Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet op, enkel na herinsteken power

Pagina: 1
Acties:

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:29
Een jaar of 2 geleden heb ik een computer in elkaar gestoken voor mijn vader. De laatste tijd echter een probleem: de PC start niet meer op, enkel als ik de power eruit trek en terug erin steek kan ik hem opstarten. De pc staat eigenlijk altijd aan, gewoon op standby na een tijd. Soms gaat de pc ook niet meer terug aan wanneer deze gewoon stand by stond voor een dag en moet ik ook de power eruit doen en terug erin.

Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Is het een hardware probleem met mobo/voeding? Of kan dit ook komen door een foutieve instelling/configuratie of foute samenstelling van de hardware? (niet de keuze van de componenten, aangezien die van een tweakers BBG kwamen)

en even offtopic: hoe stel je in dat je van reacties op een topic genotificeerd wordt via mail?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Klinkt als een gesneuvelde voeding, ik herken dit van mijn dode Zalman.

Welke onderdelen zitten in de pc, dat kan het troubleshooten ook wat makkelijker maken.

People as things, that’s where it starts.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, tenzij je de soldeerbout erbij wilt halen is dit geen EL. Schopje val EL naar OH toe

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

Al gecontroleerd of het niet gewoon de power-knop is die niet goed is aangesloten / defect is? ;)