Gegroet,
Ik heb een vraag mbt onze exhange omgeving die volgens mij performanter kan.
Wij hebben 2 storage sites die met elkaar in verbonden staan door network RAID-10.
Er draaien 2 mailboxservers die in een DAG zitten.
Elke mailboxserver heeft 3 schijven die via ISCSi geïnitieerd worden door de storage cluster.
Op deze 3 schijven staan de mailboxdatabases van alle gebruikers.
Nu wordt er dus door de DAG een actieve kopie van elke database bijgehouden op de server EN wordt
via network RAID-10 nog eens de data op elke site weggeschreven.
Alsook wordt de DAG op zich nog eens geback-upt.
Eerste gedachte was om die 3 schijven per server te veranderen van network raid-10 naar een ander niveau zodat deze alleen op 1 storage site blijven ipv naar de andere site te repliceren.
Iemand opmerkingen tips, ik ben beginnend in het storage/exchange verhaal dus (wrs) maak ik enkele denkfouten.
Ik heb een vraag mbt onze exhange omgeving die volgens mij performanter kan.
Wij hebben 2 storage sites die met elkaar in verbonden staan door network RAID-10.
Er draaien 2 mailboxservers die in een DAG zitten.
Elke mailboxserver heeft 3 schijven die via ISCSi geïnitieerd worden door de storage cluster.
Op deze 3 schijven staan de mailboxdatabases van alle gebruikers.
Nu wordt er dus door de DAG een actieve kopie van elke database bijgehouden op de server EN wordt
via network RAID-10 nog eens de data op elke site weggeschreven.
Alsook wordt de DAG op zich nog eens geback-upt.
Eerste gedachte was om die 3 schijven per server te veranderen van network raid-10 naar een ander niveau zodat deze alleen op 1 storage site blijven ipv naar de andere site te repliceren.
Iemand opmerkingen tips, ik ben beginnend in het storage/exchange verhaal dus (wrs) maak ik enkele denkfouten.