Installatie Synology DS213j lukt niet (geen verbinding)

Pagina: 1
Acties:

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12 10:40

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Het probleem:
De Synology assistant vindt mijn (spiksplinter nieuwe) DS213J wel, maar als ik op verbinden klik krijg ik na enige tijd de melding:
Verbinding is mislukt, controleer netwerk instellingen

Bevindingen:
De status lampjes:
Status - oranje knipperend
LAN - groen knipperend
Disk 1 - uit (zit ook geen schijf in)
Disk 2 - groen continu

De lan poort aan de achterzijde heeft 2 ledjes, maar beide knipperen niet (volgens google kan dit kloppen, en hoeft het niet te betekenen dat hij EOL is.

Als ik via CMD het IP-adres van de NAS ping, krijg ik netjes door dat alle pakketten verzonden en ontvangen zijn zonder verlies (tijd 0 ms).

Wat heb ik gedaan:
-Windows firewall uit gezet.
-Router (Sitecom) firewall uitgezet (ook factory reset geprobeerd)
-Modem / Router (Ziggo Cisco) firewall uitgezet.
-Andere kabel geprobeerd (die het zeker doet).
-Rechtstreeks aangesloten op PC (zonder routers of wat dan ook)
-Rechtstreeks op de Ziggo modem aangesloten
- HD (WD RED 4TB) getest --> OK

Wat doe ik verkeerd, of is er een deel van de NAS overleden?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staan beide routers aan of staat de Cisco in bridge mode?
De Syno moet wel een IP adres krijgen dus direct op de PC gaat niet werken. Ik denk dat 1 van de routers in de weg zit. Probeer eens op 1 router (waar DHCP aanstaat) zowel een PC als de Syno aan te sluiten.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:07:
Staan beide routers aan of staat de Cisco in bridge mode?
De Syno moet wel een IP adres krijgen dus direct op de PC gaat niet werken. Ik denk dat 1 van de routers in de weg zit. Probeer eens op 1 router (waar DHCP aanstaat) zowel een PC als de Syno aan te sluiten.
Rechtstreeks van de Synology website (stappenplan als de installatie niet lukt):
Sluit uw Synology NAS rechtstreeks aan op uw pc door middel van een ethernetkabel (en dus niet via een router).

Beide routers staan aan en de Cisco staat niet in bridge (ze delen ook beide IP adressen uit) ik tik dit op de PC die in dezelfde router zit als de Syno. In de router zie ik ook dat de syno netjes een ip adres krijgt 192.168.0.102

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat is het IP van je pc?

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
192.168.0.100

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb je de software al wel op de Synology gezet? Dit moet je doen via Synology Assistant, Volgens mij hoort dat oranje lampje overigens ook niet, zodra die Ready is moet dat groen zijn. Wat gebeurd er als je de HDD in de andere sata poort plugt?

Wat je ook nog kunt proberen is even je netwerksettings te resetten, dit doe je door de resetknop achterop een aantal seconden in te houden.

[ Voor 22% gewijzigd door rikadoo op 04-05-2014 14:02 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
rikadoo schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:01:
Heb je de software al wel op de Synology gezet? Dit moet je doen via Synology Assistant, Volgens mij hoort dat oranje lampje overigens ook niet, zodra die Ready is moet dat groen zijn. Wat gebeurd er als je de HDD in de andere sata poort plugt?

Wat je ook nog kunt proberen is even je netwerksettings te resetten, dit doe je door de resetknop achterop een aantal seconden in te houden.
Ik kan de software er niet op zetten, want ik krijg geen verbinding. De error die ik krijg gebeurt net voor de start vh installatie proces, als PC en Syno contact proberen te zoeken.

Volgens de website is een oranje knipperende led veroorzaakt door
* De systeem DSM is nog niet geïnstalleerd.
* Er is nog geen volume gecreëerd.

En in beide gevallen klopt dit bij mij.

Aangaande de reset knop: (terug naar fabrieksinstellingen) reeds bij beide modems geprobeerd (evenals alle firewalls uitzetten).
Ook geprobeerd: andere PC gebruiken tijdens het installeren.

Ik denk sterk aan een kapotte netwerk kaart bij de Syno, mijn eerste DOA lijkt een feit te worden.

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 17:39

jordy-maes

We Photograph Your Journey

ricardo246 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:16:
[...]

Ik kan de software er niet op zetten, want ik krijg geen verbinding. De error die ik krijg gebeurt net voor de start vh installatie proces, als PC en Syno contact proberen te zoeken.

Volgens de website is een oranje knipperende led veroorzaakt door
* De systeem DSM is nog niet geïnstalleerd.
* Er is nog geen volume gecreëerd.

En in beide gevallen klopt dit bij mij.

Aangaande de reset knop: (terug naar fabrieksinstellingen) reeds bij beide modems geprobeerd (evenals alle firewalls uitzetten).
Ook geprobeerd: andere PC gebruiken tijdens het installeren.

Ik denk sterk aan een kapotte netwerk kaart bij de Syno, mijn eerste DOA lijkt een feit te worden.
Ik betwijfel dat de netwerkkaart van je syno kapot is, want je zegt zelf dat deze een ip krijgt.

Geef de synology eens een vast ip via je router. En doe net hetzelfde voor je PC.
Als je in de webbrowser naar het ip gaat vb. 192.168.0.102:5000 wat zie je dan? Krijg je dan een auto redirect of dergelijke?

Is lang geleden voor me dat ikzelf een Synology heb geinstalleerd.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
jordy-maes schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:25:
[...]
Ik betwijfel dat de netwerkkaart van je syno kapot is, want je zegt zelf dat deze een ip krijgt.

Geef de synology eens een vast ip via je router. En doe net hetzelfde voor je PC.
Als je in de webbrowser naar het ip gaat vb. 192.168.0.102:5000 wat zie je dan? Krijg je dan een auto redirect of dergelijke?

Is lang geleden voor me dat ikzelf een Synology heb geinstalleerd.
Als ik naar het ip adres ga, dan start hij de assistance (via het www) op die het installatie-process wil gaan doorlopen. Die zegt vervolgens dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ik ga eens aan de gang met vaste IP-adressen, alhoewel ik denk dat dit het niet is , aangezien ze beiden een ander adres krijgen. (DHCP doet wat ie moet doen)

Ik heb ook geprobeerd met een andere browser het installatie proces te doorlopen, dit maakte geen verschil (IE en Firefox).
Just 2 be sure, ook een ander HD erin gedaan. Geen verschil. Fout blijft terug komen

Update
Vaste ip's --> geen verschil. Ook met MAC filtering zitten stoeien, dat maakt ook niet uit.

Update 2
Gelukkig lijkt de Syno erg op een PC. Als laatste red middel dat ding helemaal uit elkaar geschroeft, he een batterij --> 1 minuut eruit gehaald, alles weer in elkaar geschroeft, en de installatie is nu afgerond.
Bios reset for the win _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door ricardo246 op 04-05-2014 20:44 . Reden: update ]

Verwijderd

Ik had ook dit probleem. Volgens de installatiegids moet je in de applicatie op 'verbinden' klikken en wordt je naar je webbrowser doorgestuurd voor de verbinding. Hier kreeg ik dezelfde foutmelding als TS. Wanneer ik echter direct in de applicatie via de rechter muisknop 'installeren' selecteerde lukte de installatie feilloos. Het blijkt niet nodig om de installatie via de webbrowser uit te voeren.

Btw: alle data zal van de geplaatste hdd's worde gewist.
Pagina: 1