Instabiele verbinding (door switch?)

Pagina: 1
Acties:

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11 18:13
Hallo Tweaker-mensen.....

Ik heb een probleem en misschien weten jullie hier het antwoord op.

Ik ben deze maand verhuisd en heb last van een schokkerige internet verbinding. Op zich haal ik volle snelheid, maar om de zoveel minuten ligt m'n verbinding er gewoon uit voor enkele seconde. (variërend van 1 seconde tot soms 30 seconde). Erg irritant met streamen en gamen. Qua surfen merk ik er niet echt heel veel van behalve dat soms websites iets langer moeten laden.

In mijn oude huis had ik hier totaal geen last van, en naar mijn weten is mijn opstelling niet veranderd. Het enige is dat ik een lagere totaal snelheid heb gekozen i.v.m. een kleiner huishouden.

Zo was mijn situatie eerst:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uv9VqjY.png

En zo is mijn situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BcMqt5L.png

Volgens mij niet heel veel anders. Zelfs kortere afstanden. Nu had ik wat zitten testen door de switch niet te gebruiken en mijn PS3 gelijk aan de router te hangen, en volgens mij had ik nu geen last van connectie problemen. (maar kan ook toeval zijn).

Zou mijn switch gewoon kapot zijn? Iemand een idee?

-Edit-
De router is wel een ander type dan dat ik voorheen had, maar allebij een Cisco.
Nu heb ik een "Cisco EPC3928AD"

Als switch gebruik ik een "Sitecom LN118

-EDIT2-

Net even een testje gedaan door mijn PC direct aan de router te hangen (dus zonder switch), en inderdaad, alle instabiliteit is verdwenen. Alleen als de apparaten aan de switch hangen, hapert het.
Iemand weet hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 20% gewijzigd door NyteMyre op 04-05-2014 20:07 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Haal de switch er eens tussen uit en verbindt de pc rechtstreeks met je modem door de twee kabels met een koppelstukje aan elkaar te knopen. Wat gebeurt er nu?

• NyteMyre
EricJH schreef op maandag 05 mei 2014 @ 00:16:
Haal de switch er eens tussen uit en verbindt de pc rechtstreeks met je modem door de twee kabels met een koppelstukje aan elkaar te knopen. Wat gebeurt er nu?
Ik heb niet met een koppelstuk geprobeerd, maar ik heb mijn PC met 1 kabel aan de modem gehangen, en toen had ik geen connectie problemen.

Het probleem zit hem in alle drie de apparaten die aan de switch hangen.

• Taz86
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 11:01
Wat je zou kunnen proberen is "Lijn" cat5e naar "router" cat5e naar "switch" en dan 1 aansluiting gebruiken, bij voorbaat de pc. als je dan nog problemen hebt is het goed mogelijk dat je switch overleden is.

• NyteMyre
Taz86 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:15:
Wat je zou kunnen proberen is "Lijn" cat5e naar "router" cat5e naar "switch" en dan 1 aansluiting gebruiken, bij voorbaat de pc. als je dan nog problemen hebt is het goed mogelijk dat je switch overleden is.
De "Lijn" is geen CAT5e, maar een Coax.
Verder bedoel je gewoon maximaal 1 apparaat aan de switch hangen? Dat heb ik namelijk al geprobeerd en daarmee heb ik nog steeds last van verbindingsverlies

• Taz86
dan ben ik bang dat je switch overleden is. Tijd voor een nieuwe dus. Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met sitecom. Ik neem aan dat je een gigabit switch ervoor terug wil voor een schappelijke prijs.
mijn advies is om een NETGEAR GS108 8-POORTS GIGABIT SWITCH aan te schaffen. Deze heeft levenslange garantie van Netgear zelf.

• NyteMyre
Raar dat ie dan nog wel maximale snelheid geeft. Alle lampjes branden. Niet echt "zichtbare" schade ofzo. Gewoon wat irritante happeringen in de verbinding. Maar goed, zal wel tijdens het verhuizen een keer gestoten zijn ofzo.

Ik zal even kijken of ik een nieuwe switch nodig is. Ik kan namelijk ook de coax gewoon wat langer maken en de modem neerzetten waar nu de switch staat en gewoon de switch laten vervallen. Moet ik alleen weer al m'n net geplaatste kabelgootjes opnieuw plakken :p

• Taz86
In principe kan dit geen kwaad als je maar goeie kwaliteit coax gebruikt. Je kabelaar zal namelijk geen verantwoording dragen voor verbindings en of snelheidsproblemen als je modem niet op de hoofdaansluiting staat ;)

Nu ik het zo nalees met wat je post denk ik dat je je modem laat staan en dan een cat5e kabel doortrekt naar de locatie van je switch en daar dan de router neerzet ;)

• NyteMyre
Denk dat ik mijn termen beetje door de war heb (ben niet echt een pro als het gaat om netwerken)....

ik heb alleen een modem en alleen een switch. Geen router..... denk ik

• Taz86
je tekent wel een router op je tekening ^^ . Ik vermoed dat jij een ziggo cablemodem/router in 1 hebt en daarachter een switch hebt aangesloten.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Je hebt inderdaad een modem/router van Ziggo, de Cisco EPC3928AD, maar dat gaf je al aan in de TS.
Mogelijk een domme opmerking, maar heb je de kabels goed aangesloten op de Sitecom? Dat ding heeft 1 ingang (nr. 1) en 4 uitgangen (nrs. 2 t/m 5).

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 06-05-2014 20:36 ]

• Taz86
Masimo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:34:
Je hebt inderdaad een modem/router van Ziggo, de Cisco EPC3928AD, maar dat gaf je al aan in de TS.
Mogelijk een domme opmerking, maar heb je de kabels goed aangesloten op de Sitecom? Dat ding heeft 1 ingang (nr. 1) en 4 uitgangen (nrs. 2 t/m 5).
euhm,, sinds wanneer heeft een huistuin en keuken switch van sitecom een specifieke uplink poort?
Het zou niet uit mogen maken in dit geval :+
Pagina: 1