Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem internet connectiviteit

Pagina: 1
Acties:

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Ik heb een servertje thuis staan met Windows server 2012 R2 die 24/7 draait.
Nu zit ik al een tijdje met het probleem dat eens om de paar dagen mijn netwerk connectiviteit wegvalt.
Dit is na een reboot weer verholpen, maar dit word nogal vervelend als je op remote desktop extern zit te werken.

Hij heeft gewoon een statisch ip; 192.168.1.2
Verander ik dit naar een ander IP (bijv. 192.168.1.3) als de netwerk connectiviteit wegvalt dan houd het probleem aan. Intern pingen naar de router kan niet. ipconfig in CMD laat alles gewoon goed zien alsof er niks aan de hand is.

Er zijn geen andere apparaten die het IP adres 192.168.1.2 hebben in dit netwerk waardoor dat met elkaar zou kunnen conflicteren.

Drivers van de netwerkadapters pas nog geupdate en het probleem houd nog steeds aan. Het zijn 2 Intel i210 netwerkadapters. Ik had ze eerst los staan en vervolgens heb ik ze voor teaming geconfigureerd, maar hier ook hetzelfde probleem mee.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Welke modem, router en switch gebruik je? Is de cpu load 100% op dat moment? Reageert de server nog?

• secretdk
plizz schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:16:
Welke modem, router en switch gebruik je? Is de cpu load 100% op dat moment? Reageert de server nog?
Geen 100% cpu load, gewoon normaal. Kan alles doen op de server dus verder geen problemen.
Modem standaard glasvezel van Caiway en router Asus RT-n66u, al moet het hier niet aan liggen aangezien op geen van alle PC's in mijn huis dit probleem voorkomt.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Geeft event viewer melding over je netwerk kaart of netwerk gerelateerde melding?

• secretdk
plizz schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:38:
Geeft event viewer melding over je netwerk kaart of netwerk gerelateerde melding?
Bij de netwerkkaart zelf vind ik geen events. Weet niet of ergens bij de Windows Logs op bepaalde plekken nog events moeten staan, maar dit kan ik niet 1 2 3 vinden.

Verwijderd

Zet eerst één NIC aan. Geen teaming. Kijk even hoe dat gaat.
Pagina: 1