Beste allemaal,
ik wil graag een HTPC in elkaar gaan zetten, ben wel een beginner op dit gebied en heb geprobeerd flink wat informatie in te winnen. Ik heb tot nu toe zelf een soort van setup gemaakt van wat ik denk dat het hebben moet en zou graag feedback willen. Ik zal hieronder ook mijn eisen neerzetten.
Eisen:
- Streamen van films, video en muziek, 3d en goed geluid.
- tv signaal ontvangen, satelliet of en evt kabel + opnemen.
- Aansluiten van minimaal 5.1 of 7.1 speakerset (onboard of met geluidskaart??)
- Hyperspin (indien mogelijk, leek me wel leuk, genoeg capaciteit?)
- Budget max. 500-600 euro, ik hoef niet op de kosten te letten, wil kwaliteit en modern (allround) systeem.
- 24/7 aan (supersnel opstarten hoeft niet persee)
- zo weinig mogelijk geluid (vind een beetje niet erg)
- Besturingssysteem; maakt me niet uit, ik wil best mogelijke prestatie en beetje programmeren mag, niet super moeilijk, maar wil maximale hebben.
Voorlopige keuze HTPC:
- AMD A8-5600K Black Edition
- MSI FM2-A75MA-E35
- Scythe Shurikan Rev. B
- Western Digital Green WD20EZRX, 2TB
- be quiet! Pure Power L8 300W of Cooler Master V450S
- Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB of Samsung 840 EVO 120GB (indien noodzakelijk)
Behuizing, intern geheugen, geluid/tv kaart, evt. toetsenbord/muis combi ontbreekt nog.
Als ik wat mis hoor ik het graag, ik zou graag tips en tools willen. Excuus als ik hier dingen heb neer gezet die niet helemaal kloppen...
Mvg Jan
ik wil graag een HTPC in elkaar gaan zetten, ben wel een beginner op dit gebied en heb geprobeerd flink wat informatie in te winnen. Ik heb tot nu toe zelf een soort van setup gemaakt van wat ik denk dat het hebben moet en zou graag feedback willen. Ik zal hieronder ook mijn eisen neerzetten.
Eisen:
- Streamen van films, video en muziek, 3d en goed geluid.
- tv signaal ontvangen, satelliet of en evt kabel + opnemen.
- Aansluiten van minimaal 5.1 of 7.1 speakerset (onboard of met geluidskaart??)
- Hyperspin (indien mogelijk, leek me wel leuk, genoeg capaciteit?)
- Budget max. 500-600 euro, ik hoef niet op de kosten te letten, wil kwaliteit en modern (allround) systeem.
- 24/7 aan (supersnel opstarten hoeft niet persee)
- zo weinig mogelijk geluid (vind een beetje niet erg)
- Besturingssysteem; maakt me niet uit, ik wil best mogelijke prestatie en beetje programmeren mag, niet super moeilijk, maar wil maximale hebben.
Voorlopige keuze HTPC:
- AMD A8-5600K Black Edition
- MSI FM2-A75MA-E35
- Scythe Shurikan Rev. B
- Western Digital Green WD20EZRX, 2TB
- be quiet! Pure Power L8 300W of Cooler Master V450S
- Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB of Samsung 840 EVO 120GB (indien noodzakelijk)
Behuizing, intern geheugen, geluid/tv kaart, evt. toetsenbord/muis combi ontbreekt nog.
Als ik wat mis hoor ik het graag, ik zou graag tips en tools willen. Excuus als ik hier dingen heb neer gezet die niet helemaal kloppen...
Mvg Jan
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 14:09 ]