Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:57
http://i62.tinypic.com/b85yed.jpg
http://i60.tinypic.com/8yv039.jpg

Als eerste moet ik melden dat dit mijn eerste topic is.
Ik heb dit topic gemaakt om ervaring uit te wisselen met andere Asus MeMo pad gebruikers.
Hou het netjes en blijf aub on-topic.

Mocht je meer info hebben of bij op en aanmerkingen graag een DM aan.

http://i59.tinypic.com/vg3eky.jpg

ASUS MeMO Pad

Android versie:4.1
Scherm7" Backlight WSVGA (1024x600)
CPUVIA WM8950
Geheugen1GB
Opslag8GB/16GB
Draadloos NetwerkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz
Camera1 MP Frontcamera
AudioHi-Definition Audio CODEC / High Quality Speaker
SensorsG-sensor
Accu7 hours; 16Wh Li-polymer
Kleur(en)Sugar White/Titanium Gray/Cherry Pink
Gewicht358 g
Afmeting196.2 x 119.2 x 11.2 mm

Asus MeMo Pad 8

Android versie:4.2
Scherm8" Backlight WXVGA (1280x800) IPS
CPURK101 quad-core 1.6 GHz
Geheugen1GB
Opslag16GB
Draadloos NetwerkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz / Bluetooth V3.0+EDR
Camera1.2 MP Frontcamera / 5 MP Achtercamera
AudioStereo Speakers with SonicMaster technology
SensorsG-sensor / E-Compass / Hall Sensor
Accu9 hours; 15Wh Li-polymer
Kleur(en)White/Pink/Gray
Gewicht350 g
Afmeting212.8 x 127.4 x 9.95 mm

Asus MeMo pad 10

Scherm10.1" LED Backlight WXVGA (1280x800) IPS
CPURK101 quad-core 1.6 GHz
Geheugen1GB
Opslag8GB/16GB
Draadloos NetwerkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz / Bluetooth V3.0+EDR
Camera1.2 MP Frontcamera / 2 MP Achtercamera
SensorsG-sensor / E-Compass / Hall Sensor
Accu9,5 hours; 19Wh Li-polymer
Kleur(en)Glaze White/Metallic Gray/Cherry Pink
Gewicht522 g
Afmeting256 x 174.6 x 10.5 mm

Asus MeMo Pad Smart 10

Android versie:4.1
Scherm10.1" LED Backlight WXVGA (1280x800) IPS
CPUNVIDIA® Tegra3™ Quad-Core, 1.2 GHz
Geheugen1GB
Opslag16GB
Draadloos NetwerkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz / Bluetooth V3.0+EDR+A2DP
AudioHigh Quality Speaker / Supreme SRS Sound / High Quality Mic
SensorsG-Sensor/Gyroscope/E-compass/Ambient Light Sensor/GPS
Accu8,5 hours; 19Wh Li-polymer
Kleur(en)Crystal White/Fuchsia Pink/Midnight Blue
Gewicht580 g
Afmeting263 x 180.8 x 9.9 mm

Asus MeMo Pad HD 7

Scherm7" LED Backlight WXVGA (1280x800) IPS
CPUMediaTek MT8125 Quad-Core, 1.2 GHz
Geheugen1GB
Opslag8GB/16GB
Draadloos NetwerkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz / Bluetooth V4.0
AudioHigh Quality Speaker
SensorsG-Sensor/E-compass/Hall sensor
Accu10 hours; 15Wh Li-polymer
Kleur(en)White/Blue/Pink/Green/Gray
Gewicht302 g
Afmeting196.8 x 120.6 x 10.8 mm

Asus MeMo Pad FHD 10

Scherm10.1" LED Backlight WUVGA (1920x1200) IPS
CPUIntel® Atom™ Z2560 Dual-Core, 1.6 GHz
GPUPowerVR SGX 544MP
Geheugen2GB
Opslag16GB/32GB
Draadloos NetwerkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz / Bluetooth V3.0
SensorsG-Sensor/E-compass/Licht sensor/Gyroscope
Accu10 hours; 25Wh Li-polymer
Kleur(en)White/Blue/Pink
Gewicht580 g
Afmeting264.6 x 182.4 x 9.5 mm

http://i62.tinypic.com/2s8lkit.jpg
Enkele reviews van de verschillende MeMo Pad'shttp://i60.tinypic.com/1tszzp.jpg

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:14
Ik heb de MT301T (Memopad smart 10 inch).

