HTPC of PS4?

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 10:22
Hallo allemaal,

Voor in de huiskamer ben ik op zoek naar een apparaat voor bij de TV dat de volgende dingen kan:

- Media afspelen
- Streaming
- Games

Het budget is rond de 450 euro.

Mijn oog viel dan op 2 opties, een HTPC bouwen/kopen en dan steamOS of windows erop zetten, of een PS4 halen. De twijfel zit hem er bij mij in dat ik bang ben dat ik met de ps4 uiteindelijk tegen limieten ga lopen, waar je bij een HTPC vanwege het OS natuurlijk eindeloze mogelijkheden hebt. Een zo'n ding is bijvoorbeeld 3D bluray support...

Mijn vraag is nu dus: Wat is, met het oog op de doelen (gewoon dat waar een HTPC voor bedoeld is + gamen) die gesteld zijn en met het oog op de toekomst/limieten een betere keus voor hetzelfde geld: HTPC of PS4?

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 00:16
Hmm, welke games zit je aan te denken?

verder.. ps4 kost +- 400 euro.. dus dat past binnen de 450.
echter.. moet je ook onthouden dat je spellen van +- 50 euro per stuk erbij wilt kopen en evt. een extra controller... wat het bedrag al snel naar de 650-700 euro brengt.

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:24

Matszs

><>

En ook rekening houden met dat de Playstation 4 (op dit moment) geen media spelen/streamen ondersteunt, er is wel een half jaar geleden vermeld dat ze er naar zouden kijken maar tot op heden nog niks over gehoord.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

voor zo'n 450 euro kun je een behoorlijk leuk gamebakje/HTPC in elkaar flansen, dus zelf zou ik dat doen.

People as things, that’s where it starts.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom niet en en. Gamen op een pc werkt niet zo heel relaxte op een tv. Aangezien je dan al relatief krachtige hardware nodig hebt. Neem een simpele HTPC met AMD hardware, dat is lekker goedkoop. Koop over een jaartje een PS4 als er ook meer AAA titels zijn. Voorlopig komt alles ook nog op de PS3 uit.

Trouwens een PS4 kan nog geen eens een MP3'tje afspelen. Verder is een HTPC met XBMC wel superieur op het gebied van mogelijkheden.

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
en een Xbox ONE? dat is de all in one entertainment machine.. en die ondersteund mediastreaming.

• tobitronics
Na wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat Sony voorlopig alle soorten van mediaondersteuning voor de PS4 geditchd heeft en dat ik er voorlopig dus niet op hoef te rekenen...

Als ik dan een HTPC in elkaar zet, wat is dan qua OS de beste keuze? De focus ligt meer op media (inclusief eventueel browsen) dan op gamen in principe...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Wil je echt serieus gamen, dan volstaat het budget van 450,- niet vrees ik. Een knappe GPU is al 200,- of meer. CPU erbij met voldoende kracht is ook alweer 100,-. Voor de resterende 150,- moet dan nog geheugen, bord, case, voeding en storage... Dat gaat niet lukken. Dan zul je ofwel flink moeten snijden in de game-performance (je komt dan al snel bij een A10 uit ipv losse CPU en GPU) en dat kan wel eens te kort schieten.

iRacing Profiel

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-03 14:22
kroegtijger schreef op maandag 05 mei 2014 @ 01:12:
Wil je echt serieus gamen, dan volstaat het budget van 450,- niet vrees ik. Een knappe GPU is al 200,- of meer. CPU erbij met voldoende kracht is ook alweer 100,-. Voor de resterende 150,- moet dan nog geheugen, bord, case, voeding en storage... Dat gaat niet lukken. Dan zul je ofwel flink moeten snijden in de game-performance (je komt dan al snel bij een A10 uit ipv losse CPU en GPU) en dat kan wel eens te kort schieten.
Ligt er aan welke games ts wil gaan spelen, 90% van de games speelt prima op een g3450 (of fx 6300) en een hd7850, voor bf4 op ultra kom je inderdaad power te kort maar voor de meeste andere games kom je met 450 euro een heel eind.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 10:13
Voor 450 euro kun heb je een systeem gebaseerd op een athlon en een r9 270 daar kun je toch aardig op gamen.

