Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

anoniem op internet

Pagina: 1
Acties:

• den1972
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 11:19
Ik wil graag op sommige momenten anoniem op internet. Ik heb al het een en ander op internet gelezen maar ik wordt er niet echt wijzer van. Ik over weeg een Anonieme VPN verbinding te nemen, maar nu lees ik weer dat een anonieme proxy eventueel ook voldoende kan zijn.

Ik dacht dat ik met een anonieme VPN een verbinding op te kunnen zetten en dat ik dan via die server internet op kan? Nu kan mijn provider totaal geen idee wat ik op internet doe

Met een anonieme Proxy lijkt het mij dat mijn provider het verkeer tussen mij en de proxy nog wel kan zien?

Uiteindelijk wil ik de internet verbinding vanuit mijn Synology opzetten. Een VPN lijkt mij geen probleem maar een Proxy op een Synology.......

Wie kan mij helpen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat is jouw definitie van "anoniem"?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Met een webproxy wordt het verkeer tussen jou en de proxy niet versleuteld, hierdoor kan je provider - indien zij daar recht toe hebben - controleren welke websites je hebt bezocht. Bij een VPN - die meer mogelijkheden biedt en oa daarom ook geld kost - is je verkeer geëncrypteerd.

Een andere manier om anoniem te kunnen surfen is door gebruik maken van Tor. Deze mogelijkheid zorgt er wel voor dat je internetverkeer wat trager wordt (net als bij een (gratis) webproxy).

De vraag die je jezelf misschien moet stellen is of dit wel allemaal nodig is. :)

[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 03-05-2014 15:58 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen pak voor die paar keer gewoon Tor. Het is laatste keer dat ik het probeerde (jaar geleden) wel behoorlijk traag, maar je bent voor je provider etc wel geheel anoniem.
>net te laat< ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 16:00 ]

• den1972
lier schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:56:
Wat is jouw definitie van "anoniem"?
Dat ze zien wat ik doe (verkeer over het lijntje) ik heb al een vast IP welke ik niet kan vernieuwen. Dus als ik een keer iets minder legaals doe dat het niet direct naar mij terug te leiden is.

Vermindering van snelheid is niet heel erg, ...... denk ik. Ik wil nog wel iets van mijn 100Mbit over houden ;)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat gaat niet. Je moet ergens het internet op, en zo'n aansluiting kost geld. En zodra jij betaalt ben je vindbaar.
TOR is gratis, maar zeker geen 100 Mbit.

• den1972
jeroen3 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:48:
Dat gaat niet. Je moet ergens het internet op, en zo'n aansluiting kost geld. En zodra jij betaalt ben je vindbaar.
TOR is gratis, maar zeker geen 100 Mbit.
Er zijn voldoende VPN aanbieders die niets loggen en waar je anoniem de diensten kan afnemen. Die kosten vallen reuze mee. Ik heb er ook geen probleem mee om voor een dienst een vergoeding over te dragen.

Als ik met een VPN het internet op ga heb ik een ander IP dan via mijn ISP toch? De VPN diensten loggen niets. Je kan zelfs anonieme betalingen doen.

Kijk maar eens bij Privacy.io Vikingvpn.com torguard.net

• filenox
den1972 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:55:
Als ik met een VPN het internet op ga heb ik een ander IP dan via mijn ISP toch?
Correct :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

den1972 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:55:
[...]
De VPN diensten loggen niets.
Zeggen ze. Moet je ook maar net vertrouwen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ipredator die in Zweden zit is misschien wel een beetje serieus. Hoewel je het zelf nooit zeker weet. Daarvoor moet je een eigen VPN server draaien in een datacentrum. Dan krijg je de tapverzoeken in ieder geval zelf binnen ;P

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Neehoor, die krijgt je ISP binnen. Die server heeft een internetverbinding en díe tappen ze dan.

• filenox
Mr_gadget schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:09:
ipredator die in Zweden zit is misschien wel een beetje serieus.
Dat lijkt me ook de meest privacy-vriendelijke oplossing :)

• den1972
Dan ga ik mij eens oriënteren op de VPN diensten.

Heeft er hier niemand ervaring mee?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

CyBeR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:10:
Neehoor, die krijgt je ISP binnen. Die server heeft een internetverbinding en díe tappen ze dan.
Je kan niet direct op het internet zitten? Zal wel erg duur zijn maar ik neem aan dat je op sommige plekken direct een verbinding met AMSIX kan krijgen? Dus dat je eigen ISP bent met 1 een klant ;)

• den1972
Mr_gadget schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:47:
[...]

Je kan niet direct op het internet zitten? Zal wel erg duur zijn maar ik neem aan dat je op sommige plekken direct een verbinding met AMSIX kan krijgen? Dus dat je eigen ISP bent met 1 een klant ;)
_/-\o_ Ik zal eens informeren. Vrees alleen dat een VPN iets gunstiger geprijsd is :P

Verwijderd

Ik had een account bij private internet access, dat is een prima vpn provider, snel stabiel maar wel US based.
Als je daar geen probleem mee hebt is dat een aanrader wat mij betreft.
Ik heb nu een abbo bij mullvad, die zitten in Zweden. Daar kan je betalen met bitcoin en je hoeft geen adres of wat ook op te geven. Stabiliteit en snelheid is wel wat minder dan bij die vorige club.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr_gadget schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:47:
[...]

Jahoor. 's nie goedkoop alleen. En met een AMS-IX poort alleen ben je er nog niet want daarmee kun je zonder meer niks.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 14:13
Als je utorrent gebruikt heb je onder instellingen 'Protocol Encryption'. Ik weet niet of dit voldoende is ;)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1