Het is een mooie tablet. Echter de tablet valt regelmatig (een aantal keer per week) uit. Het scherm bevriest en reageert niet meer. Aan/uit doet het ook niet meer. Dit komt voor bij diverse programma's. De enige remedie is een cold reboot (Aan/Uit knop 10 seconden indrukken).
De tablet is niet geroot of voorzien van een custom rom

Ik denk dat ik hem terug ga brengen.
Zijn er meer mensen die deze problemen hebben?

Update 4 juli:

Tablet is via Mediamarkt door Asus gerepareerd (moederbord vervangen).
Hopelijk zijn de problemen nu over.

[Voor 18% gewijzigd door jomas op 04-07-2014 21:04]

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-01 10:30
Weet iemand of de Memopad 8 die hier staat vermeldt de "oude" is of diegene die dit voorjaar is uitgebracht?

• lebans
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 11:13
jomas schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:17:
Ik heb de MT301T (Memopad smart 10 inch).

Het is een mooie tablet. Echter de tablet valt regelmatig (een aantal keer per week) uit. Het scherm bevriest en reageert niet meer. Aan/uit doet het ook niet meer. Dit komt voor bij diverse programma's. De enige remedie is een cold reboot (Aan/Uit knop 10 seconden indrukken).
De tablet is niet geroot of voorzien van een custom rom

Ik denk dat ik hem terug ga brengen.
Zijn er meer mensen die deze problemen hebben?
Ik heb hem een jaar nu, ik ben er erg tevreden mee. Wel geroot (nl?!?), alles draait zeer goed. Eigenlijk nooit vastlopers gehad, alleen als ik zat te kl*ten met mijn instellingen.
Als een tablet niet goed werkt, terug !!

[Voor 8% gewijzigd door lebans op 11-06-2014 21:43]

Rob

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb een fhd 10 en ben er zeer tevreden mee.
Mooi groot helder beeld en soepeler dan de samsung 3 7.0 en de samsung 3 7.0 lite van mijn vrouw en dochter.
Ik heb alleen al vanaf het begin dat ik de power on knop minimaal 7 seconden moet indrukken anders gaat ie niet aan, uit stanby geen last van.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SpiriTNL
sprintkanon schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:51:
Weet iemand of de Memopad 8 die hier staat vermeldt de "oude" is of diegene die dit voorjaar is uitgebracht?
De Memopad 8 die hier vermeld staat is de oude.
Ik zal de nieuwe erbij zetten.

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• SpiriTNL
chucky666 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:04:
Ik heb een fhd 10 en ben er zeer tevreden mee.
Mooi groot helder beeld en soepeler dan de samsung 3 7.0 en de samsung 3 7.0 lite van mijn vrouw en dochter.
Ik heb alleen al vanaf het begin dat ik de power on knop minimaal 7 seconden moet indrukken anders gaat ie niet aan, uit stanby geen last van.
Ik heb hem nu enkele weken en ben er ook zeer tevreden over.
Heerlijk soepele tablet en de accu vind ik ook lang meegaan.
Doe er ongeveer 7 dagen mee. Beetje surfen, filmpjes en mail lezen.

Bij mij het zelfde met opstarten net zoals mijn Nexus 5. Moet ik de aan knop ook ongeveer 4 sec ingedrukt houden.

Soms heb ik wel het probleem dat hij opnieuw opstart als ik een facebook notificatie krijg.

[Voor 5% gewijzigd door SpiriTNL op 11-06-2014 23:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpiriTNL
Er is een nieuwe update voor de WW versie 5.0.21
Hij is nog niet op de site te downloaden maar word via OTA aangeboden.

Het enige wat ik weet is dat facebook app weer werkt.

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 12:37
Ik heb voor mijn dochter de Asus MeMo Pad Smart 10 (ME301T) vorig jaar 25-10-2013 gekocht en nu had zo spontaan een klein scheurtje in het scherm ca 30mm van de rand. Volgens haar was hij niet gevallen of had ze erop gestaan/geleund. Dacht dat dit verder geen kwaad kon maar 2 dagen later is de scheur over het hele glas als een winkelhaak getrokken waardoorhet scherm ook niet meer reageert.

