Toon posts:

ECS (elitegroup) k7vzav3 review(tje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dan toch uiteindelijk gezwigt en een athlon upgrade gekocht en ge-installeerd. Tot nu toe een succes story.
Lees me en geniet (hoop ik)
Gekocht vandaag in Rotterdam bij Etelcom : 1x een ECS K7VZAV3 (133a) voor 225, jawel 225 incl. btw
En bij Powerline in Zoetermeer een Athlon 1100 voor 325 ! (Dit ivm de beurs in R'dam).

Omdat ik over een p3-1000 zat te denken (350 mobo + 695 proc) is dit toch wel een stukkie goedkoper.

Dus weer mijn dingetje gedaan, windows afsluiten, moederbordje met proc er in en opstarten maar weer.
Alles ging perfect behalve de busmaster drivers, die gaven een performance van 3mb per seconde i.p.v. 35mb wat mijn HD-tje zou moeten halen.
Dus de via busmaster overnieuw geinstalleerd en nu alles ok.

1 vreemd dingetje, de dos performance van de harddisk is erg traag (met drive image) verder alles o.k.

Groeten !

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
doet de site van ecs het?
nee?
zuigt ecs?
imho: ja
ik heb ook ecs...vind het nix, beetje budgedbordje eigelijk.....maarja ieder ze mening

Verwijderd

dit bordje is eigenlijk gewoon een PCCHips 810MLR met een andere bios:)
best ok bordje dus

Verwijderd

Pcchips 810 heeft geen KT133A chipset maar SiS 730

Verwijderd

Topicstarter
Jawel de site van ecs doet het WEL :
www.ecsusa.com of
www.elitegroup.de
Overigens geweldig bord met 266mhz support en leuk leuk, hij is zwart. De prijs is budget de uitrusting niet..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Was ook op de beurs in R'dam, ook zo eentje gescoord voor de PC van een vriendin.

Waarom de ECS? Omdat ze absoluut geen geld had, maar toch een aardige hoeveelheid PCI sloten wilde. Bovendien is een eerdere revisie door Onkel Tom best goed beoordeeld (snel, maar weinig OC-mogelijkheden). ECS heeft voor het gemak ook een citaat uit dat artikel op de doos geplakt.

Enfin, morgen gaat die PC gebouwd worden, dus als deze topic nog leeft zal ik m'n bevindingen delen.

Oslik blyat! Oslik!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb zelf 2 systemem gebouwd met dit board en nog geen 1 probleem onder vonden met dit board.

O.K. alleen geen vcore instellingen en mp en FSB

Oke wel FSB maar tot 108 Mhz op de 100mhz jumper.
Nog geen 133Mhz geprobeerd want dat zullen mij Duronnetjes wel niet trekken. 750 en een 800 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan een review op een duitse website :
www.tweakpc.de
en leuk leuk een plaatje :

[/img]http://www.tweakpc.de/hardware/tests/mb/elitegroup/screenshot.htm?images/k7vza.jpg[/img]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In dat duitse review staat bij het kopje overclocking het overklok-bios, FSB tot 166 MHz!!!!

Thijs
PS. Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan het nog niet proberen. Als iemand het probeert, laat dan even met een nieuwe thread weten hoe het gaat.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pagina: 1