Geen geluid bij gebruik optische kabel...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:55
Hallo,

Ik heb vandaag een soundplate gekocht om het geluid van m'n tv te verbeteren.

Mijn tv is een Samsung LE40C750. De plate is een lg soundplate 340.

Er loopt een hdmi kabel van m'n KPN-kastje naar m'n tv.

Ik heb de plate aangesloten met een optische kabel (bijgeleverd) op mijn tv. Ik neem aan dat de kabel werkt want ik heb auto-on mode op de plate aan staan, en als ik mijn tv aanzet, gaat de plate automatisch ook aan. Er is dus connectie neem ik aan, toch?

Alleen, ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit de plate. Ik heb in de instellingen m'n tv-speakers uitgezet en op "externe boxen" gezet maar niks.

Als ik ext. Speakers selecteer hoor ik geen geluid meer uit de tv komen. Maar dus ook niet uit de plate.

Ik heb bij de optie" luidspreker selecteren" 2 opties: ext. Luidspreker en TV-luidspreker.

Bij de eerste hoor ik niets meer, bij de 2e heb ik gewoon geluid uit m'n tv.

De plate werkt op zich wel want muziek vanaf m'n tablet via Bluetooth afspelen gaat prima.

Iemand nog enig idee wat ik kan doen?

Bedankt vast!

[ Voor 16% gewijzigd door mister9 op 04-05-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Kun je op de televisie ook het soort signaal instellen? Kwa optisch uit kun je proberen of switchen naar PCM of Dolby misschien werkt.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
swampy schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:03:
Kun je op de televisie ook het soort signaal instellen? Kwa optisch uit kun je proberen of switchen naar PCM of Dolby misschien werkt.
Alleen PCM. Dolby is grijs, kan t niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24

DjVe

Hatsaflats!

en als je de optisch kabel direct op je kpn kastje duwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
DjVe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:43:
en als je de optisch kabel direct op je kpn kastje duwt?
Dat zou kunnen. Maar dan heb ik niet het geluid uit de plate als ik een film kijk via m'n mediaplayer (ac Ryan) zelfde als ik de kabel in de ac Ryan doe, dan heb ik weer niet het geluid uit de box als ik gewoon tv kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Maar werkt dat wel?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ff getest.

KPN kastje werkt niet. Geen geluid. Ac Ryan ook niet.

Ff een korte vraag. Ik zie bij m'n tv, de ac Ryan, en het KPN kastje een rood lampje achter de optische aansluiting zitten. Hoort dat rode lampje ook bij de soundplate te zetten. Want daar zit geen lampje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
En nog een vraag. Het is voor mij de eerste keer dat ik een optische kabel aansluit. Klopt het dag die kabel er redelijk "oppervlakkig" in zit. Dus dat je m erg makkelijk weer eruit trekt. Krijg m niet erg diep zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mister9 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:35:
En nog een vraag. Het is voor mij de eerste keer dat ik een optische kabel aansluit. Klopt het dag die kabel er redelijk "oppervlakkig" in zit. Dus dat je m erg makkelijk weer eruit trekt. Krijg m niet erg diep zeg maar.
Aaah

Wel eerste keer dat ik mijn soundbar aansloot had hetzelfde "probleem" wat was er aan de hand? De plastic kap zat er nog op :!

Dus check even zeker dat het plasticje weg is. Daarna zal hij er helemaal in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
swampy schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:52:
[...]

Aaah

Wel eerste keer dat ik mijn soundbar aansloot had hetzelfde "probleem" wat was er aan de hand? De plastic kap zat er nog op :!

Dus check even zeker dat het plasticje weg is. Daarna zal hij er helemaal in kunnen.
Plastic kap? Ik kan de kabel niet zo uit de verpakking halen en in de aansluiting stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Yes. Dan werkt het wel bij de AC Ryan inderdaad. Prima geluid. Helaas werkt het nog niet bij mijn tv. Kabel zit nu wel helemaal erin (Schaam me dood eerlijk gezegd). Maar via mn tv nog geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik heb de kabel nu in de tv, en in de plate. TV kijken gaat nu goed qua geluid. Alleen als ik overschakel naar de ac-ryan, krijg ik geen geluid. niet uit de soundplate, maar ook niet uit de tv. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Het ligt aan de hdmi aansluiting. Ik heb 4 hdmi poorten op mijn tv. Als ik mijn kpn kastje op poort 1 zet en de media player op 2, dan krijg alleen de kpn het geluid over de box. Maar als ik die hdm kabels omdraai in de tv, krijgt alleen de mediaplayer het geluid. Alleen poort 1 dus. mmmm. Kan dat, dat sommige hdmi-poorten het geluid niet doorzetten naar de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Maar eens gaan roeren met de HDMI poorten dan kijken welke combinatie wel werkt. Maar goed te horen dat zowel de kabel als de soundplate werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ja, nu werkt het goed. Bedankt voor je hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Oh ja, qua geluidskwaliteit, maakt het niet of ik het geluid via de tv laat lopen, of de kabel rechtstreeks in de mediaplayer stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als de televisie intelligent genoeg is, en daar ga ik van uit, dan geeft hij gewoon het digitale audio signaal door die hij via HDMI binnenkreeg.

Dus nee die kun je niet zo goed in te televisie houden zodat zowel je media speler and digitale televisie van KPN erop werkt. Ik doe het zo met mijn digitale televisie van KPN en mijn Playstation 3.

Pagina: 1