Ik heb ondertussen de volgende query (welke niet goed werkt)
De 2 tabellen hebben de volgende structuur: Datum(date), Tijd(time) en daarna de kolommen met boven genoemde namen (decimal 3,1)
Velden Datum en Tijd komen in beide tabellen voor en worden ook identiek aan elkaar weg geschreven.
Beide tabellen worden elk kwartier van nieuwe data voorzien en krijgen daarbij dezelfde timestamp. Ik heb er ook bewust voor gekozen om dit in 2 tabellen te zetten en ook datum en tijd te scheiden.
Probleem met de query is dat deze in de bovenstaande vorm 40 seconde uitvoer tijd heeft en ook alles behalve de juiste data terug geeft. Miljoenen regels resultaten ipv een regel of 70
(query duurt ook 40 seconden
)
Als ik de query uitvoer zonder JOIN krijg ik nog steeds 53k resultaten
En de volgende query (over 1 tabel) gaat wel helemaal naar wens dus je zou denken zo moeilijk hoeft het niet te wezen
Blijkbaar zie ik dus iets over het hoofd waarom het niet goed gaat.
SQL:
1
2
3
4
| SELECT TIME_FORMAT(vocht.Tijd,'%H:%i') AS Uren, temperatuur.Buitentemp, vocht.Buitenvocht, vocht.WKvocht, vocht.SLPKMRvocht, vocht.BADKMRvocht FROM `temperatuur`, `vocht` JOIN vocht Datum ON vocht.Datum=temperatuur.Datum WHERE vocht.Datum = curdate() order by `Uren` |
De 2 tabellen hebben de volgende structuur: Datum(date), Tijd(time) en daarna de kolommen met boven genoemde namen (decimal 3,1)
Velden Datum en Tijd komen in beide tabellen voor en worden ook identiek aan elkaar weg geschreven.
Beide tabellen worden elk kwartier van nieuwe data voorzien en krijgen daarbij dezelfde timestamp. Ik heb er ook bewust voor gekozen om dit in 2 tabellen te zetten en ook datum en tijd te scheiden.
Probleem met de query is dat deze in de bovenstaande vorm 40 seconde uitvoer tijd heeft en ook alles behalve de juiste data terug geeft. Miljoenen regels resultaten ipv een regel of 70
Als ik de query uitvoer zonder JOIN krijg ik nog steeds 53k resultaten
En de volgende query (over 1 tabel) gaat wel helemaal naar wens dus je zou denken zo moeilijk hoeft het niet te wezen
SQL:
1
2
| SELECT TIME_FORMAT(Tijd,'%H:%i') AS Uren, `Buitentemp`,`WKtemp`, `SLPKMRtemp`, `BADKMRtemp`, `Zoldertemp`, `WCtemp` FROM `temperatuur` WHERE `Datum` = curdate() order by 'Uren' |
Blijkbaar zie ik dus iets over het hoofd waarom het niet goed gaat.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal