Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb net een glasplaat laten vervangen van mijn tablet, maar nu zie ik wat vreemds.
Als de tablet uitstaat dan zie ik door de glasplaat heen koperdraden lopen, in vakjes... ik vermoed dat dit de electronica van de lcd is (?), maar is dit eigenlijk wel normaal?
Het vorige originele scherm had dit totaal niet. Tablets bij vrienden vertonen dit ook niet en in de winkels ben ik het bij dezelfde tablet nog niet eerder tegengekomen.
Het scherm is wel vervangen door een originele glasplaat...

Wie herkent dit, weet wat het is en of het normaal is?

Het blijft toch vreemd dat dit eerst niet zichtbaar was...

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 13:38
Dat is je digitizer, het touchscreen zegmaar.

My favorite programming language is solder.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

wat puch zegt. Dat je het nu ziet, kan een beetje pech hebben zijn, al kun je het bij bijna iedere tablet of telefoon wel zien onder de juiste hoek en met het juiste licht

Nergens om druk om te maken dus.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de digitizer dus... wel maf dat dat volledig niet zichtbaar was bij de oorspronkelijke glasplaat... we hebben hier ook nog een tab2 , maar krijg het daar niet voorelkaar om het te zien... raar...

Verwijderd

Topicstarter
Dank trouwens voor de reactie!

Hier zie je trouwens een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://forums.androidcentral.com/attachments/google-nexus-4/64554d1365023735-new-nexus-4-pattern-screen-what-img.png

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2014 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
't Maffe is dat je het nu gewoon kan zien terwijl je er recht op kijkt... dus niet uit een schuine hoek ofzo...
Ik maak me dus een beetje zorgen, omdat ik bij alle toestellen die ik ook in de winkel bekeken heb dit euvel niet heb kunnen bespeuren.

Maar hoe kan het dan dat het bij een glasplaat van hetzelfde merk het eerst niet zichtbaar is, na vervanging wel? Is er misschien te hard gedrukt op het scherm?
Apparaat doet het verder wel, maar het stoort mij enorm, omdat het eerst niet zo was...

Alvast bedankt voor verdere 'input'!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Als het je echt zwaar stoort kun je het nog eens navragen bij de organisatie waar je je scherm hebt laten vervangen. Ik zou me niet te druk maken, je zag ze misschien nooit maar waren er altijd wel.

Wijzig bij voorkeur je laatste reactie, want 3x reageren in het topic is misschien wat veel van het goede ;)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Hoeveel geruststelling wil je hebben? Of wil je juist bevestiging dat het niet goed is? Zie je het ook zodra de tablet aan staat? Als het je zo dwars zit, neem dan contact op met de reparateur en vraag of het nogmaals vervangen kan worden omdat je niet tevreden bent met de reparatie. Dat zal mogelijk kosten met zich meebrengen, maar dat is dan jouw keuze.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt Cor451 (reacties). 'k Zal er rekening meehouden.

Ik ga toch nog maar eens even contact opnemen met... dank je wel!

Ik hoef geen bevestiging dat het niet goed is, ik wil graag bevestiging dat het wél goed is.
Het is raar dat het eerst niet zichtbaar is, maar na vervanging met hetzelfde merk juist wel zichtbaar is.
Zoekend op internet lees ik verschillende verhalen, dus begin enorm te twijfelen, vandaar...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 08:22 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Elke telefoon met een digitizer heeft dat

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LII3CD3J0JV80Sn4eEwxTOrB/full.jpg

Hoe langer je er naar kijkt hoe meer je het ziet.

Si vis pacem, para bellum

• Cor453
Ik weet niet precies over wat voor tablet we het hier hebben, maar ik had ooit een Archos (a la cheap) en daar zag je ze altijd. Zeker als de zon een beetje scheef erop stond. Die deed het overigens altijd prima.

Verwijderd

Topicstarter
Sony tablet ( a la expensive ;-) ), maar ook mijn TAB2's hebben hier geen last van.

• Cor453
Het zit er zoals het plaatje van 42dpi laat zien altijd in. Als je je zorgen maakt en nog in RMA zit, dan zou ik even langs de winkel oid gaan. Kan natuurlijk sowieso geen kwaad, dan weet je het iig zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 20:09
Misschien el cheapo schermpje ipv origineel.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
enermax schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:07:
Misschien el cheapo schermpje ipv origineel.
Dit denk ik ook!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat wel Sony op, maar dat garandeert natuurlijk niets...