Voor ca. 60 euro meer heb je een systeem gebaseerd op de fx 6300 met aftermarketkoeler en de r9 270.

Voor ca. 75 euro meer heb je een systeem gebaseerd op een i5 4440 met de r9 270.

2e hands 7850 doet ongeveer 80 euro op V&A .Als je er zo een weet te scoren dan vallen al deze opties binnen het budget.

Streamen en filmpjes kan op alle 3 :)

• arjan_1995
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-07-2025
P. Herz schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:07:
Hmm, welke games zit je aan te denken?

verder.. ps4 kost +- 400 euro.. dus dat past binnen de 450.
echter.. moet je ook onthouden dat je spellen van +- 50 euro per stuk erbij wilt kopen en evt. een extra controller... wat het bedrag al snel naar de 650-700 euro brengt.
correctie €80,- per spel :P

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan een aardig eind komen met €450, e.g:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 68,-€ 68,-
1MSI A78M-E45€ 45,48€ 45,48
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 150,04€ 150,04
1Fractal Design Core 1000 USB 2.0€ 28,99€ 28,99
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,99€ 54,99
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 44,70€ 44,70
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 56,87€ 56,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,07

Het voordeel van gamen op een TV is dat AA en motion blurring gerust uit kunnen blijven zonder dat je hier al te veel van merkt. Mits je deze gebruikt zoals bedoelt is - van een paar M afstand dus.

Focus voornamelijk op media? SteamOS + XBMC en gaan met die banaan :Y) (Ook als je niet voor SteamOS/Linux kiest is XBMC een must voor HTPC's ;) ) .

Een 240GB SSD is trouwens wel het overwegen waard - maar dan zul je een euro of 30 meer moeten uitgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 05-05-2014 03:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rolandos582
  • Laatst online: 08-04 08:32
Als je wilt gaan gamen, zou ik zeker voor de PS4 gaan. Op een HTPC gaat dat toch niet echt werken met zo'n budget. Helemaal niet als je dat ook nog eens op je tv wilt gaan doen.

Als je echt 95% gaat richten op media. Dan is een HTPC wel weer interessant. Maar dan heb je ook niet zo'n goede GPU nodig.
arjan_1995 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:17:
[...]

correctie €80,- per spel :P
Hou op man. Ik koop mijn PS4 spellen tussen de €50 en €65,-

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rolandos582 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:45:
Als je wilt gaan gamen, zou ik zeker voor de PS4 gaan. Op een HTPC gaat dat toch niet echt werken met zo'n budget.
Niet werken? Bovenstaande systeem zal meer frames - en mooiere plaatjes uitpoepen dan de huidige consoles 8)7 .

• rolandos582
D4NG3R schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:47:
[...]

Niet werken? Bovenstaande systeem zal meer frames - en mooiere plaatjes uitpoepen dan de huidige consoles 8)7 .
Hou op man, mijn Playstation 4 zal betere kleurweergave hebben dan een HTPC van €450,- . Bovendien komt daarbij ook nog een toekomstbestendigheid. Mijn Playstation 4 gaat het makkelijk 5/6 jaar volhouden. Een HTPC houd het 3 jaar vol? Dan moet je echt wel minimaal hardware gaan upgraden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rolandos582 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:50:
[...]

Hou op man, mijn Playstation 4 zal betere kleurweergave hebben dan een HTPC van €450,- .
Kleurweergave _O- .

Ik ben het met je eens dat een console het langer uit zal houden, maar kraam geen onzin uit wat betreft kleurweergave. Dit is compleet niet relevant aan de videochip, enkel aan de instellingen van het systeem en/of de weergaveapparatuur.

Als de TS de boel voornamelijk als mediaspeler wil gebruiken is een HTPC met gamemogelijkheden een tig keer betere keuze als een PS4 welke (momenteel) geeneens de mogelijkheid heeft om media te streamen. Ook mocht deze dat in de toekomst wel krijgen - er kan weinig op tegen XBMC als mediabibliotheek.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 05-05-2014 03:57 ]

• rolandos582
D4NG3R schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:53:
[...]

