Wifi Extender of Powerline?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 19:10
Beste Tweakers,

Ik ga jullie om hulp vragen over een onderwerp waar zoveel over te vinden is, dat ik even door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb zelf al het nodige gezocht op Google en zelf ook al wat aangeschaft, maar ik ben nog niet tevreden.

Sinds een paar weken hebben wij laminaat op de bovenverdieping, onder dat laminaat is een ondervloer geplaatst wat wifi signalen met ongeveer 70% reduceert. Op veel apparaten valt boven in ieder geval niet meer te internetten via wifi.

Wat ik al heb gedaan is een wifi extender kopen. Ik kan nu in ieder geval boven gebruik maken van wifi. Voor telefoons en tablets vind ik dit voldoende werken. Wat ik wel zonde vind is dat ik op de pc's en laptops boven nu maar 20 mbit van de 100 die beschikbaar is haal. Wat nog kwalijker is, is dat de verbinding echt instabiel is. Soms is er even helemaal niks te doen. De wifi extender is zo goed mogelijk geplaatst tussen de twee verdiepingen in.

Nu zou ik voor de vaste pc, laptop en PlayStation 3 (normaal gamen is er ook niet meer bij) boven een powerline opstelling kunnen maken. Hier lees ik echter ook zeer wisselende verhalen over. Ik heb een tijdje een powerline opstelling gebruikt in mijn studentenwoning, ook toen haalde ik maar ongeveer 40 van de 100 mbit. Het voordeel daarvan was dan wel dat de verbinding een stuk stabieler was dan wat ik nu ervaar.

Daarom wil ik graag jullie ervaringen horen. Wat adviseren jullie (behalve de ondervloer weghalen :9 )? Waar dien ik op te letten en wat kan ik doen om toch een zo goed mogelijke verbinding te hebben boven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11

Fiber

Beaches are for storming.

-Edwin- schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:24:
[...] een powerline opstelling kunnen maken. Hier lees ik echter ook zeer wisselende verhalen over...
En die verhalen zullen ook altijd wisselend blijven, want het verschil zit 'm vooral in de elektrische installatie van je huis...

Gewoon een setje halen dus in een fatsoenlijke winkel en terugbrengen als het onverhoopt toch niet werkt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:46
Man up en gewoon netwerkkabel trekken voor je desktops en zet boven een router als access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
EricJH schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:58:
Man up en gewoon netwerkkabel trekken voor je desktops en zet boven een router als access point.
Tja, ik woon hier bij mn ouders, dus dat ga ik niet zomaar mogen doen :/
Ik wil denk ik nog eerst een powerline proberen (als jullie zeggen dat dat wel enige kans van slagen heeft), mocht dat nou ook niet werken dan moeten we inderdaad eraan gaan denken om een kabel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 20:39

JT

VETAK y0

Heb je het al gevraagd dan of je een kabeltje naar boven mag trekken? Zo dramatisch is dat niet. Anders idd powerline scoren en testen of het werkt en retourneren als het niet werkt. Ik ben me nu aan het verdiepen in de setjes om een internetsignaal bij de router te krijgen. Er valt mij wel iets op; sommige setjes hebben 500mbps standaard maar slechts een 100mbit netwerkpoort In de praktijk lijkt dat niet heel veel uit te maken omdat die setjes wel de 100mbit halen, maar met een 1gbit poort lijk je er misschien 15 meer uit te halen. Ze zijn wel wat duurder. Imho beter de meerprijs van een 600mbps/1gbps tov 500mbps/100mbps opzij zetten voor wanneer die setjes écht vooruit zijn gegaan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zoek eens naar een loze leiding

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
JT schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:50:
Heb je het al gevraagd dan of je een kabeltje naar boven mag trekken? Zo dramatisch is dat niet. Anders idd powerline scoren en testen of het werkt en retourneren als het niet werkt. Ik ben me nu aan het verdiepen in de setjes om een internetsignaal bij de router te krijgen. Er valt mij wel iets op; sommige setjes hebben 500mbps standaard maar slechts een 100mbit netwerkpoort In de praktijk lijkt dat niet heel veel uit te maken omdat die setjes wel de 100mbit halen, maar met een 1gbit poort lijk je er misschien 15 meer uit te halen. Ze zijn wel wat duurder. Imho beter de meerprijs van een 600mbps/1gbps tov 500mbps/100mbps opzij zetten voor wanneer die setjes écht vooruit zijn gegaan.
Tja kabel naar boven kan wel, maar dan moet er echt door een plafond worden geboord. Heel fijn vinden ze dat niet. Dat over die netwerkpoorten viel mij ook op. Ik zie dan ook niet wat het nut is van een 500 mbit setje als die maar een 100 mbit netwerkpoort ondersteund. Ik denk dat ik dan ook maar op zoek ga naar een 1 gbit homeplug, als ik hiervoor kies. Je merkt wel dat deze dingen in de praktijk lang niet meelopen met de snelheden die we in Nederland aangeboden krijgen via providers.
fish schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:52:
Zoek eens naar een loze leiding
Sorry, ik snap niet echt wat je hiermee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 12:42
Een loze leiding = een lege buis die evt. Naar boven loopt waar je een netwerkkabel door kunt trekken of als er al een coax kabel door loopt je misschien een netwerkkabel ernaast kunt trekken. Als een normale kabel trekken in een buis niet goed lukt omdat deze te vol zit zeg maar of een kabel gedraait zit. Gebruik dan een trekveer.

Die kun je dan wat beter doorduwen kmdat die wat stugger zijn. En dan maak je aan een kant je netwerkkabel vast met plakband of wat dan ook. En dan trek je hem weer terug en klaar je hebt een kabel door de leiding mits die er licht.

En anders een powerline.

Volgens mij zijn die hogere mbps met 100mbps ervoor als je meerdere van die kastjes hebt dus 3-4 zeg maar dat ze dan intern een hogere bandbreedte hebben om te switchen ofzo.

Geen idee hoe het echt zit. Gebruik ze zelf niet.

En waar ik ze eens geinstalleerd hebt werkt het aardig. Maar licht inderdaad aan hoe je huis bekabeld is.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Loze leiding.

Is een ongebruikte leiding

Te herkennen in de meterkast aan een open leiding waar nog een zwarte meetdraad (schakeldraad) uitsteekt.
Afbeeldingslocatie: http://s1.whbo.nl/uploads/order/1221/53f549a9917bb5d261bb263972471db6ef55c70d.jpg?ajax=true
en op de muur zie je vaak een (ronde) plastic afdekplaat waarvan je denkt waarom zit die daar.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.toolstation.com/images/130215-NL/images/library/stock/webbig/62790.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bouwkern.com/image/cache/data/producten/Bouwkern04224-500x500.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 03-05-2014 23:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
djkavaa schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:16:
Een loze leiding = een lege buis die evt. Naar boven loopt waar je een netwerkkabel door kunt trekken of als er al een coax kabel door loopt je misschien een netwerkkabel ernaast kunt trekken. Als een normale kabel trekken in een buis niet goed lukt omdat deze te vol zit zeg maar of een kabel gedraait zit. Gebruik dan een trekveer.

Die kun je dan wat beter doorduwen kmdat die wat stugger zijn. En dan maak je aan een kant je netwerkkabel vast met plakband of wat dan ook. En dan trek je hem weer terug en klaar je hebt een kabel door de leiding mits die er licht.

En anders een powerline.

Volgens mij zijn die hogere mbps met 100mbps ervoor als je meerdere van die kastjes hebt dus 3-4 zeg maar dat ze dan intern een hogere bandbreedte hebben om te switchen ofzo.

Geen idee hoe het echt zit. Gebruik ze zelf niet.

En waar ik ze eens geinstalleerd hebt werkt het aardig. Maar licht inderdaad aan hoe je huis bekabeld is.
Pff ja, zo'n loze leiding is er hier gewoon niet. Ik denk dat ik dan toch maar via powerline iets moet gaan proberen, en hopen dat dat beter werkt dan die wifi extender die ik nu heb aangesloten. Waar zo'n ondervloer wel niet voor zorgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

-Edwin- schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:03:
[...]

Tja kabel naar boven kan wel, maar dan moet er echt door een plafond worden geboord. Heel fijn vinden ze dat niet. Dat over die netwerkpoorten viel mij ook op. Ik zie dan ook niet wat het nut is van een 500 mbit setje als die maar een 100 mbit netwerkpoort ondersteund. Ik denk dat ik dan ook maar op zoek ga naar een 1 gbit homeplug, als ik hiervoor kies. Je merkt wel dat deze dingen in de praktijk lang niet meelopen met de snelheden die we in Nederland aangeboden krijgen via providers.
Je benadert het verkeerd ;) Als je 200mbps powerline haalt dan ga je never nooit niet de 100mbps in de praktijk halen. Met 500mbps powerlines is dat wel mogelijk. Dus ook bij een 100mbps poort is het 't waard om theoretisch 500mbps te kopen omdat je in de praktijk gewoon significant hogere snelheden haalt. Als je gaat kijken naar resultaten met 500mbps en 600mbps powerlines met 1gbps dan zul je zien dat het misschien 15% scheelt. En dat is nog afhankelijk van je eigen electranet in huis. Dus dan kun je je afvragen of dat het waard is om 1,5 keer of zelfs meer uit te geven tov 500mbps/100mbps.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De geadverteerde snelheden zijn idealiter. bruto, theoretische waarden. afhankelijk van allemaal factoren op je lichtnet. hoe, wat, en waar je wat, aansluit.

maw je houd er maar een deel van over

edit: he man je niet geditte post heeft me in de war gebracht man

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 03-05-2014 23:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

fish schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:29:
De geadverteerde snelheden zijn idealiter. bruto, theoretische waarden. afhankelijk van allemaal factoren op je lichtnet. hoe, wat, en waar je wat, aansluit.
Precies. Dus de 500mbps/100mbps combo lijkt raar en is gewoon naaierij dat ze het verkopen als 500mbps maar in de praktijk is de combo niet zo heel raar.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Dus als ik het goed begrijp haal je met een 500 mbps/100 mbps combo maximaal 100 mbps. Tel daarbij nog factoren op zoals je electra in huis en je houdt misschien maar een deel van die 100 mbps over? Daar gaat je 100 mbit lijntje van UPC -_-

Nee, ik ga maar eens uitzoeken hoe ik mijn ouders zover kan krijgen om een netwerkkabel naar boven te trekken. Want dit gaat anders niks worden vermoed ik. En dan gewoon een access point aan die netwerkkabel zetten lijkt met het beste voor de bovenverdieping.

[ Voor 35% gewijzigd door -Edwin- op 03-05-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mochten ze het niet doen: powerline naar boven en NAS beneden voor het downloaden die je vanaf boven bedient? :) Maar vraag het eerst maar eens.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zou toch eerst eens een paar powerline setjes testen. Het kan best goed werken, dus altijd proberen.

Heb je wel kabel tv op je kamer? Er zijn ook setjes voor ethernet over coax. Werken fantastisch, maar zijn wel wat duurder...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Fiber schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:58:
Ik zou toch eerst eens een paar powerline setjes testen. Het kan best goed werken, dus altijd proberen.

Heb je wel kabel tv op je kamer? Er zijn ook setjes voor ethernet over coax. Werken fantastisch, maar zijn wel wat duurder...
Ja ik heb wel tv-kabel in mijn kamer. Maar die komt langs een lange weg via beneden --> buiten --> door de gevel terug mijn kamer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

-Edwin- schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:59:
[...]

Ja ik heb wel tv-kabel in mijn kamer. Maar die komt langs een lange weg via beneden --> buiten --> door de gevel terug mijn kamer in.
Past er dan geen netwerk kabeltje langs die route...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Fiber schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:01:
[...]

Past er dan geen netwerk kabeltje langs die route...?
Zou eventueel kunnen, maar het is niet de meest mooie oplossing. Die kabel ziet er van buiten afschuwelijk uit, en het plan was dan ook eigenlijk om deze coax kabel ook door het plafond te trekken. Maar goed, dat is meer een probleem voor mij natuurlijk, kunnen jullie vrij weinig mee. Ik lees wel dat dat ethernet over coax ook zijn beperkingen heeft, en het is best prijzig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alles heeft z'n beperkingen... Uiteindelijk gaat er niets boven een bundeltje glasvezels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Fiber schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:12:
Alles heeft z'n beperkingen... Uiteindelijk gaat er niets boven een bundeltje glasvezels...
Dat uiteraard. Maar het is toch wel een enorme stap terug als je ineens niet eens meer normaal online kan gamen op je playstation. Ik ga maar eens overleggen morgen thuis. Bedankt voor het voorlopig meedenken allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34
Hier hetzelfde probleem..

Ik heb na maandenlang zoeken de knoop doorgehakt, en de TP-Link TL-PA6030 lijkt te voldoen aan m'n eisen.
Er zijn maar weinig reviews van de vinden, maar hier is iig een benchmarkje te vinden dat deze onder 'vrij' slechte omstandigheden toch nog aardig presteert. :) (Mijn eis: minimaal 100Mb/s ivm internet. Alle apparaten in het netwerk zitten onderling gewoon aan de 1Gb/s)

Dit setje is voorzien van de nieuwe AV2 standaard, wat in theorie betere snelheden moet geven.
In mijn geval is er geen aarde draad beschikbaar op 1 van de 2 adapters, maar dit setje zou daar geen hinder van ondervinden.

Of deze in de praktijk hier ook deze snelheden haalt is nog maar de vraag, maar ik zie eerlijk gezegd geen betere alternatieven..

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 04-05-2014 00:26 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
SmiGueL schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:21:
Hier hetzelfde probleem..

Ik heb na maandenlang zoeken de knoop doorgehakt, en de TP-Link TL-PA6030 lijkt te voldoen aan m'n eisen.
Er zijn maar weinig reviews van de vinden, maar hier is iig een benchmarkje te vinden dat deze onder 'vrij' slechte omstandigheden toch nog aardig presteert. :) (Mijn eis: minimaal 100Mb/s ivm internet. Alle apparaten in het netwerk zitten onderling gewoon aan de 1Gb/s)

Dit setje is voorzien van de nieuwe AV2 standaard, wat in theorie betere snelheden moet geven.
In mijn geval is er geen aarde draad beschikbaar op 1 van de 2 adapters, maar dit setje zou daar geen hinder van ondervinden.

Of deze in de praktijk hier ook deze snelheden haalt is nog maar de vraag, maar ik zie eerlijk gezegd geen betere alternatieven..
Ziet er goed uit inderdaad! Alleen dan zou ik zelf voor een versie met wifi gaan ivm meerdere kamers boven waar internet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nou ik ben net naar de MediaMarkt gegaan en heb er een powerline setje gekocht. Het resultaat was echter maar marginaal beter dan met de wifi extender, dus dat setje gaat weer terug. Er gaat in een hoekje door het plafond worden geboord :) Ik hang daar wel een access point aan. Lijkt mij de beste oplossing.

Hebben jullie nog een aanrader voor een access point? Het mag wel wat kosten, als ik op de bovenverdieping maar weer goed internet heb! Ik zag dat deze wel goed scoort in de pricewatch: pricewatch: EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point

Ik heb echter nooit eerder van dit merk gehoord, en het nadeel is ook wel dat deze geen dual band heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:46
Als je toch aan het klussen bent leg de netwerkkabel en eventueel de coax kabel in een kabelgootje. Dat oogt zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
EricJH schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:11:
Als je toch aan het klussen bent leg de netwerkkabel en eventueel de coax kabel in een kabelgootje. Dat oogt zoveel beter.
Is het plan inderdaad. We gaan de coax kabel ook door hetzelfde gootje halen. Ik hoop dat dit allemaal goed resultaat gaat geven, kan niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-Edwin- schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:59:
[...]