Ik ben terug naar de winkel (BCC) gegaan en daar gaf men aan dat hij ter reparatie aangeboden kan worden. Dan moet ik wel ondertekenen dat hij tot €150,- gerepareerd mag worden. De kosten zijn voor mij mits ik kan aantonen dat het een fabricatie fout is. Hierin gaf de winkelier me al heel weining kans om dat te kunnen bereiken.

Hebben meer mensen spontaan scheuren? Wat is de ervaring dan met de garantie.

Ikzelf heb geen zin om na 8 mnd weer mogelijk €150 bovenop de aankoop som van €280,- te betalen. Nu nog bij ASUS zelf proberen of zij iets zonder extra kosten kunnen betekenen.

• SpiriTNL
O_A_B schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:08:
Ik heb voor mijn dochter de Asus MeMo Pad Smart 10 (ME301T) vorig jaar 25-10-2013 gekocht en nu had zo spontaan een klein scheurtje in het scherm ca 30mm van de rand. Volgens haar was hij niet gevallen of had ze erop gestaan/geleund. Dacht dat dit verder geen kwaad kon maar 2 dagen later is de scheur over het hele glas als een winkelhaak getrokken waardoorhet scherm ook niet meer reageert.

Ik ben terug naar de winkel (BCC) gegaan en daar gaf men aan dat hij ter reparatie aangeboden kan worden. Dan moet ik wel ondertekenen dat hij tot €150,- gerepareerd mag worden. De kosten zijn voor mij mits ik kan aantonen dat het een fabricatie fout is. Hierin gaf de winkelier me al heel weining kans om dat te kunnen bereiken.

Hebben meer mensen spontaan scheuren? Wat is de ervaring dan met de garantie.

Ikzelf heb geen zin om na 8 mnd weer mogelijk €150 bovenop de aankoop som van €280,- te betalen. Nu nog bij ASUS zelf proberen of zij iets zonder extra kosten kunnen betekenen.
Ik vind het een vreemd verhaal van BCC.
Als jij aangeeft dat het een productie fout kan zijn dan moeten zij aantonen dat het niet zo is.
Dus je mag altijd garantie claimen. Als Asus bij reparatie aangeeft dat het niet onder garantie valt zou je zelf moeten betalen, zo niet dan moet BCC betalen.

Het is wel heel makkelijk om iemand ff te laten tekenen zodat ze zelfs niet meer aansprakelijk zijn.
En BCC slaat de plank ook mis door te zeggen: 'De kosten zijn voor mij mits ik kan aantonen dat het een fabricatie fout is'. Die moet zijn: 'De kosten zijn voor BCC mits zij kunnen aantonen dat het GEEN fabricatie fout is'.

In dit geval zou ik glashard garantie claimen zonder iets te tekenen.

Je kan je product ook nog registreren bij Asus. Maak een account aan en je kan dan ook rechtstreeks met de technische afdeling mailen.
Je kunt dus je vraag daar plaatsen. Je krijgt binnen 48 uur antwoord.
Misschien dat je direct bij Asus garantie kan claimen.

Hier kan je aanmelden: https://account.asus.com/signup.aspx?lang=nl-nl&site=nl
Het is geheel in het nederlands en je kan ook in het nederlands vragen stellen.

Tevens zou ik, als je bij Asus de vraag stelt, het verhaal van BCC ook vermelden.

Note: Net even op de site van BCC gekeken maar daar kan je dus totaal geen info vinden over garantie die ze geven. Wel algemeen wat info over garantie maar dat is alleen mooi verhaal om een extra garantie aan te praten.

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 12:37
SpiriTNL schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Ik vind het een vreemd verhaal van BCC.
Als jij aangeeft dat het een productie fout kan zijn dan moeten zij aantonen dat het niet zo is.
Dus je mag altijd garantie claimen. Als Asus bij reparatie aangeeft dat het niet onder garantie valt zou je zelf moeten betalen, zo niet dan moet BCC betalen.

Het is wel heel makkelijk om iemand ff te laten tekenen zodat ze zelfs niet meer aansprakelijk zijn.
En BCC slaat de plank ook mis door te zeggen: 'De kosten zijn voor mij mits ik kan aantonen dat het een fabricatie fout is'. Die moet zijn: 'De kosten zijn voor BCC mits zij kunnen aantonen dat het GEEN fabricatie fout is'.

In dit geval zou ik glashard garantie claimen zonder iets te tekenen.

Je kan je product ook nog registreren bij Asus. Maak een account aan en je kan dan ook rechtstreeks met de technische afdeling mailen.
Je kunt dus je vraag daar plaatsen. Je krijgt binnen 48 uur antwoord.
Misschien dat je direct bij Asus garantie kan claimen.

Hier kan je aanmelden: https://account.asus.com/signup.aspx?lang=nl-nl&site=nl
Het is geheel in het nederlands en je kan ook in het nederlands vragen stellen.

Tevens zou ik, als je bij Asus de vraag stelt, het verhaal van BCC ook vermelden.

Note: Net even op de site van BCC gekeken maar daar kan je dus totaal geen info vinden over garantie die ze geven. Wel algemeen wat info over garantie maar dat is alleen mooi verhaal om een extra garantie aan te praten.
Dank voor uu reactie

Ik heb begrepen dat het ging om de termijn. Het is meer dan 6 maanden geleden waardoor de bewijs last bij mij ligt.

Ga via ASUS proberen.

• SpiriTNL
O_A_B schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:13:
[...]

Dank voor uu reactie

Ik heb begrepen dat het ging om de termijn. Het is meer dan 6 maanden geleden waardoor de bewijs last bij mij ligt.

Ga via ASUS proberen.
Je hebt gelijk, binnen 6 maanden moet de verkoper aantonen dat het een ondeugdelijk product is, daarna moet jij dat aantonen.

Maar dan nog mogen ze je niet vragen om voorhand geld te vragen voor reparatie.

• SpiriTNL

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2022

assass

Salon GoT'er

ik heb 3 maanden geleden een asus memo pad 10 gekocht, ontzettend blij mee. kostte 330 euro bij coolblue en met cashback van asus uiteindelijk 280 euro.

vorige week kwam ik thuis van werk, wilde de tablet in gebruik nemen, deed de asus-hoes open, en ontdekte een barst. balen! hele toestel werkt niet meer, kreeg hem niet eens meer aan. geen idee hoe deze barst is ontstaan.

heb de tablet naar coolblue reparatie-afdeling gebracht, die zeiden aan de balie al dat de garantie deze schade waarschijnlijk niet dekt en ik dan een kostenopgaaf zou krijgen

prima dacht ik, ik wacht het wel af

een paar dagen later kreeg ik bericht van coolblue dat ik de onderzoekskosten (a 75 euro) sowieso zou moeten betalen, ook als ik niet akkoord zou gaan met de kostenopgaaf (en dan zou het apparaat ongerepareerd tegen 75 euro betaling terug naar mij worden gestuurd)

coolblue merkte daarbij op dat als ik het elders zou repareren, ik m'n recht op garantie zou kwijt zijn

dat wil ik niet, gezien het apparaat zo nieuw is en ik juist vanwege de 2 jaar garantie een asus heb gekocht

een paar dagen geleden was het dan zover: ik ontving de kostenopgaaf van coolblue.

255 euro reparatiekosten.

we hebben het dus over een apparaat waar ik amper 3 maanden geleden 280 euro voor heb betaald, die nu kapot is (en ik zweer dat ik niet weet hoe dit kan), die zou ik nu voor 255 euro moeten laten repareren. ik vind het waanzinnig. ik probeer me te orienteren op mn rechten, mogelijkheden, probeer bij asus en coolblue nog te zinspelen op coulance oid. maar ik ben bang dat het niet zal baten. toch even een poging op GoT, zijn er nog rechten, mogelijkheden oid die ik over het hoofd zie of heb ik gewoon dikke pech?

edit op 23 juli, zie mijn volgende reactie, tablet is alsnog kosteloos gerepareerd, dank aan asus en coolblue!

[Voor 3% gewijzigd door assass op 23-07-2014 17:03. Reden: probleem cq klacht opgelost!]

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2022

assass

Salon GoT'er

goed nieuws, coolblue heeft het apparaat na een uitgebreide mail waarin ik de situatie en mijn teleurstelling nogmaals toelichtte alsnog kosteloos laten repareren. mijn dank en waardering aan coolblue en asus beiden zijn zeer groot en ik zal bovenstaande reactie editten om geen slechte indruk te geven over een der partijen

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:49

Toch maar eens nagevraagd bij Asus Benelux (twitter) hoe het zit met de Memo Pad 8 versies ME581C / ME181C en of die uit gaan komen in de Benelux.

