Een triest OC verhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
Een triest OC- verhaal

Na die lichte hittegolf in Nederland werd mijn amd k6-2 300@400 wel erg warm (naar mijn mening zijn vrouwen heet :) ) En moest ik dus iets vinden om hem koeler te krijgen.

Ik las dat iemand op got met s6 zijn ijzeren plaat van zijn amd k6-2 afgehaald hat.
Nou besloot ik dat ook meteen te gaan doen, ik wrikken en vervolgens is het me gelukt om die ijzeren plaat eraf tehalen!!!! (wel een klein stukje keramiek eraf gevlogen). Ik een koeler erop, wat blijk normaal bij 100% belasting werd hij 45 (wel extra koeler in front) maar nu werd hij 54&, dit was te wijten aan het feit dat hij geen goed contact maakte met het kleine chipje dat uitstak(de kern). Na veel getest (andere headsink etc etc) besloot ik te gaan slapen, (het was al weer vroeg in de morgen) word ik om 8 uur in de morgen gebeld (per tel.)ik helemaal disize (was laat geworden)opnemen is het een maat van school, ik zou nog ff een *.doc sturen met nfo voor school (die vorige avond, was ik dus vergeten), ik zet mijn pc aan (nog in het donker), maar hellaas er zit geen koeling op mijn 2,8v ipv 2,2v slupernde cpu, dus binnen 3sec, ruikde het in mijn kamer of er een mislukt experiment had plaats gevonden, ik gauw comp uit zetten maar was al te laat, de stank kwam van mijn gesmolten temp. meter af (waarschijnlijk). die jongen had het binnen 20 min nodig (dat *.doc). dus ik gauw mijn HD er uit schroeven (waren maar 2 schroefjes) en gauw in mijn oude p120 gezet, vervolgens naar diskete gepompt, een gauw naar benden gerend met een P90 van mijn pa met ISP con. 15 minuten later eindelijk verstuurd. Maar ja, ik dacht dat mijn comp kompleet kaduk was (cpu+mb). Ik balen, maar ik wat verder romelen, wat blijk hij power-ond nog steeds op 350mhz, !!!!!! alleen geen boot ;( ;( :( zijn max waar hij op wil booten is 150mhz, tot nu toe dacht ik (ik harstike blij, want ik wou toch een 500mhz uitvoering kopen) dat mijn cpu doorgebrand was, (het stikkertje op de cpu was half zwart geblakerd :) ) maar naast de socket7 zitten drie zwarte chips (volt regulators), en deze werden al heet maar nu zo heet dat de opdruk (wite tekst) gewoon weg gesmolten is, ook lag er naar 1uur draaien een heel klein tin balletje op (gesmolten tin), zelfs met een extra koeling erop helpt het niet om hem koel te krijgen!!!!), ( DUS MOMENTEEL MOET IK HET DOEN MET EEN P120 32mEG)

-----
Nu een maand (3weken maar het lijkt een half jaar) later, zit ik nog steeds achter mijn p120.
Ik ben nog steeds op zoek...... . Kwam ik op t.net een nieuws posting tegen van een nieuw epox bord (ja dat wist ik al want op epox.nl stond dat nieuews al twee weken), maar de die foto was veel duidelijker, en iemand merkte op dat er dip switches op zaten, dit kon er dus op duiden dat er een onboard GFD op zat. Ik vandaag Epox ned. gebeldt,(THNKS DANIEL Voor het tel) en nagevraagd, hellaas het betrof de volt regulator voor de Pilot-run, maar ben wel zeer deskundig en prof. te woord gestaan door epox. en dit zou binen de garantie termijn valen mits binnen 1 jaar, aarrrrhg 16 maanden heb ik dat ding ???????.

WAT IK DUS WIL VERTELLEN MAAR DAAR ERG VEEL WOORDEN VOOR GEBRUIK, ZET ALTIJD JE KOELER OP JE CPU ALS JE PAUSE NEEMT!!!!!!!

MOcht er nog iemand een EPOX MBtje heben plus cpu, die hij weg doet, mail me maar!!!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
[flauwmode]
SPELFOUT ALERT!
ruikde het in mijn kamer
Correction: rook het in mijn kamer!
[/flauwmode]

Das inderdaad zielig ja... beetje dom ook wel...
Maar waar ben je nou naar opzoek? Een K6-500?? Hmmm zou ik niet doen.. Als je een beetje gaat sparen zou ik er een Athlon *** met Abit KA7 inpleuren.
Maar ja if you aint got da dope, you aint een nieuwe proc+mobo!

Verwijderd

mm je mobo is dus ook naar de KLOTE?
waar heb jehet gekocht zit er nog garantie op misschien als je dat core plaatje er weeroverheen lijmt en wat kloot je er weer een mooi heel lijkende K6 van kan maken en als je dan bij geluk hebt willen ze nog wel eens ruilen(ligt heel erg aan de winkel)
anders is misschien een Duron iets voor jou. Socket a bordjes zullen ongeveer 350 gaan kosten en dan een duron voor 250 piek erbij en je hebt weer een leuk systeem. je mobo werkt nog dus misschien een nieuwe K6 voor 80 piek of zo anders terugbrengen. proberen maar. veel succes. gecondoleerd.

snik snik

thavinny

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik wil een Athlon hebben ik heb nu een EPOX MGVPC2 ofzo met een AMD-K6-III 450MHz... belang bij?

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:25

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Vinny: Hermes heeft z'n eigen spullen naar de kloten geholpen, dat is het risico dat je met overclocken loopt. Moet 'ie daarom de winkel waar 'ie het spul gekocht heeft gaan oplichten?
Help me onthouden dat ik jou nooit iets verkoop! :r

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Hermes: ik weet hoe het voelt! :)
/me had een P3-450@600 op een BX board. 630 MHz wilde 'ie ook nog wel op 2.3 volt, maar dat trok m'n agp bus niet meer. Had ik ook een VIA Apollo Pro board wat de agp bus wat lager kan instellen, maar op dat bord kon je in de bios maximaal 2.2 volt instellen: te weinig.
In een slimme bui had ik bedacht dat als ik de Vid leidingkjes op de processor zou hardwiren naar 2.3 volt ik het VIA bord misschien ook zover zou krijgen (vijf signaaltjes die aangeven hoeveel spanning de processor moet hebben). Met een vergrootglas goed kijken: een spoortje doorgesneden, drie andere vastgesoldeerd. Alles weer ingebouwd en opstarten... Een corrupted bootscherm, verder ben ik nooit meer gekomen. :o

Verwijderd

Uitvreten:
wow damn dan heb je flink lef gehad! jammer dat het niet lukte. Maar je betn wel een rasechte tweaker!

thavinny

• HermeS
  • Laatst online: 04-09 16:50
Heb gisteren funprice gebeld, hoe dat zit met garantie, en nee ik ben geen oplichter maar een MB hoort niet kapot te gaan door overhitting (je kunt het ook niet zien dus ergnstig kan het niet zijn), de cpu is een ander verhaal dit is echt naar de filistijen (ook al doet hij het wel op 150mhz),

Maar funprice geeft 1 jaar garantie, en hij is net 15 maanden oud,

Ik epoc bellen, (met een vraag betreffende de nieuwe socket A met dipswitches ivm gfd) en toen meteen even nagevraagd, hun geven twee jaar garantie, en omdat dit gebeurd is door oc vinden hun geen enkel probleem, maar het moet wel via de dealer lopen (en funprice wilt dat dus niet :( ), maar ga hem proberen zelf te fixen, volgens die behulpzame knakker bij epox (epox rulez) zit er iets mis in de volt regulators 9die worden onteigelijk heet), en ga dus vragen of ze er daar twee van opsturen, ff solderen en flink duimen, en dan meteen vragen of ze een nieuw temo sensortje hebben :) ). ff solderen en klaar.

eeeeeuuh hoop ik :),

heb inmiddels al weer een amd k6 op de kop getiked, en nu alleen het mb nog fixen,
wat het probleem is al je comp kapot gaat is dat het echt een rot gevoel geeft, maar als je ereenmaal overheen bent is het wel oke, dan ga je hem proberen te fixen enzo, en ben al lang blij dat ik nog leef, al hoewel moet vanmiddag naar de kaak dockter aaaaraARAARGGHGHGHHHHh,

Mensen Bedankt!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Vinny: Thnx, geloof ik. :)
Hermes: Worden die spanningsregelaars zo heet met je nieuwe of met die ouwe proc. op het board? 't Kan best zijn dat dat die kapotte processor zoveel stroom trekt dat die regelaars overbelast worden. Best mogelijk dat met die K6 weer werkt.
Als je processor uit de socket haalt en dan je pc aanzet zal 'ie uiteraard niet werken, maar als het goed is leveren je spanningsregelaars wel de goeie spanning. Even meten als je kunt, en even kijken of je spanningsregelaars nu (bijna) koud blijven. Als ze nu ook al heet worden is er iets mis met je mobo, zo niet kun je volgens mij rustig die K6 proberen.
Goeie club zo te horen, Epox. Als je je computer overclockt dan gebruik je het mobo netjes binnen de specificaties van de fabrikant, maar de processor niet. Als je dan de proc opstookt, en daarbij het mobo beschadigd kun je je als fabrikant makkelijk verschuilen achter 'onoordeelkundig gebruik'.

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 11:29
Ehh, /me werkt in een PC winkel en op alle producten (incl uP's) zitten stickers van leveranciers met leverdatum ect... als die zwart geblakerd is denk ik niet dat je daar nog garantie op kan claimen..

Enne, wij gebruiken al jaren naar alle tevredenheid epox mobo's
Pagina: 1