Zoekend naar de ideale 1920x1200 monitor

Pagina: 1
Acties:

• Grimfilth
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-12-2025
Na 10 jaar trouwe dienst ben ik deze versmolten Philips 190s helemaal zat, ik heb de PW al eens goed bekeken maar ben er nog niet helemaal over uit. Asus heeft over het algemeen de beste rescenties, dus deze heeft mijn voorkeur. Nou heb ik er 2 op het oog; de ene heeft overbode luxe, de ander niet. ASPB248Q en VS24AHL, maar ik kan nergens terug vinden hoe erg de anti-reflectie laag is. Wie kan er meer verschillen tussen deze 2 noemen naast de te vinden informatie in de PW?

En welke raden jullie aan? Voor het geval dat het geen van de genoemde 2 zou worden dan zijn dit mijn eisen;
-Mag niet meer kosten dan €350
-1920x1200 AH-IPS of IPS beeld
-Geen/weinig bleeding
-Niet langzamer dan 6ms
-Zo glad mogelijk (niet mat) anti reflectie finish.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb nog een EIZO EV2436W in de doos staan. Deze is een maand of 4-5 gebruikt.

Ik ben overgestapt naar een EIZO CX240 omdat ik Adobe RGB gewend was van mijn oude S2231W.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 11:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Is die 6 ms limiet hard? In dat geval krijg je namelijk veel minder kleurechtheid, omdat alleen TN-panelen aan je wens voldoen. IPS-panelen en aanverwanten zijn qua kleurstatistieken en inkijkhoek bijvoorbeeld veel beter, maar wel een stuk trager in het beeldverversen. Tegenwoordig zijn ze wel sneller, maar TN halen ze niet in. Eizo is verder natuurlijk top, maar meestal heel prijzig. HP en de betere Dell zijn wellicht ook het overwegen waard?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het verschil in reactietijd is tussen TN en IPS eigenlijk niet meer merkbaar, natuurlijk nog wel meetbaar, maar de tijd dat IPS echt traag was, is alweer een tijdje voorbij.

Voor 350 euro moet het overigens wel mogelijk zijn om een 1440p uit Korea te halen, al zijn die dingen vaak wel 27"

People as things, that’s where it starts.

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 22:21
ik gebruik zelf al een tijdje de Dell 2412M (https://tweakers.net/product/314690/dell-ultrasharp-u2412m/) en bevalt uitstekend. Ik game regelmatig zonder problemen op deze monitor, voldoet, zover ik kan zien, aan je gestelde eisen. Absoluut een aanrader. Hij staat trouwens bij meerdere sites goed aangeschreven.

• Grimfilth
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-12-2025
Bedankt voor de tips, ik heb zelf nog wat reviews bij elkaar gesprokkeld, en heb maar gewoon de Asus VS24AHL besteld. Zodra deze binnen is en ik klaar ben met de eyecandy games, dan zal ik een review schrijven!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hoop dat je IPS Glow niet erg vind want dit is een foto van je monitor:

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/ooNNab_HwLk/0.jpg

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 22:03
Svarog schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:01:
Hoop dat je IPS Glow niet erg vind want dit is een foto van je monitor:

[afbeelding]
Ziet uit als een pva scherm