Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

ik wil graag een HTPC in elkaar gaan zetten, ben wel een beginner op dit gebied en heb geprobeerd flink wat informatie in te winnen. Ik heb tot nu toe zelf een soort van setup gemaakt van wat ik denk dat het hebben moet en zou graag feedback willen. Ik zal hieronder ook mijn eisen neerzetten.

Eisen:
- Streamen van films, video en muziek, 3d en goed geluid.
- tv signaal ontvangen, satelliet of en evt kabel + opnemen.
- Aansluiten van minimaal 5.1 of 7.1 speakerset (onboard of met geluidskaart??)
- Hyperspin (indien mogelijk, leek me wel leuk, genoeg capaciteit?)
- Budget max. 500-600 euro, ik hoef niet op de kosten te letten, wil kwaliteit en modern (allround) systeem.
- 24/7 aan (supersnel opstarten hoeft niet persee)
- zo weinig mogelijk geluid (vind een beetje niet erg)
- Besturingssysteem; maakt me niet uit, ik wil best mogelijke prestatie en beetje programmeren mag, niet super moeilijk, maar wil maximale hebben.

Voorlopige keuze HTPC:
- AMD A8-5600K Black Edition
- MSI FM2-A75MA-E35
- Scythe Shurikan Rev. B
- Western Digital Green WD20EZRX, 2TB
- be quiet! Pure Power L8 300W of Cooler Master V450S
- Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB of Samsung 840 EVO 120GB (indien noodzakelijk)
Behuizing, intern geheugen, geluid/tv kaart, evt. toetsenbord/muis combi ontbreekt nog.

Als ik wat mis hoor ik het graag, ik zou graag tips en tools willen. Excuus als ik hier dingen heb neer gezet die niet helemaal kloppen...

Mvg Jan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 14:09 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 21:31

Zenix

BOE!

-Neem een FM2+ bord in plaats van FM2 bord qua prijs maakt het amper uit, maar je kan tenminste nog wel upgraden in de toekomst.
- Voeding zou ik de pricewatch: be quiet! System Power 7 300W nemen want die heeft betere condensatoren dan de Pure Power
- Waarom 2TB HDD als je toch gaat streamen?
- Neem Crucial M500 SSD en zeker wel 120GB

Voor de rest kijk naar welke behuizing je bevalt en welk geheugen op de QVL staat van het moederbord die je gaat kopen, dan weet je zeker dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Zenix schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:13:
-Neem een FM2+ bord in plaats van FM2 bord qua prijs maakt het amper uit, maar je kan tenminste nog wel upgraden in de toekomst.
- Voeding zou ik de pricewatch: be quiet! System Power 7 300W nemen want die heeft betere condensatoren dan de Pure Power
- Waarom 2TB HDD als je toch gaat streamen?
- Neem Crucial M500 SSD en zeker wel 120GB

Voor de rest kijk naar welke behuizing je bevalt en welk geheugen op de QVL staat van het moederbord die je gaat kopen, dan weet je zeker dat het werkt.
Ik heb nog aanpassing gemaakt in eerste post, ik wil tv kunnen opnemen, vandaar de harde schijf...
En bedankt voor je tips, :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Als je DVB-C en DVB-S(2) wilt kunnen gaan ontvangen zou ik daar eerst even uitgebreid research naar doen en op basis van die eisen je hardware bij elkaar zoeken. 2 of meer tuner-kaarten, en eventueel nog CAM's of cardreaders erbij neemt toch wel wat ruimte in, wat je op je bord en in je kast wel kwijt moet kunnen. Wat betreft resources-verbruik is een A8 snel zat. Je zou met een A6 ook al wel prima af kunnen.
Wat betreft storage is een m500 prima, maar ook de 840 EVO is prima. De keuze zou ik laten afhangen van prijs / beschikbaarheid. Echt nodig is het overigens niet als je ook lokaal je storage gaat doen; het beperkt dan eigenlijk alleen maar wat boottijden. Heb je centrale storage (NAS oid), dan zou ik geen HDD erin opnemen. De WD Green is overigens wel een prima keuze voor dit doeleinde.
Opnames kan je natuurlijk ook naar centrale storage laten weg schrijven. Daarvoor is niet strikt noodzakelijk een lokale disk nodig. Wel zal je netwerk en de centrale storage snel genoeg moeten zijn uiteraard.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
AMD A8-5600K Black Edition
ASROCK FM2A88X-ITX+
Scythe Shurikan Rev. B
be quiet! System Power 7 300W
Samsung evo 840 120gb
Kingston HyperX KHX18C9X3K2/8X
Fractal Design Node 304 Zwart
Totale kosten rond de 450,-,
Besturingssysteem: windows 8

Dit gaat hem worden, ik wil later nog een NAS toevoegen met TBs waarmee ik televisie wil gaan opnemen en hyperspin wil gaan draaien en voor andere doeleinden die je met een NAS kunt doen.

TV kaart ga ik niet doen, ik heb meerdere post van jou gelezen kroegtijger en vind hoe jij het hebt goed. Dus gewoon tv via tv en opnemen via htpc/nas. Ik wil toch proberen zoveel mogelijk te streamen indien mogelijk. Ook een apart systeem voor 5.1 geluid of toch speakers direct op de htpc moet ik nog informatie over opzoeken wat het beste resultaat oplevert.