Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik wou er geen apart topic voor aanmaken maar ben ik nou de enige die zich heeft zitten ergeren aan die faalhazen van de NOS die het nodig vonden om gedurende de uitzending van de dodenherdenking... en zelfs gedurende de twee minuten stilte zo'n irritante, totaal onnodige, uit de toon vallende, afleidende, respectloze 'ticker tape' of hoe men zo'n ding ook noemt onderin het beeld te laten lopen met 'nieuwsfeiten' die mij op zo'n moment TOTAAL niet interesseren en waar ik mij echt dood aan zat te ergeren. Ik heb me 5 min. na de 2 minuten stilte niet kunnen bedwingen en heb de NOS gebeld, mijn ongenoegen kenbaar gemaakt, gevraagd of er iemand was op dit moment die ik daarover zou kunnen aanspreken en zo niet of de receptionist het aan de juiste persoon zou willen doorgeven. Dat zou hij doen. Op mijn vraag of hij meerdere reacties hierover gekregen had antwoordde hij dat hij er net ook al een gehad had.

Ik ben dus blijkbaar niet de enige.

Hebben anderen zich hier ook aan gestoord?

En wat het gezamenlijk op dit moment herdenken betreft... we vieren kerstmis toch ook allemaal tegelijk op dezelfde dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24

jjust

Het leven is een strijd

Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet is opgevallen. Desondanks kan ik me goed voorstellen dat als het je wel opvalt je er aan gaat ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
jjust schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:29:
Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet is opgevallen. Desondanks kan ik me goed voorstellen dat als het je wel opvalt je er aan gaat ergeren.
Ik heb het inderdaad ook niet gezien, maar kan me inderdaad voorstellen dat als je het eenmaal ziet het gaat irriteren. Sowieso vind ik het een beetje ongepast van de NOS om zo'n banner in beeld te brengen tijdens dodenherdenking, zijn net de 2 minuten die niet bedoelt zijn voor dat soort dingen.

EDIT: Als ik de reacties onder mij mag geloven was er geen banner op NL2, en dat verklaart waarom ik er geen gezien heb.

[ Voor 10% gewijzigd door triesvan op 04-05-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, ticker tape? Niet opgevallen op Nederland 2.

Welk net heb je gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07
Op welke zender was dat dan? Op Nederland 2 was er in elk geval geen ticker tape aanwezig gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik kijk niet naar de boboherdenking op de dam, maar een tickertape mee laten lopen is wel respectloos ja. Ik kijk sowieso liever naar herdenking op de Waalsdorpervlakte, deze is een stuk sfeervoller naar mijn idee. Misschien ga ik er volgend jaar wel naartoe om mee te lopen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb 'm niet gezien en ik had Nederland 1 aan.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik keek naar de live stream op de NOS website hier. Ik weet niet of die anders is dan wat er op de TV is uitgezonden. Misschien wel maar dan nog getuigt het van een gebrek aan beoordelingsvermogen en goede smaak dat men het daar gedurende de dodenherdenking niet heeft weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Op TV waren zelfs de zenderlogo's weg (jippie, mijn plasma houdt niet van die pokkeNPO dingen). Het is denk ik alleen de stream geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen news ticker op mijn tv inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Afgesplitst naar eigen topic van 4 mei Dodenherdenking ja/nee? en move naar ASP. Een kick van 9 jaar is een beetje to much hiervoor.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Journaal 24, tegenwoordig omgedoopt tot NPO nieuws op tv, is de enige publieke zender met een ticker tape. Ze zullen hem wel vergeten zijn. Lijkt me verder geen wereldramp, zoveel mensen kijken er nou ook weer niet naar die zender...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Als je het zo erg vindt, kijk je toch naar RTL of SBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41
En zo zullen er vast ook mensen zijn die ook gewoon om 20:00 het nieuws willen weten, en die worden dan bedient via zo'n ticker :) Misschien is het wel een compromis, en anders zijn ze het vergeten.