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 08:34
Ook bij originele schermen zie je dit vaak als je goed kijkt. Het is dus niet heel raar en hoeft niet direct slecht gerepareerd te zijn.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Als het een sony tablet s is, dan klopt dit. Origineel heeft deze tablet dit namelijk ook al. Ik had deze een half jaar geleden ook. Duidelijk een zichtbaar grid :) Je moet je er niet aan ergeren :P En als je in de zon zit, zou ik daar eerder van genieten dan van m'n tablet :)

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-11 20:23
Sommige ''goedkope'' tablets hebben dit bijna altijd maar als je dit eerst niet had is het waarschijnlijk een goedkoop/namaak scherm van lage kwaliteit.

Verwijderd

Ik heb toevallig enige tijd geleden mijn iPhone 4 scherm laten vervangen, LCD en digitizer, en het nieuwe schermpje is geen echte Apple uitvoering. Hierdoor zie ik, net als jij waarschijnlijk, inderdaad de lijnen lopen binnen de digitizer, het stoort een klein beetje ja. Ook merk ik, sinds het vervangen dat, - door het lage contract in iOS6 - de contrast van het scherm ook minder is dan het origineel van Apple.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben vandaag bij de mediamarkt geweest, heb daar werkelijk 10 exemplaren onder handen gehad, in de meest onmogelijke kijkhoeken gehouden en er was niets te zien...
Medewerker daar vermoedt dat er normaliter een (zwart) folie zit tussen de digitizer en de achtergrond, waardoor een en ander niet zichtbaar zou zijn... Ik ga zometeen Sony zelf maar eens mailen, eens kijken of zij hier iets over kunnen zeggen...
Maar de Z2 die er lag had, net als de Z1 in de winkel, er totaal geen last van.

Ben benieuwd wat Sony hierover wil/kan zeggen... dank voor de info! Mocht er iets uit komen vanuit Sony, dan zal ik dat hier sowieso nog even melden...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
wat heb je betaald voor het vervangen van je scherm? was dat een prijs waarbij je er vanuit kan gaan dat je een 100% orgineel product krijgt? zo ja is het de moeite om verder te zoeken, maar heb je je scherm voor bv 100 euro laten vervangen, dan zou het best een neppe kunnen zijn

Ik vermoed zoals meerdere mede tweakers dat er inderdaad gewoon een ander scherm in is gezet. Wil niet zeggen dat het een slecht(er) scherm is. Ook zie je trouwens nog vaak dat sony schermen bij meerdere fabrikanten inkoopt, daar kunnen ook dit soort verschillen in zitten (soms zijn er bv duidelijke kleurverschillen te zien).

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Mail is verstuurd, ben benieuwd of ik een reactie krijg.

Kosten waren zo'n 200 euro, dus in redelijkheid mag je dan verwachten dat dit een origineel scherm is. Winkelier adverteert hiermee en zet dit ook in de offerte, dus ik ga er vanuit dat er vooralsnog geen sprake is van kwade opzet.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
dan blijft de optie ook nog over van verschillende scherm leveranciers, hier zijn genoeg voorbeelden van te vinden.

Strava

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Vaak in de volle zon zijn deze lijntjes goed zichtbaar. Bij de Nexus 4 kon ik ze bijna altijd zien, Moto G nu iets minder, maar in de volle zon zie ik het ook altijd. Ook mijn Tab 3 8" heeft, daar zie je zelfs vierkantje vakjes in, maar ook weer in erg lichte omgevingen.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, blijft raar dat ik bij de Mediamarkt onder Tl-licht bij geen enkel exemplaar van welk merk (goedkoop/duur) dit heb kunnen zien... terwijl bij de reperateur bij mijn tablet dit heel duidelijk zichtbaar is... en ook gewoon in de woonkamer thuis. Heel raar!

Maar goed, ben benieuwd of Sony hier nog iets over kan zeggen... 't Is tenslotte niet bij hen gedaan, maar wie weet...

Lijntjes (zoals je bijvoorbeeld ziet als je dicht op de tv gaat staan) is overigens logisch, daar gaat het hier dus expliciet niet om (nog even voor de duidelijkheid :-) )

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn nexus 5 heeft streepjes, en mn iPad 4 heeft hokjes, je kunt dit alleen zien als het scherm goed schoon is en de juiste belichting. Mn moto G heeft hier nog het minst last van.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem voorgelegd aan de klantenservice van Sony. Zij geven aan dat het niet normaal is als het grid te zien is én dat als het grid voorheen niet zichtbaar was, het zeker nu niet zichtbaar zou moeten zijn.
Ter info...
Pagina: 1