Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xlsx._clf] Bestand niet meer te openen

Pagina: 1
Acties:

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Samen met een paar collega's halen wij geregeld voorraden uit een opslagbox hier in de buurt.
Om deze stroom enigszins inzichtelijk te houden heb ik een excelsheet aangemaakt waar iedereen de mutaties in kan verwerken. Deze lijst heb ik op een dropbox account geplaatst zodat iedereen met zijn tablet, on the spot, de voorraden aan kan passen.

Nu wil ik zojuist de huidige voorraadstand bekijken en zie tot mijn verbazing dat de file een andere extensie heeft gekregen, namelijk xlsx._clf
Helaas kan ik de file nu ineens niet meer openen.
Het weghalen van het .clf gedeelte laat windows wederom denken dat het om een .xlsx bestand gaat, maar bij het openen van deze file krijg ik te lezen dat "the file format or file extension is not valid"

Kan iemand mij op weg helpen? Het zou zuur zijn als ik alle voorraden opnieuw zou moeten tellen :o

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dropbox heeft toch een soort versiebeheer?
https://www.dropbox.com/help/296/en

Dan herstel je gewoon de file van een tijdje terug, en loop je de voorraad even na :)

Hier stond een dode link.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Helemaal niet aan gedacht.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt al gezocht op ._clf neem ik aan? Meteen de eerste hits bij [google=._clf] maken namelijk al duidelijk wat er aan de hand is: jij of een van de collega's heeft een groot probleem en is besmet met gijzel-malware (cryptolocker). Identificeer de besmette machine, schakel uit, zet dan pas de oude versie terug. En voortaan beter beveiligen (wel regelmatig updaten, wel goede virusscanner, niet met systeembeheerrechten werken, etc.).

offtopic:
En NIET betalen, dat levert de @&$^ geld op zodat die het blijft doen, kost jou of je collega geld en levert uiteindelijk geen data op. De data is simpelweg verloren, behalve natuurlijk de backups.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)