Windows 8 installeren lukt niet!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 14:35
Ik heb een gamepc gebouwd met de volgende onderdelen:

CoolerMaster GM Series G550M
Corsair Carbide 200R
Seagate Barracuda ST1000DM003
Corsair Vengeance 2x4GB
ASUS M5A78L-M/USB3
AMD FX-6300
ASUS GTX760-DC2OC-2GD5
Samsung DVR DL 24X,SATA dvd drive

Ik heb deze pc gebouwd natuurlijk om te gamen!
Het in elkaar zetten ging bijna zonder problemen alleen stuit ik nu op het probleem dat ik windows 8 niet kan installeren.
Ik heb via een laptop windows 8 gedownload en dit op een usb stick gezet via de optie creëren van media en dan als usb-flashstation.
Toen heb ik natuurlijk de usb stick in mijn pc gestopt en hem opgestart en via het boot menu hem proberen te installeren.
Hij haalde de windows setup en vraagt naar mijn productkey dus ik vul deze in maar die werkt niet..
Mn eerste probleem dus, nu heb ik effe op het internet gezocht, en vond ik dummy keys je kan dan deze invullen en later je eigen key invullen als windows geinstalleerd is.
Maar nu stuit ik op mn tweede probleem: nu moet ik de harde schijf kiezen, ik heb maar 1 harde schijf dus kies ik deze, maar nu geeft hij de melding: kan geen nieuwe systeempartitie maken of vinden..
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd: http://answers.microsoft....ba-4aea-90f5-efc4da444eb3
, formateren, mijn harddrive en usb er uithallen.
Ik weet niet wat ik moet doen om het probleem op te lossen.
Kan het misschien liggen aan het verkeerd zitten van de ram? Of iets anders als de cd drive ofzo of iets aanpassen in de bios?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoPolo op 04-05-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ownagekiller schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:48:
Hij haalde de windows setup en vraagt naar mijn productkey dus ik vul deze in maar die werkt niet..
Productkeys zitten wat eisen aan. Je kan een OEM image alleen installeren met een OEM key. Zelfde geld voor de andere smaken zijnde Retail en MSDN of Technet images. Daarnaast moet je ook een key hebben voor de juiste versie die je wilt installeren. Dus een Professional key of een Home key. Een Professional DVD gaat niet werken met een Home key.

Je kan op je DVD image kijken in het bestandje ei.cfg. Daar kan je zijn welke type keys je image zal accepteren. Tevens kan je ook zien welke editie van Windows geïnstalleerd moet worden. Door het bestandje ei.cfg te verwijderen valt de image vrij en kan je een editie kiezen en die activeren met je key. Let wel dat de restrictie voor Home/Professional blijft. Alleen kan je dan elke legale passende key gebruiken en hoef je niet enkel een OEM key bijvoorbeeld te hebben.
Mn eerste probleem dus, nu heb ik effe op het internet gezocht, en vond ik dummy keys je kan dan deze invullen en later je eigen key invullen als windows geinstalleerd is.
KMS key? Heb je niet per ongeluk een Volume License image? Niet een Volume License image gebruiken, die werken nooit. 8.1 Enterprise werkt enkel met een KMS server of een MAK key. Maar die laatste is ook niet eenvoudig verkrijgbaar voor een particulier.
Maar nu stuit ik op mn tweede probleem: nu moet ik de harde schijf kiezen, ik heb maar 1 harde schijf dus kies ik deze, maar nu geeft hij de melding: kan geen nieuwe systeempartitie maken of vinden..
[...]
Kan het misschien liggen aan het verkeerd zitten van de ram? Of iets anders als de cd drive ofzo of iets aanpassen in de bios?
Krijg je misschien een SMART error van de schijf? Windows 8.1 wil niet installeren op schijven die een SMART error hebben. Komt de harde schijf wel goed voor in je BIOS/UEFI?

Formateer anders je disk via DiskPart, een tooltje op je DVD. Let wel de schijf een quick format te geven met het NTFS systeem. FAT32 kan niet met Windows 8.1.