Kleurweergave _O- .

Ik ben het met je eens dat een console het langer uit zal houden, maar kraam geen onzin uit wat betreft kleurweergave. Dit is compleet niet relevant aan de videochip, enkel aan de instellingen van het systeem en/of de weergaveapparatuur.

Als de TS de boel voornamelijk als mediaspeler wil gebruiken is een HTPC met gamemogelijkheden een tig keer betere keuze als een PS4 welke (momenteel) geeneens de mogelijkheid heeft om media te streamen. Ook mocht deze dat in de toekomst wel krijgen - er kan weinig op tegen XBMC als mediabibliotheek.
Daar ben ik het inderdaad mee eens, maar als je meer gaat richten op gamen. Dan kun je beter kiezen voor een PS4. Er zijn altijd nog tig andere opties om media te bekijken.

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:27
Ik denk dat een HTPC een prima keus is. Vaak denken veel mensen hier dat een pc per se alle games op ultra met 8x AA moeten spelen... dat heb je op de PS4 ook niet. Een videokaart zoals een R9 270 gaat nog prima mee de komende jaren. Daarnaast is media op de PS4 nog altijd niet van de partij.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
Persoonlijk vind ik de afweging PS4/HTPC een beetje appels/peren.
Ik zou zelf meer kijken naar welke games je graag wilt spelen:
Vind je Ratchet&Clank helemaal het einde, dan kom je natuurlijk niet aan je trekken met een HTPC

Zelf ben ik bezig met het samenstellen van een HTPC van zo'n €700-€800. Deze kan dan prima een PC game spelen, maar tevens ook emulators draaien van bijvoorbeeld een PS2 ;)

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
waarom wordt een XBOX niet in de overweging meegenomen?
Gezien alle criteria die hier worden gesteld past een xbox hier perfect, mediacenter/computer/gamebak.... :)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18
Vooral ook nu alle games gewoon voor een verkapte AMD APU worden gemaakt (consoles) kun je vast wel weer een stortvloed van ports verwachten. Deze zijn meestal niet heel veeleisend mits goed geport en staan de games de komende 6 jaar weer stil in ontwikkeling op de consoles. Dan kan die HTPC het wel even trekken hoor. :)

De tijd van consoles is wel een beetje voorbij, beter gaan ze zich concentreren op verkoop van hele goede gamepads voor de PC. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:45:
Hou op man. Ik koop mijn PS4 spellen tussen de €50 en €65,-
en voor de pc kan je dat spel dan voor onder de €20,- krijgen :Y

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-04 23:37
Heb je al gedacht aan de xbox ONE? Normaal ben ik een grote voorstander voor de playstation 4 maar (correct me if i'm wrong) de xbox is beter voor multimediadoeleinden. En hou je met je budget van €450 wel rekening met de duurdere spellen en het dure playstation plus abonnement? Als je rekening houdt met de lange termijn kan je budget voor een HTPC wel omhoog, of je budget voor een playstation/xbox omlaag.

En misschien ben ik een geval apart met deze mening, maar je hoeft al je spellen niet op ultra te spelen, gemiddelde/hoge graphics zijn ook wel goed hoor.

steam: failsnail, Letterbox

• jurrejonker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
rolandos582 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 04:08:
[...]

Daar ben ik het inderdaad mee eens, maar als je meer gaat richten op gamen. Dan kun je beter kiezen voor een PS4. Er zijn altijd nog tig andere opties om media te bekijken.
geen fanboys graag

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-02 16:17
Chromecast + PS4. Klaar.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:32
geen wanna-be moderators graag... :+

• kroegtijger
Baloes schreef op maandag 05 mei 2014 @ 02:05:
Voor 450 euro kun heb je een systeem gebaseerd op een athlon en een r9 270 daar kun je toch aardig op gamen.

Voor ca. 60 euro meer heb je een systeem gebaseerd op de fx 6300 met aftermarketkoeler en de r9 270.

Voor ca. 75 euro meer heb je een systeem gebaseerd op een i5 4440 met de r9 270.

