Enige tijd geleden een soortgelijk topic gestart. Helaas door verlies van werk de bestelling niet meer geplaatst. Ben voornemens maandag de bestelling te plaatsen en ondertussen zijn de wensen wat veranderd dus vandaar een fris topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Werken (administratie, beheer eigen webwinkel)
- Internetten (paar uur per dag)
- Spotnet (zou mooi zijn als de nieuwe pc een beetje soepel blijft draaien bij bestanden omzetten en repareren)
- Gamen (Ik wil de komende jaren af en toe een game kopen. Ik kijk uit naar GTA 5.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs?
Ik kijk niet op een paar tientjes maar wil wel zoveel mogelijk waar voor mijn geld. Mijn eigen config zat rond de €850 ~ €900,- inclusief verzenden. Hoewel mijn laatste build al weer een jaartje of 6 geleden is wil ik hem zelf weer assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Monitor (Dell U2312HM), muis, toetsenbord, speakers, printer etc blijft allemaal.
Ik heb een Dune mediaplayer met 3TB die dient als opslagapparaat.
Verder neem ik uit mijn oude systeemkast alleen de DVD writer mee en Windows 8.1.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Moederbord, Processor, Videokaart, Voeding, Geheugen, SSD. Twijfel tussen een boxed cooler of een losse.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel heeft de voorkeur. Deels emotie maar ik zie ook de betere testresultaten.
Nvidia of AMD GPU maakt me weinig uit.
Verder helemaal niet merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem zou fijn zijn. Liefst krachtig genoeg om de komende 3~5 jaar vooruit te kunnen.
Ik hoef echt geen games op Ultra te spelen in enorme resolutie.
Ga je overklokken?.
Ik heb besloten om mijn nieuwe systeem niet te gaan overklokken. Hoewel ik dit altijd wel heb gedaan denk ik nu al snel €100,- meer uit te moeten geven (betere koeler, K processor, ander mobo chipset etc).
Denk dat de prijs/kwaliteit verhouding er niet beter van wordt en het gaat minder goed samen met een stil systeem...
Mijn eigen lijstje, grotendeels gebaseerd op de Best Buy Guide van Mei:
Twijfel / vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Werken (administratie, beheer eigen webwinkel)
- Internetten (paar uur per dag)
- Spotnet (zou mooi zijn als de nieuwe pc een beetje soepel blijft draaien bij bestanden omzetten en repareren)
- Gamen (Ik wil de komende jaren af en toe een game kopen. Ik kijk uit naar GTA 5.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs?
Ik kijk niet op een paar tientjes maar wil wel zoveel mogelijk waar voor mijn geld. Mijn eigen config zat rond de €850 ~ €900,- inclusief verzenden. Hoewel mijn laatste build al weer een jaartje of 6 geleden is wil ik hem zelf weer assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Monitor (Dell U2312HM), muis, toetsenbord, speakers, printer etc blijft allemaal.
Ik heb een Dune mediaplayer met 3TB die dient als opslagapparaat.
Verder neem ik uit mijn oude systeemkast alleen de DVD writer mee en Windows 8.1.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Moederbord, Processor, Videokaart, Voeding, Geheugen, SSD. Twijfel tussen een boxed cooler of een losse.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel heeft de voorkeur. Deels emotie maar ik zie ook de betere testresultaten.
Nvidia of AMD GPU maakt me weinig uit.
Verder helemaal niet merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem zou fijn zijn. Liefst krachtig genoeg om de komende 3~5 jaar vooruit te kunnen.
Ik hoef echt geen games op Ultra te spelen in enorme resolutie.
Ga je overklokken?.
Ik heb besloten om mijn nieuwe systeem niet te gaan overklokken. Hoewel ik dit altijd wel heb gedaan denk ik nu al snel €100,- meer uit te moeten geven (betere koeler, K processor, ander mobo chipset etc).
Denk dat de prijs/kwaliteit verhouding er niet beter van wordt en het gaat minder goed samen met een stil systeem...
Mijn eigen lijstje, grotendeels gebaseerd op de Best Buy Guide van Mei:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,70 | € 168,70 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 79,50 | € 79,50 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 837,95 | |
Twijfel / vragen:
- Wat betreft de videokaart denk ik dat de R9 280x chipset me een goede prijs kwaliteit biedt? Twijfel nog tussen deze Asus of de MSI of? Vooral het geluidsniveau telt mee en verschillende testen hebben verschillende resultaten...
- Voeding: Ik vind deze voeding best wel prijzig. Maar hij wordt vaak als beste getest en ik wil graag een (semi-)modulaire voeding.
- Koeler: Tja, boxed of toch een optionele koeler... En wat is dan de beste keus als je niet wil overklokken voor niet teveel geld.
- O ja, moet ik koelpasta bijbestellen, zit dit er bij of is het niet nodig?