Eventueel kan je nog kijken om de harde schijf aan te sluiten in een andere PC en te kijken wat die er mee doet. Dit om problemen met de harde schijf uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Ik heb op het internet via microsoftstore.nl (officiële site) de productkey gekocht (windows 8.1 pro) en heb de setup van windows 8.1 van dezelfde site gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Ik heb alleen de productkey, geen dvd of iets dergelijks... Ik heb geen smart error gehad.
De schijf komt wel gewoon voor in de BIOS. Ik heb een verder een laptop, niemand heeft een pc hier.

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoPolo op 04-05-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:55

FCC

ownagekiller schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:04:
Ik heb op het internet via microsoftstore.nl (officiële site) de productkey gekocht (windows 8.1 pro) en heb de setup van windows 8.1 van dezelfde site gehaald.
En die setup was ook de pro versie? Je key en installtie moeten wel overeen komen zoals CMD_snake al schrijft.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Ja ik geloof van wel, maar ik ga hem nu eerst opnieuw downloaden via de link van de koopbevestiging in mijn mail! Misschien werkt het dan wel, bedankt voor jullie reacties, zomenteen ga ik hem dan installeren en zal ik het resultaat plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
CMD-Snake schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:17:
[...]

Productkeys zitten wat eisen aan. Je kan een OEM image alleen installeren met een OEM key. Zelfde geld voor de andere smaken zijnde Retail en MSDN of Technet images. Daarnaast moet je ook een key hebben voor de juiste versie die je wilt installeren. Dus een Professional key of een Home key. Een Professional DVD gaat niet werken met een Home key.
Niet helemaal correct. Een MSDN image ondersteunt ook OEM keys. Daarnaast zijn de images van Windows 8 niet specifiek voor Pro of niet-Pro, maar de productcode bepaalt wat voor versie er wordt geactiveerd. De installaties zijn hetzelfde.

Mocht TS een legale (OEM) productcode hebben, stuur me dan een DM dan verzorg ik een linkje met een originele image voor je.

[ Voor 22% gewijzigd door Royeboi op 04-05-2014 15:15 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Als ik klik op: wat nu? dan kom ik bij deze link, hierin staat in de eerste zin: Er moet al een versie van Windows op de partitie worden uitgevoerd.

http://windows.microsoft....d?ocid=W8_setup_partition

Heb ik dan de verkeerde gekocht? Hij haalt wel het installatiescherm etc op... (de pc is trouwens nieuw en bevat dus nog geen software als windows).
Ik heb deze gekocht: http://www.microsoftstore...WT.mc_id=PLA_NL_GooglePLA
Het vervelende vindt ik dat hier niet echt staat waar het om gaat (of het op een nieuwe harddisk kan worden geinstalleerd of op een computer met oude windows, staat er niet echt duidelijk bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:58

thof

FP ProMod
Die tweede link ziet er gewoon uit als een volledige Windows 8.1 Pro versie, afgaande dat er nergens gesproken wordt over een upgrade (alleen waarschuwingen als je van oudere versies af komt) en de product foto.

Wel is het de N-versie, wat in houdt dat er enkele standaard (metro) apps niet mee geïnstalleerd worden. Denk daarbij aan de communicatie apps zoals mail.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Maar die mail kan je dan later toch wel installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt 2 dingen proberen, de partitie van de systeemdisk totaal verwijderen en dan windows 8 installeren, het formatteren hoeft niet, dat doet windows zelf wel.

Of windows 7 installeren, dan een upgrade uitvoeren, wat ook door windows gezegd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:58

thof

FP ProMod
ownagekiller schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:49:
Maar die mail kan je dan later toch wel installeren?
Lijkt mij wel dat dat kan via de Windows Store inderdaad.
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:06:
Je kunt 2 dingen proberen, de partitie van de systeemdisk totaal verwijderen en dan windows 8 installeren, het formatteren hoeft niet, dat doet windows zelf wel.

