Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML5/canvas game, welke libraries

Pagina: 1
Acties:

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 22:43
Hey Tweakers,

Op een school waar ik lesgeef zijn we bezig met een klein zij-project, waarvoor de leerlingen een app maken met HTML 5 en phonegap. Natuurlijk doe ik zelf ook mee. Een aantal leerlingen heeft aangegeven een game te gaan ontwikkelen, en dit heeft ook wel mijn interesse. Ik ben dus begonnen met een eenvoudige 2D game.

Ik ben nu gewoon 'hardcore' bezig met alle Javascript zelf te schrijven. Maar het coden van 2D graphics en physics zal met libraries vast een stuk sneller kunnen gaan. Ik ben dus benieuwd: welke libraries gebruiken jullie & vinden jullie goed voor het maken van games met HTML5?

Met name PhysicsJS vond ik er interessant uitzien, en ik zag dat er ook al ports zijn van Cocos2D en Box2d naar javascript. Erg cool allemaal :*)

(edit: ik zit eraan te denken dat deze vraag, omdat het gaat over Javascript, eigenlijk in het webdesign forum hoort, ook al gaat het om mobile apps?)

[ Voor 7% gewijzigd door Ahrnuld op 05-05-2014 11:43 . Reden: juiste forum? ]

Niets...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> WEB inderdaad.

Verder: met een beetje googlen kom je toch in no-time op sites als http://html5gameengine.com ? Ik zie niet heel veel meer waarde in dit topic waar iedereen zijn/haar favoriete library gaat roepen; zolang daar geen onderbouwing bij staat is 't redelijk nutteloos. En die onderbouwing is pas relevant als 't voor jou relevant is: welke eisen heb je? Definieer die eens?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Woutske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 07:52
Voor 2d gebruik ik vaak PIXI.JS en voor 3d THREE.JS

Beide zijn grafische libraries die ik dan combineer met een framework dat ik zelf samenstel met bijvoorbeeld Box2d. Een goed all-round framework heb ik nog niet echt kunnen vinden. Vaak zijn die namelijk te groot voor wat ik nodig heb ;)

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Ik ben de laatste tijd zelf met impactjs bezig. Deze kost wel $99,- voor een licentie, maar hiervoor krijg je een heel compleet pakket met een level editor voor je games. Ook is de documentatie en de comunity erg goed.

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees