Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nationzoom virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu voor ongeveer vier maanden het nationzoom virus op mijn laptop staan.
Ik heb mijn laptop al met mijn antivirus (avast) en een speciale malware scan gescand. Beide gaven geen resultaat. Zodra ik één van de geïnstalleerde browsers open zorgt het virus er voor dat ik niet meer op internet kan. De enige mogelijkheid voor mij om nu op internet te kunnen is via Brackets live preview. Dit is een vervelende methode, maar ik heb er mee leren leven.

Maar toch wilde ik weten of iemand een oplossing weet voor dit virus (zonder windows totaal te herinstalleren)

Bedankt,

Ruben

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38

InFamous

excommunicado

Dit heeft bij mij geholpen: http://zondervirus.nl/nation-zoom/

Formerly known as Ragdoll

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:49
Probeer ComboFix of Malwarebytes.

Verwijderd

Topicstarter
Alles al een keer geprobeerd, geen succes hellaas

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Waarom is Windows opnieuw installeren nou ineens geen oplossing? Als je alles hebt geprobeerd lijkt het mij de enige serieuze oplossing die nog over is. Dus zorg voor een backup, gooie je schijf leeg in installeer Windows opnieuw.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:31:
Waarom is Windows opnieuw installeren nou ineens geen oplossing? Als je alles hebt geprobeerd lijkt het mij de enige serieuze oplossing die nog over is. Dus zorg voor een backup, gooie je schijf leeg in installeer Windows opnieuw.
Het grote probleem is dat ik geen idee heb waar het virus in zit, een grote kans dat ik het mee neem in de backup. Dan ben ik niet echt verder.

EDIT: Ik ben nu aan het scannen met Malwarebytes, ziet er naar uit dat hij aardig wat gevonden heeft.
Nu kijken of het werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 17:47 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Een besmette PC vertrouw ik nooit meer. Dat is altijd format c/q ;)

Eerst opschonen (wat je nu dus doe) daarna backuppen wat je _echt_ moet hebben & zeker weet dat er geen virus meer in zit.

Dan herinstalleren en zorgen dat je tijdig backups maakt voor het geval weer gebeurt :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
Stalllone schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:53:
Een besmette PC vertrouw ik nooit meer. Dat is altijd format c/q ;)

Eerst opschonen (wat je nu dus doe) daarna backuppen wat je _echt_ moet hebben & zeker weet dat er geen virus meer in zit.

Dan herinstalleren en zorgen dat je tijdig backups maakt voor het geval weer gebeurt :)
Misschien maar beter dat ik dat ga doen ja. Zeker met mijn corrupte installatie van windows :/

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
De schijven formatteren en Microsoft Windows (misschien nu is Linux ;) ) opnieuw installeren is inderdaad de beste oplossing. Ik herinstalleer mijn Linux Mint 13 ook om de zoveel tijd, ik speur namelijk malicieuze websites op, soms moet je die helaas bezoeken om een review te geven op MyWOT en dergelijke. Toch is de kans dat ik een virus heb opgelopen met Linux bijna nihil.

- 12345dan

Verwijderd

@12345dan
correctie: Het risico dat je een virus oploopt is vrijwel 100% maar omdat je linux gebruikt is het effect ervan nihil. Voor mij is dat dan ook de reden dat ik ondanks dat ik Linux gebruik, toch een virusscanner geïnstalleerd, actief en up-to-date heb. Ik zit er niet op te wachten dat door zooi die van mijn pc en laptop afkomstig zijn, de windows clients op mijn netwerk een probleem krijgen.

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Ja voor wormen moet je inderdaad uitkijken. Echter zijn de websites die ik bezoek wel voordat ik ze bezocht uitvoerig getest en gescand, bijvoorbeeld als de websitemaster beweert dat zijn website nu clean is. Maar het zijn meer scam-websites die ik bezoek, die meestal niet malicieus zijn.

- 12345dan

Pagina: 1