvoorkeuren zijn: Dell, Asus en Lenovo

Eigen onderzoek
Ik heb ook zelf onderzoek gedaan, en daarbij kwam ik op een paar mooie laptops uit:
- pricewatch: Asus N550JV-CN270H
- pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH)
- pricewatch: Asus N56VV-S4069H
- http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Dit waren de laptop die ik zelf al had uitgezocht. Mijn voorkeur gaat uit naar de Asus N550 en Dell Inspiron 15 7000, omdat ik vind dat deze twee laptops een erg mooi design hebben en met de specs en prijs is ook niks verkeerd.
Ik wil in de laptop ook nog een SSD zetten.
Bedankt alvast voor jullie adviezen en reacties,
Arthur

[ Voor 6% gewijzigd door peakrever op 05-05-2014 12:18 ]

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 21:09
Ik heb mezelf eventjes verdiept in jouw situatie en mijn advies is de Inspirion 15 7000 (ik vermoed als ik naar de rest van je laptops kijkt de versie van 899)

Deze verkies ik boven de Asus (die ik zelf bezit) omdat de accu beter is bij de Inspirion en hij iets voordeliger is geprijst. Ik lees niet terug of een optische station een van jouw eisen is waar de asus een voordeel bij heeft dus ik zou voor de Dell gaan. Je houdt nog mooi wat geld over voor een SSD om het helemaal compleet te maken.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
Als je neigt naar de Asus, zou ik wel vooraf even in de winkel gaan kijken naar wat fysieke exemplaren. Een familielid van me heeft twee Asus laptops (N550JV) en een 17' inch model, maar ik vind de kwaliteit van het scherm beneden peil. Ik zie zelf allemaal kleine blokjes op het scherm, ik vind het geen mooi paneel.

Misschien is dit erg persoonlijk, maar ik raad je aan dit wel vooraf te gaan bekijken.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx