Bitfenix Prodigy M of Phenom M

Pagina: 1
Acties:

• milan118
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik wil graag een Micro-ATX systeem bouwen. Maar zit nu te twijfelen tussen de Phenom M en Prodigy M
Ik vind beide kwa uiterlijk even appealing dus daar gaat het zozeer niet om :) . Welke kast zou beter werken met het volgende :

Mobo : Gigabyte GA-78LMT-USB3
CPU : FX-8350
CPU Cooler : Cooler Master Hyper TX3
GPU : Sapphire R9 290(reference card)
RAM : Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 2x
HDD : 1TB Samung, 500GB Seagate en op later stadium nog een 128-250gb SSD
Diskdrive is geen must.

Het systeem gaat voornamelijk voor gaming gebruikt worden. Ik heb geen verstand van watercooling maar sta hier open voor. :)

Mvg Milan

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
De kasten heb ik geen ervaring mee.

Wel kan ik aanraden geen R9 290 reference te nemen, een betere koeling is bij deze kaart zeker de meerprijs waard. Tenzij je inderdaad voor waterkoeling gaat, maar dat is uiteraard prijziger.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• milan118
Mitchell-CWD schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:45:
De kasten heb ik geen ervaring mee.

Wel kan ik aanraden geen R9 290 reference te nemen, een betere koeling is bij deze kaart zeker de meerprijs waard. Tenzij je inderdaad voor waterkoeling gaat, maar dat is uiteraard prijziger.
Ik was net van plan deze post te sluiten aangezien ik erachter gekomen ben dat er nog geen Micro-ATX mobo's bestaan die SATA3 hebben en de amd FX series ondersteunen, dus laat dit nog even op zich wachten. Inderdaad heb je daar gelijk in maar aangezien ik op tweakers en marktplaats toch een Non-referance kaart voor €250+- kan krijgen en een Non-referance gauw in de 320-350 gaat lopen :(

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Non-reference plus pricewatch: Gelid Solutions ICY VISION REV2. (All VGA Cards) is een prima oplossing, welke nog aardig wat pesos met een nieuwe R9 290 scheelt.

Maar idd, m-atx en FX-cpu's is geen combinatie, jammer genoeg.

Sowieso zie ik nog een paar kleine dingetjes in je post:
Een FX-8320 heeft betere prijs-prestatie dan een FX-8350.
Die koeler is nogal erg simpel en daardoor niet echt geschikt voor deze heethoofden, een Gelid Tranquillo is wel een prima ding, al kun je dan niet echt overklokken.
4GB ram is een beetje krapjes voor gaming.

Overigens, met een beetje casemodden kun je al erg ver komen. In aardig wat m-atx kastjes passen ATX borden wel, moet je alleen "eventjes" de voeding verplaatsen.

People as things, that’s where it starts.

• milan118
VasZaitsev schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:45:
Non-reference plus pricewatch: Gelid Solutions ICY VISION REV2. (All VGA Cards) is een prima oplossing, welke nog aardig wat pesos met een nieuwe R9 290 scheelt.

Maar idd, m-atx en FX-cpu's is geen combinatie, jammer genoeg.

Sowieso zie ik nog een paar kleine dingetjes in je post:
Een FX-8320 heeft betere prijs-prestatie dan een FX-8350.
Die koeler is nogal erg simpel en daardoor niet echt geschikt voor deze heethoofden, een Gelid Tranquillo is wel een prima ding, al kun je dan niet echt overklokken.
4GB ram is een beetje krapjes voor gaming.

Overigens, met een beetje casemodden kun je al erg ver komen. In aardig wat m-atx kastjes passen ATX borden wel, moet je alleen "eventjes" de voeding verplaatsen.
Hmm. ik ga sowieso voor de 2de hands tour. scheelt toch lekker wat centjes. en zie de FX-8350 voor de 125-150 wel rondgaan dus scheelt kwa prijs mischien een tweetal tientjes met de FX-8320. Overclocking is ook niet mijn ding dus zal me daar waarschijnlijk ook niet in wagen. En er staat x2 achter :) dus 2 maal de 4GB, ik draai nu ook op 4GB en merk het toch echt wel zo ondertussen :). En casemodden.. tsja, nou ben ik niet zon doe-het-zelfer. Dus hou het toch maar nog even vol met mijn Sharkoon Rebel 12.

Bedankt iedereen :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

beide kastjes zijn in principe hetzelfde vanbinnen; met dus dezelfde manco: koeling. de airflow in deze kasten is niet geweldig, maar stil is de Phenom in ieder geval wel. zeker met 2 van die heethoofdjes van AMD kan dat nog wel eens jammer zijn. ik zou in zo'n klein kastje in ieder geval voor een kleine waterkoelingset gaan, een 120Rad moet in principe de CPU wel koel houden, en ook wel relatief stil.
diskdrive is geen must; in de Prodigy is 't optie, in de Phenom onmogelijk ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1