P3-450 OC'en

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Heej,

Ik heb hier mijn P3-450 Katmai naast me snorren. Hij draait nu op 112MHz FSB, das voor de not-rekenwonders 450@504MHz. Ik vroeg me eigenlijk af of hij nog hoger kan. Ik kan em nu alleen nog op 124MHz en 133MHz FSB krijgen, heb nl. een ASUS P2B-F mamaplank.
Tot nu toe loopt hij stabiel, temp = 28C! Kast is open en het is in de kamer ook niet al te warm. Dus mijn vraag:

Kan hij nog verder?

System specs:

- Creative SB Live! 1024 soundcard
- Creative 3D Blaster Annihilator SDR
- 8GB Maxtor HD en een Quantum Fireball 12GB HD
- 200W voeding
- CD-Writer HP i8250

Rest is niet van toepassing...

Hier wat picjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-shock.com/CPU-benchmark.gif

Zoals je ziet issie nu sneller dan een P3-500 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-shock.com/WCPUID-504.gif

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hey, ik heb ook een PIII450, en die loopt goed op 140 Mhz FSB, dus 630 Mhz. Paar extra kast koelers en een golden orb op mijn proc.
Ik heb de SL35D stepping, dit schijnt wel wat uit te maken. Om dit te zien moet je ff je cpu uit je slot halen en op dat plastic plaatje dat om je cpu zit kijken.

Verder zou ik het gewoon proberen. Die asus p2b-f is dat een BX? in dat geval moet je wel goed geheugen hebben.
Ik had hem op een via plankie lopen en ram op -33 mhz. Nu heb ik een BX en moet eerst beter geheugen kopen voordat ie weer zo hoog kan.
succes!

specs

• Daan
Mijn geheugen is allemaal van Hyundai.
2 Reepjes van 32MB en 1 van 64MB, goed spul dus.
Die P2B-F is inderdaad 440BX plankje.

Bij mij zit er een Cooler Master koeler op met 1 fan en een large heatsink.

Verder OC'en of niet?

Verwijderd

Nou...IK denk dat je hem zeker verder kunt overclocken ! Als ie stabiel is: altijd verder gaan totdat ie niet meer stabiel is :) Zo bekijk ik het...hehe...... Verder overclocken is natuurlijk leuk, maar ik betwijfel of je RAM het dan wel volhoudt... Ik weet eigenlijk wel zeker dat je RAM er op 124 Mhz mee ophoudt...das gewoon teveel voor 100 Mhz chippies, zelfs voor Hyundai denk ik... Tsjah...ik weet niet wat er gebeurt als je RAM 124 Mhz niet aan kan ( ram kapot ofzo????)...anders zou ik zeggen....MEER MHZ MEER MHZ MEER MHZ MEER MHZ !!! JAAAAA !!! :D

(wat die ram betreft zijn die Apollo plankjes een stuk leuker...)

• Daan
OK, heb op 124Mhz geprobeerd, maar bootte niet, beeldscherm ging niet eens aan... Maar weer terug gezet naar 112 FSB.

Thanks!

Verwijderd

Yo prheak,

Jammer, want de P3-450 van m'n PA i.c.m. Artic Circle, draait PERFECT op 133fsb = 600 mhz! Lekker!

Ik denk dat de bottleneck je Cache is...

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:25

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Phreak: welke stepping is je processor? Als 'ie nieuw is moet 'ie veel verder kunnen. Probeer eens te booten met alleen dat 64 Mb reepje erin, evt. de timing in je bios wat langer zetten. Als het kan die maxtor disk en je SB live er ook even uit halen.
Cache kun je in je bios uitzetten, maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat het probleem is.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb ook een P3-450 die loopt op 124mhz FSB en krijg hem ook niet sneller. Ligt waarschijnlijk aan de cache. Dat van die SL35D's klopt trouwens, die hebben 250 ipv 225 mhz cache.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Daan
Je kunt toch zien wat voor stepping ik heb op dat picje?

Stepping ID: 2 (staat bij WCPUID)

Btw.. ik wil er geen dingen uithalen, de comp is van me pa... hij weet het niet.. :) Ik heb em trouwens ook weer terug gezet op 100MHz FSB.. mag niet van me pa: oc'en...

Verwijderd

My opinion: tweaken gaat niet lekker met zo'n familie peeceetje :)

• Daan
LOL :D

Daar was ik allang achter [[ BoneH ]]!

Maar het si geen echt familie pc'tje hoor.. zit best wat leuks in hoor (Creative GF, SB Live 1024, 128MB RAM)...
En hij's niet echt nieuw, van September/Oktober '99 denk ik zo...

Moeten jullie me toch ff uitleggen:

> Wat is stepping?
> Wat doet mijn cache en wat is cache latency? (newbie vraag i know... :))

CU
Pagina: 1