Nieuwe configuratie

Pagina: 1
Acties:

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-02 12:20
Goeienavond allemaal!

Momenteel heb ik een vrij grote behuizing op m'n bureau staan. (Dit gedrochtje).

Ik ben beperkt in ruimte, er is zelf geen plaats om m'n computer op de grond te zetten. Vroeger had ik een kleiner scherm, maar sinds lange tijd heb ik een 21" full-HD scherm gekocht, wat ook al aardig wat plek inneemt. Ik zou dus graag de ruimte die m'n desktop nodig heeft willen beperken tot het absolute minimum.

Mijn nieuwe build zou hieruit moeten bestaan:
-ASRock B75 Pro3-M
-Asus PCE N53 Dual Band
-Samsung 840 EVO 250GB
-Western Digital Blue 1TB - 2.5inch

Mijn CPU en geheugen neem ik over uit m'n oude computer. (Intel i7 op 'n 1155 socket en 16GB DDRIII-ram). Verder is mijn oog gevallen op LC-Power LC-1400mi als behuizing, omwille van zijn kleine afmetingen en de mogelijkheid voor low-profile PCI-slots.

Momenteel beschik ik over deze Sapphire Radeon HD 6850 grafische kaart. Verder zit er ook nog deze processor in.

Ik wil niet graag onderdoen aan performance bij m'n nieuwe build, maar het hoeft niet spectaculair veel beter te gaan. Ik zoek dus nog een low profile grafische kaart, maar ik zit met twijfels. Ik heb twee grafische kaarten gevonden:
- AFOX AMD RADEON HD6850, verkrijgbaar voor €135,-
- AFOX AMD RADEON HD7850, verkrijgbaar voor €255,-

Spijtig genoeg vind ik geen andere grafische kaart die voldoet aan m'n huidige Radeon HD6850. Ik twijfel dus tussen een 'verouderde' RadeonHD 6850 te kopen (die eigenlijk identiek is aan m'n huidige kaart), ofwel voor meer geld uit te geven aan een nieuwere kaart. Ik vind het niet erg om wat meer geld eraan te geven voor een kaart die uiteindelijk beter presteert en minder snel warm wordt, want da's ook iets dat in m'n hoofd rondspookt (kleinere behuizing zorgt volgens mij toch voor een hogere concentratie van warmte? :) )

Mijn vragen:
- Hoe staan jullie tegenover de grafische kaart? Ik ben zelf niet echt een pro-gamer, maar als ik speel, dan wil ik absoluut geen haperingen e.d. tegenkomen. Over de grafische kaarten valt op internet weinig te lezen, dusja... Zou ik een verouderd type kopen, of toch gaan voor de Radeon HD7850?

Ik heb wat schrik dat die Low Profile kaart het moeilijker zal hebben om te voldoen aan m'n huidige Radeon HD6850, de low profile zal misschien sneller warm worden aangezien ze wat minder goed gekoeld is dan m'n huidige HD6850? Een nieuwere HD7850 zal het makkelijker hebben vermoed ik...

- Iets belangrijkere vraag: kan de meegeleverde voeding (200W) dit alles aan? Ik geloof op internet gelezen te hebben dat de grafische kaart (Radeon HD7850) tot 130W nodig heeft, moet ik zoeken naar een nieuwe voeding? CPU zou rond de 90W zijn, dus ik denk dat ik wel een nieuwe moet zoeken. Iemand een suggestie?

- Valt dit alles goed te koelen?

Alvast bedankt voor het meedenken. Mochten er nog andere kleine tower-behuizingen te vinden zijn met ongeveer deze afmetingen (of afmetingen die nog normale PCI-slots aankan, zodat ik niet hoef te zoeken op puur low-profile apparatuur :) )

[ Voor 3% gewijzigd door KingFox op 03-05-2014 20:00 ]

Verwijderd

de hd 7750 lp?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
De 7750 is wel enigszins betaalbaar, maar niet sneller dan de 6850.

Ik zie ze in de pricewatch niet, maar ik zou kijken naar een 750ti.
https://www.google.nl/sea...ofile&safe=active&spell=1