Hallo iedereen,
Ik ben van plan met wat vrienden een redelijke PC te bouwen die voor mij persoonlijk moet voldoen aan de volgende eisen:
- Nieuwe games als Watch Dogs, Battlefield 4 maar ook bijvoorbeeld ArmA op high of liever zelfs ultra te spelen. Misschien later als de koers weer wat beter is bitcoins minen m.b.v. een vriend.
- Eventueel enkele kleine videobewerkingen.
- Misschien wil ik later de processor ook nog gaan overclocken.
- Hij moet niet te luidruchtig zien en goed gekoeld, heb geen idee of ik zo nog extra fans of iets nodig heb.
Ik heb zelf enige oppervlakkige kennis waar ik op moet letten bij het 'selecteren van de componenten' maar voor de rest heb ik er niet heel veel verstand van. Het budget is ca. 1100 euro (alle basiscomponenten exc. monitor en andere benodigdheden), liever iets daaronder. Na wat inlezen op tweakers heb ik dit lijstje samengesteld;
Ik heb nog een Windows 8 Pro licentie liggen. Nou ken ik ook wel een aantal mensen die hier hun hobby van hebben gemaakt en er genoeg van af weten, maar ik wou het toch hier even posten. Er staan twee videokaarten tussen simpelweg omdat ik niet genoeg kennis heb om een keuze te maken
. Ook twijfel ik tussen een AMD of Intel processor.. Hebben jullie misschien op- of aanmerkingen om het voor ongeveer hetzelfde budget (of minder) beter (of net zo goed) te doen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Martijn
Ik ben van plan met wat vrienden een redelijke PC te bouwen die voor mij persoonlijk moet voldoen aan de volgende eisen:
- Nieuwe games als Watch Dogs, Battlefield 4 maar ook bijvoorbeeld ArmA op high of liever zelfs ultra te spelen. Misschien later als de koers weer wat beter is bitcoins minen m.b.v. een vriend.
- Eventueel enkele kleine videobewerkingen.
- Misschien wil ik later de processor ook nog gaan overclocken.
- Hij moet niet te luidruchtig zien en goed gekoeld, heb geen idee of ik zo nog extra fans of iets nodig heb.
Ik heb zelf enige oppervlakkige kennis waar ik op moet letten bij het 'selecteren van de componenten' maar voor de rest heb ik er niet heel veel verstand van. Het budget is ca. 1100 euro (alle basiscomponenten exc. monitor en andere benodigdheden), liever iets daaronder. Na wat inlezen op tweakers heb ik dit lijstje samengesteld;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | LG 22EA53VQ-P Zwart | € 122,10 | € 122,10 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Logitech Gaming Keyboard G105 | € 53,99 | € 53,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.563,13 | |
Ik heb nog een Windows 8 Pro licentie liggen. Nou ken ik ook wel een aantal mensen die hier hun hobby van hebben gemaakt en er genoeg van af weten, maar ik wou het toch hier even posten. Er staan twee videokaarten tussen simpelweg omdat ik niet genoeg kennis heb om een keuze te maken
Alvast bedankt voor de moeite!
Martijn
[ Voor 3% gewijzigd door MartijnK96 op 04-05-2014 13:54 ]