Zij zeggen dat de ME181C niet in de Benelux gaat verschijnen. Wij moeten het doen met de ME181CX die nu al te koop is. Het enige verschil met de ME181C is een slechtere camera (2Mp achter en een 0.3Mp frontcamera vs. 5Mp achter en 2Mp front).

De ME581C versie zal voorlopig niet verschijnen.
Ben bang dat het dan al helemaal niet in de Benelux zal zijn.

:| ...zeer jammer. De ME581C leek me wel een fijne opvolger voor de N7('13).

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 09:58

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

dragonflyslayer schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:08:
[afbeelding]

Toch maar eens nagevraagd bij Asus Benelux (twitter) hoe het zit met de Memo Pad 8 versies ME581C / ME181C en of die uit gaan komen in de Benelux.

Zij zeggen dat de ME181C niet in de Benelux gaat verschijnen. Wij moeten het doen met de ME181CX die nu al te koop is. Het enige verschil met de ME181C is een slechtere camera (2Mp achter en een 0.3Mp frontcamera vs. 5Mp achter en 2Mp front).

De ME581C versie zal voorlopig niet verschijnen.
Ben bang dat het dan al helemaal niet in de Benelux zal zijn.

:| ...zeer jammer. De ME581C leek me wel een fijne opvolger voor de N7('13).
Als ie niet per sé 8" moet zijn zou je natuurlijk de ME572 kunnen overwegen. Voor 199,- een prima ding!

¯\_(ツ)_/¯

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hey!

Ik heb al een tijdje een MemoPad 10 (volgend mij die met WXVGA scherm. Modelnummer is in ieder geval K00F)

Ik wil hier graag een custom-ROM eropgooien omdat stock alleen maar hapert. Alleen is het probleem dat ik geen custom ROM kan vinden, zijn die er überhaupt?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:14
Tot nu toe geen goede ervaringen met de MemoPad 10 (ME102A) die ik voor een kennis bij Coolblue heb aangeschaft.

De tablet had na 2 maanden last van crashen/opnieuw opstarten en is na aanvragen van een RMA bij Coolblue direct door mij bij Asus aangemeld. Tablet is opgehaald door DHL en afgeleverd bij Comserve Network in Den Bosch.

Na een week kreeg ik de tablet terug met de opmerking "moederbord vervangen", maar de tablet heeft nog bijna hetzelfde probleem. Bij elke video die ik afspeel (via YouTube of via een web site) crasht en/of herstart de tablet onmiddellijk. Lekkere QA hebben ze dus bij Comserve...

Dus ik deze keer terug naar de winkel van Coolblue in Rotterdam in de hoop dat ze me na de mislukte reparatie een nieuwe zouden meegeven. Maar helaas, hij wordt wederom opgestuurd :( Hopelijk repareren ze hem deze keer wel goed...

• SpiriTNL
Mr Magic schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:28:
Tot nu toe geen goede ervaringen met de MemoPad 10 (ME102A) die ik voor een kennis bij Coolblue heb aangeschaft.

De tablet had na 2 maanden last van crashen/opnieuw opstarten en is na aanvragen van een RMA bij Coolblue direct door mij bij Asus aangemeld. Tablet is opgehaald door DHL en afgeleverd bij Comserve Network in Den Bosch.

Na een week kreeg ik de tablet terug met de opmerking "moederbord vervangen", maar de tablet heeft nog bijna hetzelfde probleem. Bij elke video die ik afspeel (via YouTube of via een web site) crasht en/of herstart de tablet onmiddellijk. Lekkere QA hebben ze dus bij Comserve...

Dus ik deze keer terug naar de winkel van Coolblue in Rotterdam in de hoop dat ze me na de mislukte reparatie een nieuwe zouden meegeven. Maar helaas, hij wordt wederom opgestuurd :( Hopelijk repareren ze hem deze keer wel goed...
Ik heb zelf ook niet zulke goede ervaring met mijn FHD 10.

Hij start ook op de raarste momenten opnieuw op. Meestal als hij gewoon standby staat.
Soms slaat hij vast als ik hem uit standby haal maar nooit een crash.

