Vraag over vervangen van defecte monitor

Pagina: 1
Acties:

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02 10:31
Sinds een jaar of 4 heb ik twee beeldschermen op mijn pc aangesloten.
het gaat hier om twee LG beeldschermen, een van 22" en een van 24".
een LG Flatron m227WD (televisie) en een LG Flatron W2453V ( monitor).

Gisteren heb ik mijn bureau opgeruimd, hierna wilde een van mijn beeldschermen niet opstarten.
nadat ik de stekker eruit had gehaald en er weer in stopte werkte hij weer.
Vandaag startte ik de pc weer op en gaf het beeldscherm weer geen beeld, na zo'n 10 keer de stekker eruit en erin steken werkte het beeld, totdat de tafel iets bewoog nadat ik er met mijn bureaustoel tegenaan kwam en het lampje weer uit ging.
Mijn conclusie, de stroomaansluiting is defect.

Het gaat hier om de 24" monitor, de 22" tv werkt nog goed.
de defecte monitor is van oktober 2010.

Hoe ik de setup gebruikte:
De tv gebruikte ik als tv, beeldscherm voor spelcomputers, of als tweede scherm voor series en films. het grote scherm, de 24" die nu kapot is gebruikte ik als hoofdscherm voor mijn applicaties en games.

Nu zit ik er over te denken om de monitor met dit defect aan te bieden en een nieuwe te kopen, ik heb dus de volgende mogelijkheden:
* de monitor laten repareren ( hoeveel kost dit , ik zie overal prijzen tussen de 80 en 100 euro)
* een nieuwe tv kopen van 24" ( is wel een paar euro duurder ). Op deze manier heb ik dan een monitor die ik ook als grotere tv kan gaan gebruiken en dit is dan een upgrade van mijn 22" tv en gelijk een backup voor als mijn tv het een keer begeeft, dit is zo'n 200 euro
* een nieuwe monitor kopen van 27" , dit zou een upgrade zijn qua grootte van mijn huidige scherm qua grootte, dit is zo'n 180 euro

Mijn twijfels zitten er vooral in of ik een tv of monitor ga halen.
Een tv heeft als voordelen dat je er meer mee kan ( tv kijken, spelcomputer aansluiten, ingebouwde speakers). Het nadeel is dat de prijs voor hetzelfde formaat monitor een stuk duurder is.

Ik zit te twijfelen tussen deze schermen
pricewatch: LG 27EA33V Zwart
pricewatch: LG M2432D Zwart

De vragen zijn:
* Zijn er schermen die beter zijn qua prijs/kwaliteit dan de schermen waarover ik zit te denken?
* Hoeveel zou mijn defecte monitor nog kunnen opleveren?
* Wat is voor mij handiger, een 24" tv of een 27" monitor?

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 21:09
er zijn ook monitoren met een tv tuner ingebouwd(t?)
http://tweakers.net/categ...ZKOkpGhgTGIMjAwVYqtra0FAA
misschien is dat wat?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Op een monitor met HDMI kan je gewoon een console aansluiten dat hoeft niet perse een tv te zijn.
Kijk je digitale tv via een externe decoder ? Dan zou je een 27inch monitor kunnen overwegen.

pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Deze 27 inch heeft HDMI aansluitingen en een mini jack uitgang voor externe boxen.

[ Voor 69% gewijzigd door JT888 op 04-05-2014 02:54 ]