Toon posts:

4 Beeldschermen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer momenteel om 4 verschillende monitoren aan te sluiten. Helaas herkent die alleen 3 van de 4 schermen. Iemand oplossingen voor het 4e scherm?
ik heb er 2x een AMD Radeon HD 7800 Serie inzitten en volgens de site zou dit tot 6 beeldschermen moeten aankunnen...
Ik heb zowel nog een HDMI als een VGA poort vrij maar in allebij de poorten herkent die geen beeldscherm.
Volgens CCC is ook mijn crossfire enabled, maar het programmatje GPU-z staat die disabled. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat die gewoon ingeschakelt staat.
Iemand andere ideeën wat het probleem hier kan zijn? :)

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar als ik dit lees denk ik: als 2 kaarten 6 schermen kunnen aansturen en jij kunt met jouw 2 kaarten er maar 3, ligt dit dan niet misschien juist aan Crossfire? Met Crossfire aan worden beide kaarten gekoppeld (neem ik aan), dus dan kun je misschien juist maar 3 schermen aansturen?

Heb je al eens geprobeerd Crossfire uit te zetten, zodat het echt 2 losse kaarten zijn en dus elk 3 schermen zouden moeten kunnen aansturen?

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 23:24
Je moet wel alles op de eerste kaart aansluiten. Anders gaat het nog steeds niet werken.

Gamertag: timmie271

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
7800 serie heeft voor zover ik weet nog het "oude" crossfire, dus met crossfire bridge. Zit die erop?

Als die er niet op zit zou het geen crossfire kunnen zijn volgens mij

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31
De 5/6/7000 series Radeons hebben 3 video outputs. Laat je niet verwarren door de 4 ports achterop de kaart: De onderste DVI port en de HDMI port delen 1 output, deze kun je niet tegelijk gebruiken.

Als je meer dan 3 monitors op 1 kaart wilt aansluiten heb je een DisplayPort Hub nodig (http://www.evga.com/products/Product.aspx?pn=200-DP-1301-L1 bijvoorbeeld). Deze dingen zijn doorgaans nogal duur en ik zou displayport zowiezo niet aanraden als je ook van de andere ports gebruik wilt maken (lang verhaal, slechte implementatie van AMD).

Ik weet niet zeker of Crossfire hiermee werkt, maar zo mogelijk kun je het beste gebruik maken van de dvi ports op beide kaarten (gewoon 2 monitors per kaart in de dvi ports) in plaats van alles op 1 kaart aan te sluiten. Als dit niet kan moet je toch met de bovenstaande hub gaan werken ben ik bang...

edit: Ik zag net pas de reply van timmie, je zult dus toch een dp hub moeten kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Khrome op 09-05-2014 17:38 ]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"