Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasherman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb nu al een tijdje een HP Envy 17-2100ed. Prima ding, maar van HP moet ik verder niet zoveel verwachten. De drivers zijn namelijk aardig outdated. Dit zou normaal niet zo'n ramp hoeven zijn, maar het betreft een laptop met 'dual graphics' oftewel, een Intel HD3K en een dedicated AMD GPU (HD6850M). Ik kan dus geen 'normale' drivers van AMD downloaden. Maar dat wil ik het liefst wel, zelfs al verlies ik daarmee de mogelijkheid de HD3K te gebruiken. Weet iemand hier hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb al gekeken naar de drivers van Leshcat, maar ik wil liever de normale AMD drivers, third party lijkt me namelijk een beetje tricky,

Detailtje: Ik heb de Envy 17-2060 gekoppeld omdat die qua specs identiek lijkt. Ik kon namelijk mijn 17-2100 niet gekoppeld krijgen.

Quis custodiet custodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Dat kan niet, in de aangepaste driver van de fabrikant zit namelijk de optie ingebouwd om te switchen tussen de kaarten per applicatie.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasherman
Is het niet mogelijk om die mogelijkheid te lozen om de nieuwste drivers te kunnen krijgen van AMD?

Quis custodiet custodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Grote kans dat de AMD gpu niets meer doet en je alleen maar de HD3K gebruiken kan.

Dat hele powerplay gezeur is irritant, je bent afhankelijk van de laptop fabrikant voor drivers, ik heb dit laatst nog gehad met een Clevo intel/amd7xxx, na het updaten van de AMD drivers niets anders dan gezeur zelfs na het verwijderen en opnieuw installeren van de standaard drivers.

Pas na een herinstallatie van windows en de standaard drivers installeren werkte het pas weer.

Probeer hoe dan ook niet de vga drivers te updaten, niet de Intel of de AMD.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasherman
prutser001 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:54:
Grote kans dat de AMD gpu niets meer doet en je alleen maar de HD3K gebruiken kan.
Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat ik wil...
Ik gebruik nooit die HD3K, maar het zou dan wel fijn zijn om up to date drivers te hebben voor de HD6850M.
Probeer hoe dan ook niet de vga drivers te updaten, niet de Intel of de AMD.
Wat bedoel je?

Quis custodiet custodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 10:03
Hoezo kun je niet gewoon de drivers via de website van AMD downloaden? Die moeten toch gewoon werken.

Zelf heb ik een Intel HD4000 en 8870m, kan gewoon via Catalyst instellen welke GPU ik voor welke applicatie wil gebruiken (hoewel het dan energiebesparing en hoge prestaties genoemd wordt).

Maar inderdaad, AMD Drivers zijn een hel, niets anders dan problemen mee gehad. Ook lijken de prestaties niet beter maar zelfs slechter te worden met nieuwe drivers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasherman
DGonlag2 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:15:
Hoezo kun je niet gewoon de drivers via de website van AMD downloaden? Die moeten toch gewoon werken.
Dat werkt dus niet.... AMD zeurt dan dat ik mijn drivers bij HP moet halen, omdat AMD geen drivers verzorgt voor switchable graphics.

Quis custodiet custodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 10:03
Dasherman schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:32:
[...]

Dat werkt dus niet.... AMD zeurt dan dat ik mijn drivers bij HP moet halen, omdat AMD geen drivers verzorgt voor switchable graphics.
Komt dat dan omdat jij een oudere versie hebt van switchable graphics? Ik heb gewoon Enduro (dus ook switchable) en ik kan gewoon de drivers van de AMD website gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasherman
DGonlag2 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:36:
[...]

Komt dat dan omdat jij een oudere versie hebt van switchable graphics? Ik heb gewoon Enduro (dus ook switchable) en ik kan gewoon de drivers van de AMD website gebruiken.
Zou best kunnen ja. Die van mij heeft nog HD3K/HD6850M als combo. Klinkt dus tamelijk verouderd vergeleken met de jouwe.

Quis custodiet custodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Deze laptop heeft dezelfde issues als de Clevo waar ik laatst mee aan het stoeien ben geweest, niets werkt behalve de HP drivers (Bij mij dus de Clevo drivers).

Wat er gebeurt is dat je CCC opties gaat missen, dus die 'performance' lijst waar jij applicaties kan toekennen aan b.v. de AMD of de Intel. high performance etc.

Ik heb toen ook geprobeerd om b.v. alleen de drivers te installeren zonder CCC op de hoop de oude CCC met nieuwere drivers te krijgen.. dat is dus een no-go.

De nieuwe laptops schijnen dat probleem niet te hebben, ik heb er nog geen een onder handen gehad dus kan daar niet over meepraten. Ik kwam genoeg ellende tegen op internet over de Clevo met die problemen.

Clevo/BTO 17CL47 (i7-3630QM+7970M) geloof ik.

Het is gewoon irritant want de 6850M is een soort van 'doorgekoppeld' met de HD3K dus zou je de HD3K uitschakelen heb je gewoon geen beeld.... In sommige spellen kun je een vga adapter kiezen, de HD6850M zie je nooit staan je ziet altijd de HD3K.

Please note, that the AMD Catalyst Mobility driver package can only be installed on specific AMD Enduro platforms, that are second generation AMD A-series APU, or third generation Intel Core family based.

Jij hebt nog een Intel Core i7 2630QM wat 2de gen is en dus kom je niet in aanmerking voor de van de AMD website te downloaden drivers...

[ Voor 29% gewijzigd door prutser001 op 04-05-2014 22:19 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 04:39

auto660

1991 240 GL Brick

Hmm, dit ziet er een beetje raar uit allemaal. Anders zoek je eens naar modified mobile catalyst drivers, daar bestaat een hele community omheen zodat je altijd een goede/verbeterde driver hebt voor elk platform zo'n beetje, dit heb ik ook gedaan voor mijn Acer met dual graphics om een paar bugs weg te werken.

De support van dual graphics is later wel verbeterd, zo kan ik op mijn Clevo/BTO 15CL57 gewoon de nieuwste AMD drivers installeren.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Pagina: 1