Best GOT gebruikers,
Voordat ik wat ga uitleggen over mijn vraag / probleem willen ik even zeggen dat ik eigenlijk geen ervaring heb met VBS (of visual basic wat dat betreft), dus mochten jullie denken wat is hij aan het doen dan weet ik dat zelf ook nauwelijks
Het gaat om het volgende stukje script / code:
Ter verduidelijking:
De [username] is een control element op het form waar de windows gebruikersnaam in staat. (dit word uit het Os gehaald door een module en dat werkt prima )
De [autorisatie1] en [autorisatie2] zijn twee velden die uit een table worden gehaald, hierin staat een gebruikersnaam die zogenaamd beheer rechten moet krijgen op de access database. (Er worden een ander hoofd formulier opgestart dan als 1 van de namen niet voorkomt in de [username])
Deze formulieren worden gestart en gesloten door een macro genaamd mrchoofdmenuadmin. (beheer rechten) en Mrchoofdmenu (Normaal hoofdmenu)
Dus ik dacht gewoon een simple IF- Then-else code block maken.
Eigenlijk moet de code zeggen als [Username] is gelijk aan [Autorisatie1] voer dan macro mrchoofdmenuadmin uit.
zo niet check dan of [Username] gelijk is aan [Autorisatie2] voer dan macro mrchoofdmenuadmin uit.
als dat ook het geval niet is voer dan maar macro mrchoofdmenu uit.
De Else op de drie na laatste regel heeft een : dit doet access van zelf
De code:
Private Sub Form_Timer()
If [username] = [Autorisatie1] Then DoCmd.RunMacro ("mrchoofdmenuadmin")
ElseIf [username] = [Autorisatie2] Then DoCmd.RunMacro ("mrchoofdmenuadmin")
Else: DoCmd.RunMacro ("mrchoofdmenu")
End If
End sub
Maar ik het form open en het script dus word gedraaid krijg ik de error Compileerfout:
Else zonder If
Vreemd want ik ben toch echt begonnen met een If statement.
Heeft een van jullie een idee wat ik fout doe.
Groeten,
Patrick,
Voordat ik wat ga uitleggen over mijn vraag / probleem willen ik even zeggen dat ik eigenlijk geen ervaring heb met VBS (of visual basic wat dat betreft), dus mochten jullie denken wat is hij aan het doen dan weet ik dat zelf ook nauwelijks
Het gaat om het volgende stukje script / code:
Ter verduidelijking:
De [username] is een control element op het form waar de windows gebruikersnaam in staat. (dit word uit het Os gehaald door een module en dat werkt prima )
De [autorisatie1] en [autorisatie2] zijn twee velden die uit een table worden gehaald, hierin staat een gebruikersnaam die zogenaamd beheer rechten moet krijgen op de access database. (Er worden een ander hoofd formulier opgestart dan als 1 van de namen niet voorkomt in de [username])
Deze formulieren worden gestart en gesloten door een macro genaamd mrchoofdmenuadmin. (beheer rechten) en Mrchoofdmenu (Normaal hoofdmenu)
Dus ik dacht gewoon een simple IF- Then-else code block maken.
Eigenlijk moet de code zeggen als [Username] is gelijk aan [Autorisatie1] voer dan macro mrchoofdmenuadmin uit.
zo niet check dan of [Username] gelijk is aan [Autorisatie2] voer dan macro mrchoofdmenuadmin uit.
als dat ook het geval niet is voer dan maar macro mrchoofdmenu uit.
De Else op de drie na laatste regel heeft een : dit doet access van zelf
De code:
Private Sub Form_Timer()
If [username] = [Autorisatie1] Then DoCmd.RunMacro ("mrchoofdmenuadmin")
ElseIf [username] = [Autorisatie2] Then DoCmd.RunMacro ("mrchoofdmenuadmin")
Else: DoCmd.RunMacro ("mrchoofdmenu")
End If
End sub
Maar ik het form open en het script dus word gedraaid krijg ik de error Compileerfout:
Else zonder If
Vreemd want ik ben toch echt begonnen met een If statement.
Heeft een van jullie een idee wat ik fout doe.
Groeten,
Patrick,