laatste check gaming pc (€800,-/€850,-)

Pagina: 1
Acties:

• arjan_1995
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-07-2025
Hallo tweakers,

Bij deze zou ik jullie nog even een paar laatste vragen willen stellen in verband met een gaming-pc die ik samen met een vriend in elkaar ga zetten. ik heb al eerder een topic aangemaakt en ik heb hier aardig wat bruikbare tips uit gekregen, maar aangezien ik nog helemaal nieuw ben tot de wereld van computers bouwen, wou ik het toch nog even zeker weten en bepaalde onduidelijkheden opgelost zien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
  • het belangrijkste wat ik er mee ga doen is games spelen zoals BF4, Arma 3, Flight simulator X en DayZ.
  • Ook vindt ik het belangrijk dat het mogelijk moet zijn om draadloos internet te hebben aangezien het in mijn huis behoorlijk lastig is om een kabel naar mijn kamer te krijgen.
  • Overklokken wil ik graag een optie houden.
  • tenslotte zal ik deze pc gebruiken voor school gerelateerde zaken zoals opstellen schijven met word enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop deze PC inclusief verzendkosten maar zonder muis, toetsenbord enz onder de €850 euro te houden. helaa ben ik over dit budget heen en dit zou heel fijn zijn als iemand hier een oplossing voor ziet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
het enige wat ik al in huis heb is een monitor. namelijk de;

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ GW2760HE Zwart Zwart€ 188,89€ 188,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,89

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb een hele PC nodig, maar geen monitor en het muis en toetsenbord komen uit een ander potje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik hou het liefst mijn AMD cpu, omdat ik dit persoonlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding vindt. ook vindt ik de videokaart die ik heb uitgekozen een goede keuze en hier blijf ik denk ik wel bij.

Ik zit echter nog wel te twijfelen over het RAM geheugen omdat een vriend van mij mij heft vertelt dat ik beter geen Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU moest kopen maar liever de Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9. Ik snap eerlijk gezecht niet waarom en dit is wel een van de redenen dat ik over mijn budget heen ben. hier zou ik dus graag wat advies over ontvangen.

Hier is de lijst die ik bij elkaar heb gekozen;

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 127,-€ 127,-
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 75,79€ 75,79
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 263,50€ 263,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,99€ 48,99
1TP-Link TL-WDN4800€ 34,-€ 34,-
1Cooler Master Seidon 120V€ 38,85€ 38,85
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 72,90€ 72,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,41€ 13,41
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,99€ 46,99
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 859,43

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
  • Stilte zou leuk zijn maar is niet een vereiste.
  • Goed over WIFI kunnen gamen/browsen is belangrijk.
  • De mogelijkheid op overklokken moet open blijven staan.
Bij voorbaat dank

MVG,
Arjan

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor wat betreft RAM heeft je vriend ongelijk. De pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU heeft een lagere latency, is low voltage, low profile én is goedkoper. Hij is wel iets trager, maar bij een dedicated GPU merk je daar hoegenaamd niks van (zie reviews: De grote Tweakers-geheugentest).

Met low profile geheugen kan je ook meteen een goede luchtkoeler nemen, in plaats van een matige waterkoeler. Waterkoelers zijn over het algemeen voor stevig overklokken en daar is deze dan weer niet echt geschikt voor. Je zit in deze prijsrange beter (met de iets goedkopere) pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition.

Overige besparingen zie ik zo niet direct (GPU laat ik aan anderen). Je kan eventueel de DVD brander weglaten...

Overigens heb je ook al vrij veel advies gehad in Game pc Advies voor een dummie en eerste gaming pc; moederbord en processor, ook met aanmerkelijk goedkopere opties.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 04-05-2014 14:43 ]

• arjan_1995
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-07-2025
@br00ky dank je voor de info over de RAM ik zal hiervoor inderdaad de crucial ballistix kiezen ;)

deze cpu koeler heb ik inderdaad ook bekeken maar toen ik een review las over de Scythe Mugen 4 PCGH Edition toen vergeleek iemand deze met de CM seidon 120V en de CM bleef toch de hele tijd 10 graden onder de Scythe. (zie productreview: Scythe Mugen 4 PCGH Edition review door Foritain). hierdoor dacht ik dat de CM een betere keuze was.

en wat betreft de eerdere threads je hebt helemaal gelijk maar ik wou toch nog even een laatste check doen. ik weet niet of dit tegen de regels is en zo ja het spijt me.