Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Compaq HP 100-201ED boot niet van CD-rom

Pagina: 1
Acties:

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Beste Tweakers,

Onlangs heeft mijn broer een basis pc aangeschaft voor simpele werkzaamheden.
Er staat standaard windows 8.1 op, echter vind hij dit niet lekker werken en het draait het ook niet echt soepel.

Zodoende wil ik Windows 7 installeren. Nadat ik in de bios CD-ROM/USB als first boot priority hebt gezet boot hij alsnog door naar Windows. Als ik middels ESC het boot menu open kan ik ook alleen kiezen uit HDD en netwerkkaart om te booten. Er staat dus geen USB/CD-rom tussen.

Ik heb al heel wat systemen onder ogen gekregen, maar dit probleem heb ik nog niet eerder ervaren.
Uiteraard zit de Windows schijf erin. Ik heb ook een USBstick aangesloten om te testen of die wordt herkend, helaas tevergeefs.

De windows 7 disk herkend hij wel in Windows 8.1, als ik hem via hier wil installeren, geeft hij uiteindelijk een foutmelding: Fout tijdens kopiëren gegevens bestandsysteem.

Model PC: HP 100-201ed Op de HP site is er geen BIOS update beschikbaar.
Ik ben benieuwd of iemand bekend is met dit probleem.

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
UEFI boot toevallig ? Veel laptop's met Windows 8 worden standaard met UEFI boot geleverd.

Moet je even veranderen naar Legacy. (Dit was in ieder geval de oplossing bij mijn laptop die ook geleverd werd met Windows 8)

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Ahh dat is vermoedelijk de oplossing. Bedankt!
Ik heb mij even ingelezen en je kunt een Windows 7 installatie compatible maken met UEFI door de installatie op een USB stick te zetten en daar dan vanaf te booten.
Ik heb een handleiding gevonden met instructies, misschien ook bruikbaar voor mensen met hetzelfde probleem:
http://handleiding.helpmij.nl/download.php?id=449