Maar je hier druk om maken lijkt me toch een beetje het idee van een herdenking mislopen...just my opinion, nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Het is DE nieuwsstream waar je uitkomt als je naar de NOS site gaat. Ik neem aan dat ik hier bij GoT niet hoef uit te leggen dat internet streams steeds meer gebruikt gaan worden als alternatief voor de reguliere TV. Dat hoort dus gewoon goed geregeld te zijn.

En niet twee minuten zonder nieuws kunnen? Juist op het internet heb je zo'n ticker niet nodig aangezien er daar VELE andere bronnen zijn voor dat nieuws. Ook natuurlijk op de NOS site zelf. Ik vind die ticker dingen eigenlijk altijd alleen maar hinderlijk en van een obsessieve neiging getuigen om constant onmiddellijk het laatste nieuws te willen/moeten willen weten en dat vooral niet een half of heel uurtje later te weten kunnen komen. Hoeveel zaken zijn nou echt zó belangrijk dat je ze daar voortdurend onderin het beeld zou moeten zien? Als er écht iets belangrijks is dan kan men het altijd 'handmatig' in het beeld zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Beter nog, op een interactief medium waarin het probleemloos mogelijk is meerdere streams tegelijkertijd te "overlayen" in een player, is 't prima mogelijk zo'n ticker aan en uit te kunnen zetten in de player :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat dacht je van de mensen die gister al de dodenherdenking gedaan hebben, of gewoon niet zoveel geven om dodenherdenking.

En ik vind het eerlijk gezegd van een obsessieve neiging getuigen dat je je zo druk maakt om een balkje van misschien 150 pixels hoog.....

Trouwens, die balk vind ik best fijn, gezien niet alles wat daarin staat op het nieuws komt, en zo kan ik makkelijk kijken of ik misschien naar de interwebs moet, of teletext moet raadplegen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
Osiris schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:15:
Beter nog, op een interactief medium waarin het probleemloos mogelijk is meerdere streams tegelijkertijd te "overlayen" in een player, is 't prima mogelijk zo'n ticker aan en uit te kunnen zetten in de player :)
Ik denk dat de ticker in Hilversum al wordt toegevoegd op het beeld en deze integraal naar het web of de televisiezenders wordt verstuurd. Ik vind de TS redelijk overdrijven want hij had ook kunnen kiezen om naar www.npo.nl/live te surfen en direct Nederlaand 1,2 of 3 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn NOS Journaal app (iPhone) had geen ticker in de livestream lopen. Maar ik moet zeggen, al hadden ze er een voetbalwedstrijd doorheen gemixt, het kan me echt geen bal schelen. Ik kan prima de dodenherdenking volgen op mijn manier, en heb daarbij geen last van dingen er omheen. Als je geen afleiding daarbij duldt, waarom herdenk je dan niet zelf op je eigen manier zonder televisie? Of ga je naar Amsterdam (of een lokaal monument) om dat mee te maken? Hier over klagen vind ik een beetje vreemd, ook omdat er genoeg alternatieven beschikbaar zijn om die ticker onder in beeld niet te hebben.

Als je trouwens via die stream kijkt, dan zoom je je browser toch gewoon een stukje zodat je die niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Waarom kijk je uberhaupt televisie gedurende de dodenherdenking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37
Napo schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:37:
Waarom kijk je uberhaupt televisie gedurende de dodenherdenking?
Zat mensen die niet aan dodenherdenking doen, en tevens zat mensen die het op hun eigen manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is sowieso een wonder dat je nog iets van het beeld kon zien met al die enorme gekleurde logo's die de Nederlandse zenders in beeld plakken. Zelfs in Europa is dit compleet abnormaal geworden. De publieke omroep plakt dan ook nog het liefst beide hoeken bovenin vol, om dan vervolgens bij een sportwedstrijd niet aan te geven of het live is. Dat soort - wel nuttige - informatie is dan kennelijk volgens de NOS overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kaap schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Zat mensen die niet aan dodenherdenking doen, en tevens zat mensen die het op hun eigen manier doen.
Meh, had er neer kunnen zetten "Waarom kijk je [..] indien je de doden herdenkt" al was dat redelijkerwijs al aan te nemen aangezien het hier om de situatie van de TS gaat.
Pagina: 1