Toon posts:

3D prestaties laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem.
Ik heb SuSE Linux 7.1 met XFree86 4.0.3
En ik heb AGPGART in de kernel gebakken.
Heb de nieuwste nvidia driver geinstalleerd 1.0.
Nou draai ik SSYSTEM en haal maar 90 FPS.
Zonder AGPGART is dat 240, maar daan is hij zeer instabiel en cracht hij voortdurend.
Iemand een oplossing voor die probleem?

Thx

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Schijnt dat je geen AGPgart nodig hebt bij de nvidia drivers, omdat dat in die drivers zelf zit.
Maar of je dan heeel agpgart, of alleen de chipset support uit moet zetten?

En, draait toevallig je scherm op 90Hz?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-02 09:40

Valium

- rustig maar -

De NVIDIA drivers hebben hun eigen AGP-driver implementatie. Deze is alleen niet zo uitgebreid als AGPGART en ondersteunt minder chipsets en heeft _dus_ ook minder bug-workarounds. AGPGART heb je dus gewoon nodig. Om je snelheid op te schroeven kun je wel met een aantal opties in de kernel spelen. Een voorbeeld is bij Processor types en opties: MTRR support. Als je dat uitschakeld kost je dat een factor 2.5 of nog meer in prestaties. Er zijn vast nog meer opties, maar daar moet het zitten.

Een laatste gedachte. Als bug-workaround voor bepaalde chipsets wordt in AGPGART de AGP 4x en 2x uitgezet. Dus je hebt maar agp 1x. Je kunt dit overriden, maar er dan natuurlijk een kans van 99% dat je compu crasht binnen een paar minuten. Die jongens van de kernel weten wel wat ze doen. :) Dusseee....zat mogelijkheden. Gewoon knutselen.

Enne, vastlopers zijn niet zo erg, maar blijf in godsnaam van die resetknop af. Da's Moord op je Linux-partitie (ext2 EN reiser). Gebruik in plaats van de resetknop de SysRq-button op je toetsenbord. Er zit een optie in de kernel-config om daarmee commando's direct aan de kernel te geven.
Alt+SysRq+S: Disc-sync. Alle buffers leegschrijven
Alt+SysRq+K: Kill alle processen in je huidige Virtuele Terminal
Alt+SysRq+U: Unmount je schijven
Alt+SysRq+B: Instant Reboot.(Pas gebruiken na de Disc-sync en Unmount)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 15:00 schreef Valium het volgende:

Enne, vastlopers zijn niet zo erg, maar blijf in godsnaam van die resetknop af. Da's Moord op je Linux-partitie (ext2 EN reiser).
hmz, reiserfs heeft hier geen probleem mee. (je moet natuurlijk wel syncen om de laatste journal entry's weg te schrijven... Damn, dit is een van de redenen waarom reiserfs is bedacht...

/me loves reiserfs :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-02 09:40

Valium

- rustig maar -

En het werkt dus niet goed. Ik zou m'n HD maar eens checken als ik jou was. Als je meerdere maanden hebt gewerkt met je Reiserpartitie, dan zul je waarschijnlijk wel fouten vinden. Reiser is te vroeg in de kernel gegaan. Ik heb 2 keer mijn HD mogen formatteren vanwege Reiser. Daarom heb ik nu een _echt_ Journalling Filesystem. XFS.

Verwijderd

en ik heb mijn huidige filesystems al 3/4 jaar. In die tijd heb ik mijn systeem _mishandeld_! Resetten terwijl er grote schrijf operaties aan de gang zijn, etcetc... Ik heb ook nog bij een grote hostingprovider gewerkt waar ze alle webservers ook probleemloos met reiserfs hadden draaien.

De enige problemen die ik heb gehad met reiserfs waren +/-1.5 jr geleden, toen een kapot moederbord een crash veroorzaakte die vervolgens mijn "ruimte" partitie op mijn server vernietigde...

Persoonlijk zou ik Reiserfs aanraden boven XFS, simpelweg omdat reiserfs in productieomgevingen kan draaien en XFS nog niet...

tsk, reiserfs is more of a journalling FS than XFS :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Sorry, maar als je het goed bekijkt is ReiserFS niet eens echt journalling. Het doet wel iets dat daar op lijkt, maar het is dus niet echt een journalling fs.
En XFS heeft zich nog niet bewezen? Het wordt echt al jaren gebruikt onder Solaris. Waarom dacht je dat ze meteen XFS 1.0 uitbrachten? Ze hoefden het 'alleen maar' te porten naar Linux.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Klopt, maar bij dat "alleen maar poorten" sluipen er wel bugs in..

Nog een puntje waarom reiserfs: De kleinere memory footprint in de kernel....
Pagina: 1