Waarom dan niet MoCA gebruiken :?

http://www.bol.com/nl/p/h...sterker/9200000008882290/

Je haalt hiermee betrouwbaar en stabiel 170Mbps. Nadeel is de prijs en het feit dat het dus niet boven de 170Mbps point-to-point gaat. Genoeg voor je huidige internetverbinding, maar niet veel marge voor de toekomst en kastreert je LAN natuurlijk, want over Cat5E/6 kun je binnenhuis Gb-snelheden halen. Maar goed, vergeleken met Powerline-meuk is het veeeeel beter.

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 04-05-2014 20:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
-Edwin- schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:09:
Hebben jullie nog een aanrader voor een access point? Het mag wel wat kosten, als ik op de bovenverdieping maar weer goed internet heb! Ik zag dat deze wel goed scoort in de pricewatch: pricewatch: EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point

Ik heb echter nooit eerder van dit merk gehoord, en het nadeel is ook wel dat deze geen dual band heeft.
Dat is flink aan de prijs. Vergeet niet dat routers ook als (inclusief wireless) access point te configureren zijn. Als ik jou was en dual band is een must had ik de pricewatch: TP-Link TL-WDR4900 gehaald.
Voordelen:
  • 40 euro besparing
  • Sneller wireless (wat ik zo snel uit de specs opmaak)
  • 3 Netwerk poorten
Ik weet niet waar de kabel bij je naar boven komt maar de coax zal in ieder geval op je kamer aankomen neem ik aan? Doe hetzelfde met het ethernet kabeltje en dan kan je nog 3 apparaten bedraad aansluiten ook. tp-link heeft een how-to voor het configureren van een router als accesspoint.
Dezelfde stappen als bij andere routers die als access point dienst moeten doen, dhcp uitzetten en een IP binnen het huidige LAN instellen.

Ik hoop dat deze tip je wat geld bespaart, in ieder geval een veel groter aanbod als je kijkt naar zowel routers en access points i.p.v. enkel access points :)

[edit]
Conculega HWI heeft deze router een Silver Award gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Xthemes.us op 04-05-2014 23:30 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Xthemes.us schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Dat is flink aan de prijs. Vergeet niet dat routers ook als (inclusief wireless) access point te configureren zijn. Als ik jou was en dual band is een must had ik de pricewatch: TP-Link TL-WDR4900 gehaald.
Voordelen:
  • 40 euro besparing
  • Sneller wireless (wat ik zo snel uit de specs opmaak)
  • 3 Netwerk poorten
Ik weet niet waar de kabel bij je naar boven komt maar de coax zal in ieder geval op je kamer aankomen neem ik aan? Doe hetzelfde met het ethernet kabeltje en dan kan je nog 3 apparaten bedraad aansluiten ook. tp-link heeft een how-to voor het configureren van een router als accesspoint.
Dezelfde stappen als bij andere routers die als access point dienst moeten doen, dhcp uitzetten en een IP binnen het huidige LAN instellen.

Ik hoop dat deze tip je wat geld bespaart, in ieder geval een veel groter aanbod als je kijkt naar zowel routers en access points i.p.v. enkel access points :)

[edit]
Conculega HWI heeft deze router een Silver Award gegeven.
Een router gebruiken als access point, dat lees ik veel inderdaad. Is er echter met die handleiding wel een nette setup van te maken? Dus dat je een goede configuratie hebt en niet "een router op een router"?

En als dit het geval is, wat ik opmaak uit je post, is dan de Netgear WNDR3700 ook als access point in te stellen? Want die heb ik nog in mn studentenwoning liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10 23:30
Yep, de WNDR3700 kan dat ook. Ik heb 'm al jaren zo gebruikt. Sinds kort i.c.m. een Netgear R7000.
LAN op LAN aansluiten, vast IP adres instellen, DHCP uit. Dan hoef je de Accespoint functie niet eens te activeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 05-05-2014 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wel eveb zorgen dat je ssid en ww hetzelfde zijn, dan loopt t mooi in elkaar over ;-)

Hoi!

Pagina: 1