Advies aanschaf printer voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 16:43
Nu ik een eigen woning heb, hoort daar een eigen printer bij.

Vroeger hadden we bij mijn ouders altijd een inktjet. Dat was soms echt waardeloos met uitgedroogde cartridges. Dan ging mijn pa zelf weer met terpetine aan de gang enzo om die mondjes vrij te maken. Misschien herkennen sommigen dat wel.

Ik heb 1,5 jaar geleden een kleuren laserprinter gekocht voor mijn studie en voor hun: pricewatch: Samsung CLX-3305FW All-in-One Color

Leuk ding, maar:
- printer kwaliteit viel tegen met kleur (Samsung wilde hier niks aan doen).
- geen alternatieve toners voor te krijgen (mijn eigen fout). Een kleuren toner kost zo 40 euro en gingen relatief snel leeg
- scannen via wifi was eigenlijk totaal niet handig
- de afdruk kwam er wat gebogen uit. Papier was niet meer recht. Hetzelfde papier wat in een andere laser niet krult.

Nu sta ikzelf voor de keus een nieuwe printer te kopen en vroeg me af of het indrogen van de inkt nog steeds voorkomt? We zullen denk ik misschien 50 pagina's per maand printen. Hoofdzakelijk in het zwart. Een sheetfeeder is mooi, maar hoe vaak ga ik dat nu gebruiken? Zijn er bijvoorbeeld printers die 1 pagina per keer kunnen scannen (naar PDF) en dat ik telkens een losse pagina kan scannen en hij deze samenvoegt naar 1 PDF?

Eventuele wensen:
- snelheid is niet belangrijk
- inkjet of laser?
- draadloos aansluiten is handig, maar werkt dat beter dan via utp aansluiten (i.v.m. scannen)
- meerdere losse scans samenvoegen naar 1 PDF

Budget heb ik nog niet echt naar gekeken. Een laserprinter is vaak een stuk duurder dan een inkjet, dat weet ik.

Een printer waar ik veel mee gewerkt heb is: pricewatch: HP Laserjet Pro 100 Color MFP M175nw (CE866A)
Deze heb ik voor mijn werk op een paar kleine werkplekjes geplaatst en werken goed.

De Consumtenbond adviseert voor kleurafdrukken en scannen en kopieren een inkjetprinter.maar een goede onderbouwing krijg ik niet echt: YouTube: Kooptips: Printers (Consumentenbond) (laatst halve minuut van het filmpje).

Wie kan me enigszins adviseren?

[ Voor 25% gewijzigd door Binnetie op 05-05-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:41
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een printer. Mijn eisen zijn WiFi, Google Cloud ondersteuning en ADF, ben toen bij de Brother MFC-J4510DW uitgekomen.

Ben begonnen met het berekenen van de printkosten in deze sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga de Brother even bekijken. Ik lees veel goede ervaringen over Brother.
In een linkje op de website van de Consumentenbond las ik dat wanneer je een inktjetprinter weinig gebruikt je tot wel 150% meer inkt kwijt bent door het reinigen van de printkop etc: http://www.consumentenbon...rinters/extra/inktkosten/ hier zat ik echt van te kijken.

Wat betreft jou printer, lees ik wisselvallige dingen: http://www.kieskeurig.nl/...c-j4510dw/reviews/1147153 maar het model spreekt me wel aan qua ruimte enzo. Als ik de inktkosten zo zie dan scheelt het niet heel tussen origineel en imitatie. Van welke imitatie ben je uitgegaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 05-05-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:41
Die van 123inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Paar vragen nog :).
1. Hoeveel pagina's (A4) kleur en zwart-wit print je gemiddeld per maand?
2. Welke toepassing(en) vereisen een hoge kwaliteit (als indicatie hoe hoog de kwaliteit moet zijn)?
3. Is edge-to-edge (randloos) printen een vereisde, en zoja op welk(e) formaten?
4. Zijn er andere formaten dan A4 waarop je wilt printen en/of scannen, en zoja is A3 printen en/of scannen een vereisde?
5. Wil je dubbelzijdig kunnen scannen (dus twee zijden tegelijk inscannen)?

Verder kan je misschien nog iets beter de context schetsen van de omgeving waarin deze printer gebruikt gaat worden, studie/hobby/thuisgebruik, wie de prints te zien krijgt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat zijn goede vragen Balance, op die manier schets ik wel een goed beeld, ook voor mezelf.

1. Dit is heel onregelmatig, maar ik denk maximaal 30 zwart-wit pagina's per maand en 20 kleuren afdrukken (een document met afbeeldingen of met een logo bijv).
2. Misschien een keer een foto op 15x10 cm formaat voor in een lijstje of een collage (max a4)
3. Is leuk meegenomen maar geen harde eis, denk dat ik het vrijwel niet ga gebruiken
4. A3 scannen hoeft niet, moet het echt een keer dan kan ik dat op mijn werk doen. Voor printen geldt eigenlijk hetzelfde
5. Dubbelzijdig scannen is geen eis, maar zou mooi meegenomen zijn

De prints zijn voornamelijk voor thuisgebruik, het kan een keer voorkomen dat ik een CD- of DVD-cover wil printen. Het vaakst druk ik denk ik toch tekst af, zoals een factuur voor de administratie, of een rekening wat je krijgt voor gas, water en elektra (dat gaat steeds meer digitaal nu).
Pagina: 1