Telefoon maandlast verwarrend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:10
Ik was laatst een collega de Moto G aan het laten zien in de Pricewatch als mogelijke kandidaat voor een nieuwe telefoon voor hem. Aangezien niemand van verborgen kosten houdt zat hij zorgvuldig de pagina door te lezen welke kosten er aan zo'n telefoon zitten. als tweaker wist ik hem natuurlijk wel te vertellen dat die € 167 all-inclusive is (het is namelijk een losse telefoon), maar hij struikelde over het woordje 'telefoon maandlast' waar nu € 13,92.

Ik kon hem op dat punt niet uitleggen wat dat betekende. Toen ik eventjes € 167 / € 13,92 berekende kwam ik op 12 uit. Schijnbaar betekent het dus wat je afschrijving per maand is als je de economische levensduur op 1 jaar zet. Leuk en aardig, maar dat is natuurlijk nonsens want ik mag hopen dat je wel wat langer met je telefoon doet :P

Kan daar niet een betere uitleg bij, of een uitroeptekentje met informatie, of gewoon helemaal weg aangezien het een losse telefoon is? Er zijn dus blijkbaar leken die in eerste instantie bijna tot aankoop overgaan tot ze het woordje 'maandlast' van € 13,92 zien en dan weer gaan twijfelen (ook al is dat nu wel weer recht gezet, haha).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NGVWfb2j4mmTCKwrfjiX9LSi/full.png

Pagina in kwestie: pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik ga kijken of ik daar duidelijkheid in kan scheppen. En ga ik gelijk een eurotekentje voor Toestel+activatie zetten :p Ik kom erop terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Thanx voor uiteindelijk de feedback :P :) Ben benieuwd! En idd, dat eurotekentje moet sowieso gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die specificatie is de grondslag van de prijzen-kolom op deze pagina:
pricewatch: Samsung Galaxy S5 Zwart

En dan is het abonnementkosten + (toestelprijs + activatiekosten)/duur.

In de context waar jij het ziet is er geen abonnement mee te combineren en dus staan die delen op 0, waardoor er inderdaad uiteindelijk (toestelprijs / "standaard duur") = (prijs/12) komt te staan.

Glaanie; volgens mij kan je die specificaties beter helemaal verbergen. Op die plek, zonder context, hebben ze domweg geen zinvolle meerwaarde.
Je zou dus kunnen testen of bovenstaande abonnements-listing (en die van toestellen nog goed werkt als je die drie specificaties (de gratis vanaf is ook nogal onduidelijk zo zonder context) 'verborgen' maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door ACM op 23-05-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb de specificaties uitgeschakeld in dat overzicht. Wat ACM zegt, de specificaties zijn op die plek nutteloos, dus is verbergen de beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
d:)b d:)b :*)
Pagina: 1