Het is ondertussen voor mij al ruim 5 jaar geleden dat ik mijn huidige PC heb samengesteld en is nu hard aan vervanging toe. Mijn huidige configuratie is nog wel genoeg maar zoals voor de nieuwe games (Lees Watch Dogs), en al bestaande games (oa Thief (op low is het gemiddeld 14 FPS)) is zelfs het minimale niet meer genoeg.
Mijn Huidige Systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games spelen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn absolute maximumprijs is 1100 euro, dit is inclusief verzendkosten en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Jazeker. Het betreft;
- OCZ-VERTEX3 - 120 GB (Om games op te zetten welke meer dan 20 GB groot zijn, en ik gewoon normaal wil kunnen spelen)
- SAMSUNG HD103SJ - 1TB (Voor overige games)
- Toetsenbord (Logitech G19) en Muis (Logitech G500)
- Philips 241E Beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zie onderstaande samengestelde lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor het moederbord heb ik het liefste een ASUS omdat ik hier altijd goede ervaringen mee heb gehad, en het liefste een NVIDIA videokaart, maar na grondig wat dingen te hebben gelezen vind ik AMD ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Minimale vereisten;
- Processor: Quad-Core, heb ik nu ook maar wil er niet op achteruit gaan. en de 2,66 GHZ is net wel net niet genoeg voor wat ik nu ermee doe.
- Processor Koeler: de onderstaande keuze is gemaakt omdat de PC in de huiskamer komt te staan.
- Moederbord: Minimaal 4 SATA aansluitingen hebben, hoeft geen SLI/Crossfire aan te kunnen
- Het zou eventueel geupgrade moeten kunnen worden, maar mijn verwachting is dat dit wel 3-5 jaar mee moet kunnen gaan.
Ga je overklokken?
Ik heb zitten twijfelen, maar uiteindelijk is het antwoord nee omdat ik het met mijn huidige PC ook niet gedaan heb.
Daarom heb ik de volgende PC samengesteld, met als doel dat ik de huidige games en nieuwe games op minimaal hoog kan spelen;
Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien? Of zijn er op of aanmerkingen over mijn samenstelling, laat het gerust weten!
Mijn Huidige Systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q9400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5Q Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus EAH6670/DIS/1GD5 | € 68,38 | € 68,38 |
| 1 | NZXT CS-NT-HUSH-B Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 149,- | € 149,- |
| 4 | Kingston KVR800D2D8P6L/2G | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 217,38 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games spelen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn absolute maximumprijs is 1100 euro, dit is inclusief verzendkosten en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Jazeker. Het betreft;
- OCZ-VERTEX3 - 120 GB (Om games op te zetten welke meer dan 20 GB groot zijn, en ik gewoon normaal wil kunnen spelen)
- SAMSUNG HD103SJ - 1TB (Voor overige games)
- Toetsenbord (Logitech G19) en Muis (Logitech G500)
- Philips 241E Beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zie onderstaande samengestelde lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor het moederbord heb ik het liefste een ASUS omdat ik hier altijd goede ervaringen mee heb gehad, en het liefste een NVIDIA videokaart, maar na grondig wat dingen te hebben gelezen vind ik AMD ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Minimale vereisten;
- Processor: Quad-Core, heb ik nu ook maar wil er niet op achteruit gaan. en de 2,66 GHZ is net wel net niet genoeg voor wat ik nu ermee doe.
- Processor Koeler: de onderstaande keuze is gemaakt omdat de PC in de huiskamer komt te staan.
- Moederbord: Minimaal 4 SATA aansluitingen hebben, hoeft geen SLI/Crossfire aan te kunnen
- Het zou eventueel geupgrade moeten kunnen worden, maar mijn verwachting is dat dit wel 3-5 jaar mee moet kunnen gaan.
Ga je overklokken?
Ik heb zitten twijfelen, maar uiteindelijk is het antwoord nee omdat ik het met mijn huidige PC ook niet gedaan heb.
Daarom heb ik de volgende PC samengesteld, met als doel dat ik de huidige games en nieuwe games op minimaal hoog kan spelen;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Asus H87-PRO | € 88,40 | € 88,40 |
| 1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 369,50 | € 369,50 |
| 1 | Aerocool X-Warrior Devil Black Edition | € 41,32 | € 41,32 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Corsair CX750M | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 933,21 | |
Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien? Of zijn er op of aanmerkingen over mijn samenstelling, laat het gerust weten!
[ Voor 1% gewijzigd door rbnboot op 04-05-2014 22:53 . Reden: Inclusief assemblage en CPU reden erbij gezet, en HDD gewijzigd wat ik mee wil nemen ]