2e hands 7850 doet ongeveer 80 euro op V&A .Als je er zo een weet te scoren dan vallen al deze opties binnen het budget.

Streamen en filmpjes kan op alle 3 :)
Gezien het ook als HTPC moet gaan dienen moet de boel nog redelijk stil gaan worden ook. Een passief gekoelde R9 270 is 200,-. Een beetje CPU met after market koeling is ook zo weer 100+ dus dan gaat het gewoon heel erg hard. Daarom denk ik dat, wil je het een beetje knap aanpakken en niet overal het budget-model moeten kiezen, je gewoon net effe te laag zit met 450,-

iRacing Profiel

• tobitronics
En stel nou dat ik het gamen een beetje weglaat, gewoon dat het gamedoel een casual gamepje is op zijn tijd dat er niet al te mooi uit hoeft te zien. Dus dat het echt voor 99% een mediabak wordt. Wat zijn dan mijn beste opties?

• kroegtijger
Dan zou ik voor een knappe A10 kiezen met 4GB (als er budget is en je graag wil zou je 8GB kunnen doen, maar echt nodig is het niet), een SSD die groot genoeg is voor je games (120GB of 240GB dus), stille en goede voeding erin, FM2+ moederbord en een degelijke case brengt je al een heel eind. Om het wat stiller te maken een goede aftermarket koeler, misschien nog een case-fan erbij en voor bediening een CEC-adapter. Leuke extra gadget kan een gamepad zijn. Ik heb er zelf 2 xbox 360 controllers aan zitten en een potje PES op zn tijd gaat prima dan.

iRacing Profiel

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Of je neemt een A6, deze is goedkoper en je plukt voor 150-180 euro een PS3 met games van marktplaats af. Dan heb je ook direct je controllers en een groter aanbod spelletjes.

Ik heb hetzelfde thuis staan, een PS3 en een HTPC. De PS3 kwam met een hele zooi spelletjes en daar heb ik er een deel van verkocht.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
En is een PS3 /PS4 samen met een Mediaspeler niet iets (Mede8er, WD digital etc). Een PS3 is veel goedkoper en er zijn veel games. Dan kan je later wel een PS4 nemen als er meer games zijn, als je dit een probleem vindt. Een mediaspeler slikt daarnaast tenminste alles, geeft DTS (7.1) HD/true door en geen gezeik met updates/toetsenbord/muis (gewoon afstandsbediening). Je sluit er gewoon een interne of externe hardeschijf aan.

• kroegtijger
ToFast schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:48:
En is een PS3 /PS4 samen met een Mediaspeler niet iets (Mede8er, WD digital etc). Een PS3 is veel goedkoper en er zijn veel games. Dan kan je later wel een PS4 nemen als er meer games zijn, als je dit een probleem vindt. Een mediaspeler slikt daarnaast tenminste alles, geeft DTS (7.1) HD/true door en geen gezeik met updates/toetsenbord/muis (gewoon afstandsbediening). Je sluit er gewoon een interne of externe hardeschijf aan.
Ik snap je idee, maar het punt van toetsenbord/muis en zelfs updates is helemaal niet nodig natuurlijk. Een CEC adapter laat je zelfs de remote van je TV gebruiken om je HTPC te bedienen, en software als OpenElec geeft je heel eenvoudige optie tot updates. Interne of externe disk kan zonder problemen ,maar ook streamen gaat prima. Een HTPC is in dat opzicht aanzienlijk veelzijdiger dan een mediaspeler, maar ook al snel zo'n 4x duurder. Alternatief kan een Raspberry Pi zijn. Voor pakweg 50,- heb je een complete werkende mediaspeler, maar is wel een stukje beperkter dan een HTPC uiteraard.

iRacing Profiel

• kroegtijger
Brilsmurfffje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:48:
Of je neemt een A6, deze is goedkoper en je plukt voor 150-180 euro een PS3 met games van marktplaats af. Dan heb je ook direct je controllers en een groter aanbod spelletjes.