Of windows 7 installeren, dan een upgrade uitvoeren, wat ook door windows gezegd word.
Het eerste probleem m.b.t. de key even daar gelaten, lijkt dat mij zeker een idee maar is wel omslachtig om eerst Windows 7 er op te zetten en dan te upgraden. Probeer anders eens met bijvoorbeeld een Ubuntu live cd/dvd/usb de SMART gegevens van de schijf te bekijken. Misschien heeft die schijf wel wat problemen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 23:56

Zorian

What the fox?

Toevallig had ik dat probleem met dat hij geen partitie kan maken laatst ook.
De oplossing? De schijf juist instellen als boot device in je BIOS!
Stel de BIOS zo in dat hij zo opstart:

-HDD/SSD waar Windows op moet komen
-Stickje met installatie van Windows
-De rest allemaal Disabled.

Dan nogmaals de setup starten (desnoods via de "Press <key> to enter boot selection") en je zou de schijf moeten kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Bedankt voor jullie hulp, ik heb opnieuw de setup gedownload via de link uit de mail van mijn koopbevestiging, toen opnieuw mijn productcode ingevuldt die nog steeds niet wordt geaccepteerd. Toen een dummykey die tot op een gegeven moment werkt bij de installatie en werkte de hardeschijf dus ook. Nu is mijn vraag: welke dummykey moet ik gebruiken? Want ik had gewoon maar één gekozen. Hieronder een link naar de dummykeys (of KMS, of hoe je het ook wilt noemen)

http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoPolo op 04-05-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om vervolgens in de toekomst weer te moeten zoeken, waarom hij niet van DVD/CD boot (als je dan toevallig eens van DVD/CD moet booten). Zet dus nooit zomaar devices op disabled om van te booten, dat maakt ook geen snars uit voor Windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb hetzelfde probleem gehad, bleek een corrupte image te zijn, mischien ff een md5 check? al geprobeerd zie ik

[ Voor 13% gewijzigd door -36- op 04-05-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Het maakt niet uit of ik de windows 8.1 pro KMS key gebruik of de windows 8 pro N key gebruik ze werken allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Probeer je het op een USB 2 of op een USB3 poort? USB 3 heeft op sommige moederborden extra drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
USB 3.0, maar ik heb ook USB 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De windows 8 pro N key werkt niet op windows 8 pro (zonder N), niet op windows 8.1 pro (zonder N) en niet op windows 8.1 pro N. Werkt dus alleen op Windows 8 Pro N. Op niet-pro gaat het uiteraard ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Windows 8.1 pro N heb ik.... dus zou deze dummykey moeten werken HMCNV-VVBFX-7HMBH-CTY9B-B4FXY maar dat doet ie niet.... en op een of andere manier werkt er geen een, maar die van windows 8 pro wel...

[ Voor 25% gewijzigd door MarcoPolo op 04-05-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
En hij is gewoon aan het installeren whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

TheVMaster

Moderator WOS
ownagekiller schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:01:
En hij is gewoon aan het installeren whut?!
Mooi zo, je moet inderdaad wel de juiste KMS Client Setup Key gebruiken uit dit overzicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Maar goed, nu draai je op een KMS key... Die blijft het maar een maandje doen voor je weer contact moet hebben met een KMS server.

Je zal dus enigszins snel moeten uitzoeken of je key werkt en waarom mogelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Ik ga nu de setup uit de link van mijn mail gebruiken (die van mijn koopbevestiging). Hopelijk kan ik hem dan downloaden en installeren gelijk op de computer waar het op moet en werkt het dan. Het downloaden werkte op die manier op mijn laptop dus zou het ook op mijn pc kunnen op dezelfde manier. Ik had trouwens NIET de goede key gebruikt, ik had de setup van windows 8.1 pro n en heb de KMS key gerbuikt van windows 8 pro....
Best wel apart, maar het was de enige die werkte haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Het is gelukt, ik heb mijn windows geinstalleerd! Iedereen bedankt voor zijn hulp.
Pagina: 1