Doel Systeem
Doel van het systeem is de aankomende jaren redelijk fatsoenlijk gamen. Denk aan HD kwaliteit, het is ten slotte een van de vele hobby's. Anderzijds wil ik een systeem voor huis tuin en keuken gebruik, met kwaliteitsonderdelen (m.a.w. geen "aldi-pc"). Games: shooters en racegames.
Prijs
Rond de 700 incl. besturingssyteem.
Componenten om mee te nemen?
Nee
Wat ik denk nodig te hebben
Zie mijn lijstje
Voorkeuren
Toch wel een intel processor, verder geen voorkeuren.
Eisen/wensen
Het systeem moet minstens 5 jaar redelijk mee kunnen op gamegebied.Daarnaast moet het systeem makkelijk upgradable zijn.Liever ook geen opstijgende vliegtuigen in de kast, want die heb ik nu ook al
Ik dacht aan deze setup (o.a. gebaseerd op andere reacties in dit forum):
Mijn vragen:
Matchen de componenten voor zover jullie bekend?
Ik doel hier met name op de voeding, moederbord en RAM, want daar heb ik weinig kaas van gegeten. Ik heb eigenlijk geen flauw benul hoe ik de juiste RAM moet selecteren. Ik heb over het algemeen liever wat ""over" dan precies genoeg.
Verder vraag ik me af of het raadzaam is om extra fans in de kast te zetten. Betekent meer fans automatisch minder rotaties en dus minder lawaai?
Het zal mijn eerste build worden. Na enige verdieping lijkt me dat ik met gezond verstand (en youtube) een eind kom, of onderschat ik het bouwen?
Een SSD komt overigens op een later tijdstip.
Nou, een hoop vragen en ik hoop dat ik duidelijk kon maken wat ik voor ogen heb en iemand van jullie mij een stapje verder kan helpen
Doel van het systeem is de aankomende jaren redelijk fatsoenlijk gamen. Denk aan HD kwaliteit, het is ten slotte een van de vele hobby's. Anderzijds wil ik een systeem voor huis tuin en keuken gebruik, met kwaliteitsonderdelen (m.a.w. geen "aldi-pc"). Games: shooters en racegames.
Prijs
Rond de 700 incl. besturingssyteem.
Componenten om mee te nemen?
Nee
Wat ik denk nodig te hebben
Zie mijn lijstje
Voorkeuren
Toch wel een intel processor, verder geen voorkeuren.
Eisen/wensen
Het systeem moet minstens 5 jaar redelijk mee kunnen op gamegebied.Daarnaast moet het systeem makkelijk upgradable zijn.Liever ook geen opstijgende vliegtuigen in de kast, want die heb ik nu ook al
Ik dacht aan deze setup (o.a. gebaseerd op andere reacties in dit forum):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,70 | € 168,70 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 60,72 | € 60,72 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,99 | € 48,99 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 80,30 | € 80,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,41 | € 13,41 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,99 | € 46,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 718,87 | |
Mijn vragen:
Matchen de componenten voor zover jullie bekend?
Ik doel hier met name op de voeding, moederbord en RAM, want daar heb ik weinig kaas van gegeten. Ik heb eigenlijk geen flauw benul hoe ik de juiste RAM moet selecteren. Ik heb over het algemeen liever wat ""over" dan precies genoeg.
Verder vraag ik me af of het raadzaam is om extra fans in de kast te zetten. Betekent meer fans automatisch minder rotaties en dus minder lawaai?
Het zal mijn eerste build worden. Na enige verdieping lijkt me dat ik met gezond verstand (en youtube) een eind kom, of onderschat ik het bouwen?
Een SSD komt overigens op een later tijdstip.
Nou, een hoop vragen en ik hoop dat ik duidelijk kon maken wat ik voor ogen heb en iemand van jullie mij een stapje verder kan helpen