Ik heb hetzelfde thuis staan, een PS3 en een HTPC. De PS3 kwam met een hele zooi spelletjes en daar heb ik er een deel van verkocht.
Een A6 build is ook al gauw rond de 350,- dus dan moet je wel erg goedkoop een PS3 kunnen gaan vinden wil je onder budget blijven. Daarnaast krijg je dan natuurlijk wel een ouder platform, wat weliswaar geen enkel probleem hoeft te zijn (ik heb ook een oude wii en gamecube staan en heb er nog heel veel plezier van. Zelfs mn oude xbox (eerste generatie) heb ik laatst nog uit het stof gehaald en me prima mee vermaakt.

iRacing Profiel

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 18:40
rutger465 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:22:
en een Xbox ONE? dat is de all in one entertainment machine.. en die ondersteund mediastreaming.
Dat lijkt me ook de ideale oplossing :)

• kroegtijger
filenox schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:01:
[...]

Dat lijkt me ook de ideale oplossing :)
die is er alleen nog niet in NL

iRacing Profiel

• Luca
  • Laatst online: 21:03
kroegtijger schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:25:
[...]

die is er alleen nog niet in NL
Zeker wel. Moet je eens een Mediamarkt inlopen. :)

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 18:40
Dattack schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:29:
[...]

Zeker wel. Moet je eens een Mediamarkt inlopen. :)
Of gewoon kijken in de Pricewatch ;) pricewatch: Microsoft Xbox One

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 19:19
Ik lees dit topic mee, omdat ik met hetzelfde dilemma zit.
(alvast excuses voor de hijack, en het hardop denken).

Voor zover ik nu elders heb gelezen valt het mee hoeveel console exclusives er aan zitten te komen.
Momenteel heb ik een PC en een XBOX360. De XBOX maakt enorm veel herrie, en ik heb zo mijn twijfels bij de nieuwe generatie. Mijn PC word eigenlijk 95% gebruikt als HTPC, maar is wel een aardige stroomvreter.

Mijn dilemma is gelijk aan de TS, aangezien ook ik een beperkt budget hiervoor over heb.
Echter heb ik al een aardig systeem staan (waar wellicht wel een nieuwe GFX in moet)..

Zoals ik dit topic nu begrijp denken veel van jullie dat een R9 voor de komende jaren genoeg zal zijn.
Mijn huidige specs zijn: 1e gen i7 (960) 12gb RAM, 240gbSSD (sata300) en een GTX460.
Gezien enkel de specs zullen jullie zeer waarschijnlijk zeggen: Andere GFX en klaar!.
Maar met het vooruitzicht om nog eens 4 jaar door te gaan, en dat de PC zeer waarschijnlijk zo'n 5 uur per dag aan zal staan. Zijn de verschillen in verbruik interessant om mee te nemen?
PS4/XBone doet volgens mij ongeveer 150watt load.
Mijn huidige config zit eerder aan 350watt load.
Media afspelen is op mijn PC nagenoeg idle.
Dat zou betekenen dat een HTPC welke 200 watt verbruikt.

Er van uit gaande dat het systeem voor 50% op full load zal draaien:
200 watt (verschil) x5u is 1kW
365 KW /2 = 182kW
x3 jaar is ongeveer 550kW
Bij een KWh prijs van 0.20 is dat 100,-

Dit zou de meerprijs van een XBone kunnen rechtvaardigen mits deze de volledige functionaliteit van een HTPC en PS4 kan vervangen. Ik weet niet in hoeverre er bij de XBone AC3/DTS en MKV support is, maar gezien de mogelijkheden van mijn XBOX360, en de support hierop over de afgelopen 7 jaar, betwijfel is dat ten zeersten.

All things considered, kwa media support kan er weinig om een HTPC met XBMC heen.
Daarintegen heb je met een nieuwe console enigsinds de "garantie" dat alle AAA games van de komende 3 jaar gaan werken, met daarbij redelijke graphics.

De hamvraag is hier dus (wat de TS zich waarschijnlijk ook af vraagt). Wat is de performance van de nieuwe consoles (en dan niet met betrekking op de hardware, maar vooral de mogelijkheden tot optimalisatie).

