Hoi allemaal,
Ik val maar even met de deur in huis. Ik zal even een lijstje opstellen met wat ik op dit moment in mijn computer heb zitten.
Zoals jullie misschien wel kunnen zien is het systeem al redelijk oud — afgezien van het feit dat ik niet zo van verspilling hou is één van de redenen dat ik zeker niet al te veel aan een computer kan uitgeven. Ik heb voor deze destijds voor de losse onderdelen ca. €1100,- neergelegd.
Ik zou dus graag zo veel als realistisch is van mijn systeem willen behouden, zodat ik 'm misschien stukje bij beetje kan upgraden naar een iets (veel?) huidiger systeem.
Kunnen jullie me daarbij helpen? Ik weet zelf praktisch niks van hardware, namelijk o.o
Als kleine indicatie waar ik voor wil schieten:
Ik heb die dingen van dit youtube filmpje afgeplukt, want zelf heb ik er echt nul verstand van.
Ik hoop dat jullie me wat inzicht kunnen verschaffen ^.^
-- EDIT --
Ik val maar even met de deur in huis. Ik zal even een lijstje opstellen met wat ik op dit moment in mijn computer heb zitten.
| Behuizing | Cooler Master Centurion |
| Moederbord | Gigabyte EP45-D3SL |
| Processor | Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz |
| Intern geheugen | 2 x 2GB Kingston Gold(? ze hebben een goudkleurige behuizing) DDR3 |
| Grafische kaart | ATi Radeon HD4780 1GB (vertoont kuren vanaf dag 1) |
| Harde schijf | Aangezien mijn hele systeem al zo'n 6 á 7 jaar oud is zijn deze hoe dan ook aan vervanging toe. |
| Power unit | Corsair TX650 Watt |
Zoals jullie misschien wel kunnen zien is het systeem al redelijk oud — afgezien van het feit dat ik niet zo van verspilling hou is één van de redenen dat ik zeker niet al te veel aan een computer kan uitgeven. Ik heb voor deze destijds voor de losse onderdelen ca. €1100,- neergelegd.
Ik zou dus graag zo veel als realistisch is van mijn systeem willen behouden, zodat ik 'm misschien stukje bij beetje kan upgraden naar een iets (veel?) huidiger systeem.
Kunnen jullie me daarbij helpen? Ik weet zelf praktisch niks van hardware, namelijk o.o
Als kleine indicatie waar ik voor wil schieten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,50 | € 279,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | € 119,77 | € 119,77 |
| 1 | Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost | € 194,99 | € 194,99 |
| 1 | BitFenix Prodigy Wit | € 61,04 | € 61,04 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Power unit | RAIDMAX RX-850AE 850W ATX12V v2.3 / EPS12V SLI Certified CrossFire Ready 80 PLUS GOLD Certified Modular Active PFC Power Supply | (staat niet in pricewatch) |
| 1 | Koeling | CORSAIR Hydro Series H60 (CW-9060007-WW) High Performance Water / Liquid CPU Cooler. 120mm | (staat niet in pricewatch |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 720,80 | |
Ik heb die dingen van dit youtube filmpje afgeplukt, want zelf heb ik er echt nul verstand van.
Ik hoop dat jullie me wat inzicht kunnen verschaffen ^.^
-- EDIT --
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar zeker ook veel photoshop, audio en video bewerking. - Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het absolute maximum wat ik kan besteden is €1100,- — als assemblage niet uit de hand loopt mag het wel iets overschieten. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Hierin kan ik niet heel specifiek zijn, ik doe m'n best echt, maar ik heb de kennis niet in huis noch weet ik waar ik die zou kunnen op doen. (Kan wel een hoop getallen vinden, maar ze hebben geen betekenis voor mij) - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Min. 30FPS bij zware games zou plezierig zijn. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik trouw niet met merken. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hoe stiller hoe beter (ivm geluids opname), maar het is geen dealbreaker als 'ie dat niet is. - Ga je overklokken?
Het lijstje wat ik had samengesteld ging daar wel vanuit, maar wederom zit ik nog helemaal niet aan ideeën vast.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 11:30 . Reden: DAA ]