Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 12:37
Omdat ik wil overstappen op een persoonlijk mailadres (@voornaamachternaam.nl) ben ik op zoek naar een goede provider hiervoor.

Momenteel zit ik bij PCextreme maar dat lijt niet super te werken. Mail duurt soms wel 5 minuten.
Ik ben op zoek naar de gmail ervaring:
1. Mail komt zo goed als direct aan
2. Goede integratie voor imap (geen aparte trash bijvoorbeeld)
3. Zeker 4 adressen kunnen aanmaken
4. Geen Google Apps. Want Google.
5. Zeker 5GB

Is er zoiets voor minder dan of 5 euro per maand? Eigenlijk vind ik dat al erg veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Welke had je zelf al gevonden en waarom leken die je niets?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:59
Office 365 hosted exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 12:37
Zelf:
PCextreme - veel 'net nietjes' (snelheid, maar ook mappenstructuur)
Google Apps - nee want google
Microsoft - slechte hotmailervaringen van vroeger; moet ik dat aan de kant zetten?

Verder een hoop kanshebbers; Atmail bijvoorbeeld, maar ook TransIP heeft mailonly pakketten. Maar wilde ook wat first hand ervaringen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De gmail ervaring ...
nou dan euhm neem je toch een google account.

dat kan ook op jouw domein

Ervaringen van vroeger kun je niet meer met die van tegenwoordig vergelijken

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 04-05-2014 23:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom geen Google maar wel Microsoft? Dacht je dat die maar een graatje beter zijn qua policies? Die vertrouw ik zelf nog minder dan Google.

Verder merk ik bij de mensen die een Microsoft-dienst gebruiken (live.com, hotmail.com, outlook.com), dat het spamfilter van Microsoft veel te strikt is (erg veel false positives).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb mijn eigen server. weet ik gelijk waar ik moet zijn als er iets misgaat of een spamfilter te strak

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daarbij moet je alleen wel: of een eigen public IP-adres hebben (dus niet een uit de range van je provider), of een mail relay host hebben, anders komt de mail die je verstuurt zeer onbetrouwbaar aan, aangezien de meeste spamfilters ranges van dhcp-pools van providers een zeer lage reputatie geven (dus het wordt veel eerder als spam gezien dan normaal).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:11
Zelf goede ervaring met Fastmail. Kost met een eigen domein 40 dollar per jaar, zie https://www.fastmail.fm/. Je kan er ook een testaccount voor 60 dagen krijgen, kan je kijken of het wat is voor je. Je moet alleen wel de DNS van je domeinnaam aan kunnen passen.

[ Voor 41% gewijzigd door dvdheiden op 05-05-2014 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Dit laatst ook gedaan voor een klant, werkt best goed, als je Office365 zelf neemt krijg je er nog online Word/Excel ed bij, voor iets van 4.10 ex in de maand.
Vergeleken met andere aanbieders van alleen e-mail, maar deze had wat meer ruimte (50GB meen ik), en gewoon meer features.

Hiervoor verschillende keren Outlook.com gebruik ism een eigen domein, maar die (gratis) service zijn ze helaas gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Room42 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:57:
Daarbij moet je alleen wel: of een eigen public IP-adres hebben (dus niet een uit de range van je provider), of een mail relay host hebben, anders komt de mail die je verstuurt zeer onbetrouwbaar aan, aangezien de meeste spamfilters ranges van dhcp-pools van providers een zeer lage reputatie geven (dus het wordt veel eerder als spam gezien dan normaal).
Dat hoor ik meer, maar ik heb er zelf geen last van. Wat je wel wilt hebben is een vast IP of een IP adres welke maar zelden wisselt. Daar beschik ik gelukkig over.
Op IPv4 heb ik geen reverse DNS adres waar jij waarschijnlijk op doelt met een "eigen" public IP adres. Maar ik heb daar wel correct werkende SPF en DKIM records tegenover staan.
Op IPv6 heb ik wel mijn eigen range en ook een goed ingestelde reverse DNS entry, plus diezelfde SPF en DKIM.

Ik gebruik dit nu bijna 9 maanden en heeft tot op heden nog geen problemen opgeleverd. E-mail gaat ook steeds meer over IPv6 merk ik, omdat o.a. Google hier al geruime tijd op bereikbaar is.

Je eigen e-mail server thuis is op zich te doen. Het zal per situatie verschillen. En je moet er ook maar in willen duiken, want je moet het wel zelf opzetten en zelf debuggen wanneer het niet werkt.

Helaas kan ik dan ook geen ervaringen delen over e-mail providers, want die heb ik simpelweg niet omdat ik het zelf ben gaan doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Zoho.com? Gratis voor 2GB voor 5 gebruikers of $2/gebruiker/maand voor 5GB. Hun IMAP-ondersteuning werkt prima en ze bieden zelfs ondersteuning voor Exchange zodat je de e-mail ook makkelijk naar je telefoon kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:17
Je mag mij een PM sturen voor een aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:31
Ik zit zelf te kijken of ik van mijn gratis google apps gmail moet afstappen. Vind het niet prettig dat mijn mail gescanned wordt voor advertenties, al moet ik eerlijk zeggen ik snap de impact niet volledig. Zit nu te kijken naar zoho of google apps zakelijk, wat raden jullie mij aan?

En zijn er nog meer mensen met zoho ervaring?
Pagina: 1