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Verwijderd

Hij heeft wel gelijk, als je alleen kijkt naar de specs en ook op YouTube kijkt, zie je toch dat spellen er grafisch beter uit zien op PS4 (nee ik ben geen fanboy, heb altijd Xbox gehad.)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 10:13
Denk toch dat HTPC beste oplossing is. Beetje casual gamen daar koop je geen Xbox one of PS4 voor. PS4 valt zowiezo af vanwege gebrek aan mediamogelijkheden.
XBox one is een mooi dingetje maar prijzig en je kunt er geen Xbox 360 spellen op spelen waarmee ik bedoel dat je bv niet ff voor 6 euro een spel als elder scrolls oblivion (om maar een voorbeeld te noemen) of COD4 oppikt. Op een HTPC speel je zowel de nieuwste (mocht je dat willen) als oude spellen en je hebt alle media mogelijkheden.

Ik heb zelf gemerkt dat wanneer ik op TV game het toch wel leuk is om wat grafische kracht te hebben ( heb zelf een pentium met een HD 7770 ) en spellen als Need for speed, war thunder, skyrim en oblivion. zien er dan toch wel erg leuk uit en zijn prima speelbaar. Maar dat zijn keuzes natuurlijk.

Het is trouwens heel goed mogelijk om een zeer stil systeem in elkaar te zetten voor minder dan 450 euro
waarbij je nog voldoende grafische kracht hebt en stel je wil in de toekomst wel wat serieuzer gamen dan zijn onderdelen natuurlijk upgradebaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 53,-€ 53,-
1ASRock H81M-HDS€ 39,70€ 39,70
1MSI GeForce GTX 750 1GB GAMING€ 107,-€ 107,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Cooler Master Silencio 352€ 51,50€ 51,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU€ 37,-€ 37,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,52€ 12,52
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,53

Met een athlon is het hele setje 2 10tjes duurder.

Dit is trouwens maar een voorbeeld van wat er mogelijk is Je kunt ook gewoon gaan voor een AMD setup zoals voorgesteld door kroegtijger. Maar al met al zul je meer flexibiliteit hebben met een PC.

• Centelte
  • Laatst online: 05-04 20:16
Je hebt twee opties:
Ps4 + android stick (voor streaming)

Htpc (zoals deze)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 88,94€ 88,94
1ASRock 960GM-VGS3 FX€ 33,24€ 33,24
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 169,90€ 169,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Fractal Design Core 1000 USB 2.0€ 28,99€ 28,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1OCZ OCZ-ZT650W-EU€ 32,-€ 32,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,93

Vroeger hadden consoles na jaren veel betere optimalisaties. Dit kwam omdat de consoles onbekende architecturen gebruikten. De consoles van nu gebruiken X86. Een al bekende architectuur. Hierdoor zal het performence verschil tussen de eerste en laatste ps4 games een stuk lager uitvallen. Ook zullen de "brakke ports" voor de pc steeds minder worden omdat de pc ook op X86 gebaseerd is. Ook maken de consolemakers geen/amper verlies op hun consoles i.t.t. De vorige generatie. Daar maakte sony bijna 300 euro verlies op iedere ps3. Hierdoor is een PC steeds meer in het voordeel.

Voordelen pc vs ps4 + android stick
-aanschafprijs (ps4 400, android stick 65)
-met een pc kan je meer (office youtube netflix torrente etc.)
-prijs (geen ps+ abbonement voor online gamen, goedkopere games)
-vrijheid (mods en dergelijke)
-graphics (zelfs een 450 euro game pc heeft betere graphics dan de ps4)
-betere specs (fx6300>jaguar, 7950>7870, Etc.)
-exclusives (wow, lol etc.)

Voordelen Ps4
-gemak vsn een console
-split screen
-exclusive games (ben jij een uncharted fan o.i.d. dan kan je die game niet op de pc spelen)

Ik zou gsan voor de htpc/game pc maar het is jouw keuze. Beide hebben hun voordelen.

• rolandos582
Budgetguy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:44:

-graphics (zelfs een 450 euro game pc heeft betere graphics dan de ps4)
De graphics zijn serieus beter op mijn Playstation 4 dan op een game pc van een vriend van mij. Dus dat gaat zeker niet op. En dan het verschil tussen de Playstation 3 en Playstation 4 graphics zijn gewoon enorm.

Ik ben geen fanboy, ik ben gewoon een voorstander van de Playstation 4. Ik gebruik hem uitgebreid en kan er dus een goede mening over geven.

Maar als je 99% op media gaat richten, dan is de PS4 op dit moment niet jouw beste keus. Omdat de ondersteuning op dit moment op gang komt en nog even gaat duren.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
kid1988 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:09:
Ik lees dit topic mee, omdat ik met hetzelfde dilemma zit...
......
......
Mensen maken het zich wel moeilijk zeg. Een Mediaspelertje verbruikt misschien 15-20 watt? Combineer dat met een PS3 of PS4 en ga gewoon genieten!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Consoles kan je prima 2de hands kopen, mijn PS3 slim snort er nog vrolijk op los, games als GTA V, LA Noire, Red Dead Redemption, Tomb Raider etc heb ik allemaal nog niet gespeeld. De komende games komen ook nog allemaal voor de PS3 uit. Je zegt zelf een casual gamer te zijn dus de laatste games speel je dan niet. Koop over een jaar of anderhalf jaar via marktplaats een PS4 en dan is er ook voor die console een tweedehands markt.

Ik zou voor een simpele HTPC gaan voor media en YouTube. Een console speelt ook veel relaxter met vrienden. PC spellen werken toch niet altijd even lekker met een controller.

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
rolandos582 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 04:08:
[...]

Precies. PS4 + Raspberry Pi en gaan ! :)

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
rutger465 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:35:
waarom wordt een XBOX niet in de overweging meegenomen?
Gezien alle criteria die hier worden gesteld past een xbox hier perfect, mediacenter/computer/gamebak.... :)
Omdat deze een vanaf-prijs van 499 heeft en daarmee niet binnen het budget valt misschien ?

• Centelte
  • Laatst online: 05-04 20:16
rolandos582 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:23:
[...]

De graphics zijn serieus beter op mijn Playstation 4 dan op een game pc van een vriend van mij. Dus dat gaat zeker niet op. En dan het verschil tussen de Playstation 3 en Playstation 4 graphics zijn gewoon enorm.

Ik ben geen fanboy, ik ben gewoon een voorstander van de Playstation 4. Ik gebruik hem uitgebreid en kan er dus een goede mening over geven.

Maar als je 99% op media gaat richten, dan is de PS4 op dit moment niet jouw beste keus. Omdat de ondersteuning op dit moment op gang komt en nog even gaat duren.
Jouw "vriend" zijn pc heeft misschien mindere specs dan het systeem hierboven. Het kan trouwens wel zijn dat de graphics op de ps4 beter zijn omdat de games daar op 30FPS runnen. Als je de graphics hoger zet op de pc en 30FPS accepteerd heeft deze pc betere graphics. Ik bezit beide systemen (game pc en ps4 en wii u) en de graphics van de ps4 vallen me oprecht tegen.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-04 09:03
Kijk naar de PS3 dat is nooit een console geworden voor media. x264 is al niet mogelijk. De PS4 ondersteunt op dit moment niet eens een 3D bluray. Muziek organiseren / sorteren is een drama. Dus je zult toch echt aan een HTPC moeten denken.

Wat dacht je van een PS4 met een mediaplayer er naast? Net niet binnen het budget. Maar ja in dat geval zou ik lekker een maand doorsparen en de PS4 later aanschaffen. Triple A games zijn er nog amper. Die komen pas eind van het jaar of halverwege volgend jaar.

Als het op media aankomt gaat de PS4 echt teleurstellen. PS4 wordt echt als game console in de markt gezet. De XBOX One is nog een betere optie maar ook (te) beperkt wat mij betreft.

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 19:19
ongewoongewoon schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:21:
[...]

Precies. PS4 + Raspberry Pi en gaan ! :)
Dat is inderdaad een waardig alternatief! Had ik nog niet over na gedacht. Pi+XBMC=HTPC. Het enige wat je mist is lokale storage.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• XeroFox
  • Laatst online: 15-02 17:20
Misschien leuk om te kijken, een intel en een amd build die de strijd aan moeten gaan met de next gen consoles.

Intel met nvidia: YouTube: Intel & NVIDIA: Can you Build a Gaming PC on a Console Budget
AMD: YouTube: AMD: Can you Build a Gaming PC on a Console Budget

Toch leuke, goedkope systemen.

[ Voor 3% gewijzigd door XeroFox op 05-05-2014 20:09 ]

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 13:45
XeroFox schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:08:
Misschien leuk om te kijken, een intel en een amd build die de strijd aan moeten gaan met de next gen consoles.

Intel met nvidia: YouTube: Intel & NVIDIA: Can you Build a Gaming PC on a Console Budget
AMD: YouTube: AMD: Can you Build a Gaming PC on a Console Budget

Toch leuke, goedkope systemen.
d:)b Die heb ik ook gezien, en is ook de reden geweest om de Xbox One en PS4 links te laten liggen, voor 180euro een MSI pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G gekocht en in de pc geprikt. Ik heb zelf nog hier thuis de PS3 (werkend) en Xbox360 (defect).

Ik speel ongeveer fifty-fifty op de PC en PS3, gebruik in beide gevallen de PS3 controller :9

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-04 01:09
Voordat hier een complete discussie losbarst over wat beter is (pc vs console) is het belangrijk om een ding duidelijk te hebben.
Wat voor gamer ben je? PC Gamer of console gamer?
Als je voorheen een console gehad hebt, en nu de keuze moet maken tussen een XBONE, PS4 of HTPC is de vraag compleet anders als dat je voorheen een pc gamer was.

Mijn persoonlijke voorkeur en advies zou uitgaan naar een HTPC. De uitbreidbaarheid en openheid van het platform zijn een groot voordeel. Grafisch zal een pc van 450 goed moeten op kunnen tegen de huidige generatie consoles. Daarbij zal het geld wat je gaat besparen door het kopen van PC games t.o.v. console games je in staat stellen je pc later te kunnen upgraden.

Maar nogmaals, de vraag is belangrijk wat voor soort games je wilt spelen en wat je gewend bent. Mediaondersteuning op de PC is zoals gewoonlijk dik in orde. Die van XBONE is ook prima, dus daar hoef je het niet om te laten.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kid1988 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Dat is inderdaad een waardig alternatief! Had ik nog niet over na gedacht. Pi+XBMC=HTPC. Het enige wat je mist is lokale storage.
De RPi is geen volwaardige HTPC/Mediaspeler vervanger, ja het werkt onder omstandigheden best wel goed - maar je bent gelimiteerd tot bepaalde compressiemethoden en bitrates, en de interfaces zijn soms tenenkrommend traag.

Ik heb er zelf eentje gehad welke ik na enkele maanden doorverkocht omdat de performance tegenviel. Leuk speelgoed - maar niet voor dagelijks gebruik als mediaspeler.

• kroegtijger
D4NG3R schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 01:50:
[...]

De RPi is geen volwaardige HTPC/Mediaspeler vervanger, ja het werkt onder omstandigheden best wel goed - maar je bent gelimiteerd tot bepaalde compressiemethoden en bitrates, en de interfaces zijn soms tenenkrommend traag.
Dat het geen volwaardige HTPC is ben ik het zeker mee eens, maar tenenkrommend traag hoeft niet per sé. De nieuwste XBMC loopt er op zich prima op, zolang de library maar niet te groot wordt (alhoewel ook daarvoor de performance weer enorm verbeterd is met de recente release, maar nog steeds relatief traag).
Ik heb er zelf eentje gehad welke ik na enkele maanden doorverkocht omdat de performance tegenviel. Leuk speelgoed - maar niet voor dagelijks gebruik als mediaspeler.
Ik gebruik m wel dagelijks, en bevalt prima, maar wel in de slaapkamer dan. In de huiskamer staat wel een volwaardige HTPC. Gezien er in de slaapkamer toch geen DTS e.d. gebruikt wordt, zijn de beperkingen daar te overzien.

iRacing Profiel

Pagina: 1