Asus zal ik niet meer nemen als ik een andere tablet ga kopen.
Ik denk er zelfs aan om deze te verkopen en een ander te kopen maar geen Asus meer.

Ik moet wel toegeven dat de service wel goed is, krijg altijd meteen reactie op vragen en zelfs persoonlijk antwoord.

[Voor 7% gewijzigd door SpiriTNL op 02-11-2014 13:57]

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 22:16
Ik heb nu ruim 4 maanden de ME102A (roze variant die vond vrouwlief mooier ;) ) en moet zeggen dat hij nog steeds erg goed bevalt. Geen issues zoals hier in dit forum beschreven. Zie ook mijn review.

Mocht er iemand specifieke vragen hebben, stel ze gerust.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:15
Heb ook de ME102A maar wou er weer de orginele image op flashen , aangezien ik hem geroot had en per ongeluk een paar bestanden heb wegegooid.
Is dit mogelijk...
Bedankt voor alle info pffffff

[Voor 8% gewijzigd door Theodor op 18-12-2014 09:23]

Anoniem: 638724

Iemand al iets gehoord of gelezen of de LTE versie van de Memo pad 7 (de ME572CL) binnenkort uitkomt? Die lijkt me een goede vervanger voor de nexus 7.

Anoniem: 595339

Ik heb nu 6++ maanden een asus 7 memo c0700 gekocht bij de mediamarkt.
En in het begin regelmatig vastlopers(op te lossen door de hardware reset).
Maar na een software update volledig verholpen(4.2.4,jelly).

Ik moet zeggen zelfs als ik de aanschaf prijs er niet bij betrek zijn de asus tablets echt super!
Snel ,mooi beeld ,werken goed met games.
Kleine nadeeltjes zijn: dat het scherm van de asus iets sneller vies lijkt te worden,en ik vind de aan/uit knop op een beetje onhandige plaats zitten.
Maar ik ben er zo tevreden over dat ik vandaag de nieuwste asus tablet erbij besteld heb(kitkat).

Kortom een super ding voor weinig geld,voor mij echt een aanrader!!!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06

Indoubt

Always be indoubt until sure

Schopje omhoog in dit oude topic. ;)

Na mijn ervaringen met de Asus memopad 7 HD die ik destijds heb gekocht voor iets van 123€ (in de aanbieding bij, nota bene, de albert heijn) heb ik het aangedurft om ongezien een Memopad 8 (ME581C) te kopen. DIt is de uitvoering met de hogere specs en kan zich waarschijnlijk meten met veel andere goede tablets in dit formaat.

Over de 7 was ik heel tevreden. Behalve het normale gebruik op de bank fungeert mijn tablet ook als reserve zeil navigatie. De tablet heeft dan ook verschillende meerdaagse trips op zee overleeft en de omstandigheden waren vaak verre van optimaal. Als het heel erg wordt heb ik er wel een waterdichte hoes voor. Voor zo'n goedkoop toestel ben ik uitermate tevreden geweest. de GPS functioneert uitstekend en hij heeft zeer weinig problemen om een satelite lock te krijgen. Het scherm is ok met dien verstande dat in direct zonlicht altijd een uitdaging is voor welke tablet dan ook. Als iemand een eenvoudige doch goede tablet zoekt kan ik deze nog steeds aanraden. Ik heb hem jarenlang gebruikt zonder hoes, er zitten wel wat krasjes op maar niet overmatig.

Nu wilde ik een eenvoudige tablet kopen voor mijn dochter en heb besloten mijzelf een nieuwe 8 inch te geven en de oude 7 inch over te geven aan mijn dochter.

Ik heb ook verschillende andere tablets bekeken maar de specs en reviews van deze tablet zijn goed en ik heb uitgebreide ervaring met de 7 inch voorloper.

De tablet is in Nederland slecht of beperkt verkrijgbaar en dan meestal ook erg duur. Ik heb een aanbieding gevonden bij Amazon.de en de knoop doorgehakt. Ik heb wel; gezien dat de tablet in de zuid -europese landen nog voor aanmerkelijk minder wordt aangeboden maar voor mij is het wel ok zo. (iets van 235€ geloof ik, kan ik nakijken indien van belang)

Als ik er een tijd mee heb gespeeld zal ik mijn bevindingen wel even vermelden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee