Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In juli loopt mijn huidige Vodafone-abonnement af en ik twijfel allereerst of ik mijn huidige Galaxy S3 Blue ga vervangen of er een jaartje sim-only aan vast ga plakken. Mijn dilemma is dus iets ingewikkelder :)

De S3 voldoet grotendeels nog prima. De snelheid is prima voor wat ik er mee doe en dat is vooral browsen in de trein, af en toe thuis een filmpje bekijken of een simpel spelletje. Tijdens de vakantie gebruik ik hem voor de vakantiefoto's en de camera van de S3 is wat mij betreft ook goed geschikt daarvoor.

Er zijn een aantal redenen waarom een nieuwe wel een meerwaarde zou kunnen geven:
1) De batterij gaat soms amper een dag mee. Zeker met mijn lange reistijden is dat wel eens een probleem. Een factory-reset of custom-rom kan dat wellicht verbeteren. Maar als ik geen nieuwe neem zal ik sowieso een extended battery aanschaffen.
2) Als ik naar de Nexus 5 van mijn vriendin kijk heeft die in daglicht duidelijk een beter scherm. Dat vind ik wel een pré.
3) Ik vind sim-only abonnementen relatief duur ten opzichte van de abonnementen met telefoon. Voor de volledigheid: ik zit en blijf bij Vodafone en zal hoogstwaarschijnlijk gaan voor Red Essential of een Smart-abbo met extra databundel. Ik bel namelijk weinig maar verstook wel zo'n 1GB aan data per maand.

Bij een nieuwe telefoon neem heb ik de volgende voorkeuren:
1) Goede batterij
2) HD-scherm, grootte tussen 5 en 5,7 inch
3) Goede camera
4) Zo min mogelijk bloatware is een pré. Touchwiz is me wat dat betreft niet helemaal bevallen.
5) SD-kaart en verwisselbare accu is een voordeel maar geen dealbreaker

De eerste drie punten zijn eigenlijk eisen. De beide HTC One's en de Nexus 5 vallen voor mij dus af. Blijven over de LG G2, Sony Z1 en Z2 en de Samsung S4/S5/Note 3. De Samsungs hebben het laatste punt als voordeel maar Touchwiz/bloatware vind ik daar weer echt een nadeel. Indien er goede custom roms op te zetten zijn valt dat wellicht weer weg.

Graag hoor ik van jullie ervaringen en/of (andere) inzichten in mijn dilemma.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
Je kan nog eventjes wachten en kijken wat de iPhone 6 en de LG G3 oplevert.

Zit nu in het zelfde bootje, S3 vervangen of nog een jaartje mee doorgaan.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:47

Zenix

BOE!

Als de S3 qua performance voldoet zou je ook kunnen kijken naar de chinese smartphones met mediatek MT6592 of MT6582 SoC. Die voldoen aan al je eisen afhankelijk van welk model je kiest natuurlijk en eis 5 is zowat standaard ;) met dual sim erbij!

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 03-05-2014 14:00 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Uit je post blijkt dat je graag een Android-toestel wilt, klopt dat? Anders zou ik de Lumia 930 voorstellen, met (hoogstwaarschijnlijk) een goede batterijduur, een 5" FHD Amoled en een 20 MP camera, vergelijkbaar met die van de 1520 (en die is goed kan ik je vertellen :P). Verder is alle evt. bloatware van providers eenvoudig te verwijderen op Windows Phone. Helaas geen sd-kaartslot en verwisselbare batterij.

[ Voor 2% gewijzigd door Migrator op 04-05-2014 07:29 . Reden: Verwisselbaar :z ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Je verhaal schreeuwt om een lg g2 of sony z2.
Met de G3 aangekondigd, en de s3 nog steeds ondersteund met veel roms kun je ook wachten op de G3 met nog hogere resolutie.

Als je 720p acceptabel vindt kun je ook kiezen voor de Z30 die draait ook android apps. Maar heeft het blackberry os, dat helemaal bloatware vrij is, en heeft een os dat sneller aanvoelt dan android. De batterijtijd is ook ruim 2 dagen.

| live and give like no one else |

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:52
Ik heb zelf de 16 maanden oude S3 van mijn pa overgenomen voor 90 euro (leasecontract bedrag).

Ik gebruik het toestel voor dezelfde doeleinden. Batterij: zelfde probleem.

Extended battery kit genomen, toestel is iets dikker, maar naast beschermingsfolie heb ik ook geen case nodig nu. Kostte ongeveer 35 euro +5 euro folie.

Bottom-line; met sim only bespaar je al snel 30 tot 35 euro per maand als ik je behoeftes zo lees.

Bij mij (Hi) kwam bij de verlenging overigens het nieuwe abonnement direct in de plaats van het oude (die nog halfjaar liep). Dit leverde dus ook een aanvullende 210 euro voordeel op. Ik heb geen spijt. Wel altijd gehad van die dure 2-jaars contracten in het verleden.

Mijn persoonlijke besparing (als voorbeeld):
Eerste kosten: 90 + 35 + 5 = -140 euro
Directe ingang abonnement: 210 euro
Looptijd 2 jaar abonnement: 840 euro
Totaal: 910 euro

Indien toestel vervangen moet worden: 910 - nieuwprijs nieuwe telefoon = nog altijd winst lijkt mij.

[ Voor 16% gewijzigd door rr7r op 04-05-2014 14:43 ]

• D-e-n
  • Nu online
Tnx voor de reacties
Xepos schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:53:
Je kan nog eventjes wachten en kijken wat de iPhone 6 en de LG G3 oplevert.
Het gesloten Apple-systeem trekt me niet. Het voordeel van de G3 zou kunnen zijn dat de G2 goedkoper wordt. De hogere resolutie van de G3 is vast mooi maar lijkt me voor de batterij geen plus.
Zenix schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:59:
Als de S3 qua performance voldoet zou je ook kunnen kijken naar de chinese smartphones met mediatek MT6592 of MT6582 SoC. Die voldoen aan al je eisen afhankelijk van welk model je kiest natuurlijk en eis 5 is zowat standaard ;) met dual sim erbij!
Kan een optie zijn. Ik heb al wel gedacht aan de bekendere Chinese merken zoals Xiaomi maar daar nog niet gevonden wat ik mogelijk zoek :)
Migrator schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:04:
Uit je post blijkt dat je graag een Android-toestel wilt, klopt dat?
Ik heb enige ervaring met het oude Windows mobile door mijn HTC HD2 maar sinds ik daar een custom Android rom opgezet heb heb ik altijd Android gedraaid. Op zich sta ik niet afwijzend tegenover Windows Mobile maar momenteel heb ik nog zoveel gemak van bepaalde (betaalde) apps (Dsub, Xmarks) dat ik tot nu toe nog niet neig naar overstappen. Er zitten wel mooie phones tussen inderdaad.
3x3 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:30:
Je verhaal schreeuwt om een lg g2 of sony z2.
Als ik een nieuwe neem staan die twee er op dit moment ook wel goed op inderdaad.
Met de G3 aangekondigd, en de s3 nog steeds ondersteund met veel roms kun je ook wachten op de G3 met nog hogere resolutie.
Dat is dus de andere optie :)
Als je 720p acceptabel vindt kun je ook kiezen voor de Z30 die draait ook android apps.
Als ik een nieuwe koop zal dat wel HD zijn.
rr7r schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:40:
Extended battery kit genomen, toestel is iets dikker, maar naast beschermingsfolie heb ik ook geen case nodig nu. Kostte ongeveer 35 euro +5 euro folie.
Mag ik vragen welke kit je hebt dan? Blij de standaard blauwe van Samsung heb je namelijk nog steeds een case nodig.
Bottom-line; met sim only bespaar je al snel 30 tot 35 euro per maand als ik je behoeftes zo lees.
Het lijkt me zeker een pré om niet meer vast te zitten aan die dure contracten maar ik vind het verschil bij Vodafone dus nogal tegenvallen. Een Red Essential is Sim-only 23 resp. 24 euro voor één resp. twee jaar terwijl je de genoemde LG G2 (16GB) volgens mij al kunt krijgen voor 33 euro per maand, en dan hoef je nog maar 70e bij te betalen.

p.s
Dit vraagt overigens bijna om een Excel-sheetje :P

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 04-05-2014 16:04 ]

• rr7r
D-e-n schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:02:

[...]

Mag ik vragen welke kit je hebt dan? Blij de standaard blauwe van Samsung heb je namelijk nog steeds een case nodig.
pricewatch: Samsung Galaxy S III Extended Battery Kit + Cover Blauw

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Eigenlijk voldoet bijna iedere android-flagship telefoon als je idd de n5 en de beide one's ervanaf haalt.
Ik zou het internet afspeuren voor leuke abbo deals en als je die niet vind gewoon de S3 houden en er een android 4.4.x rom opzetten. Het is niet nodig om onnodig je buidel leeg te slaan.

• D-e-n
  • Nu online
Een beetje offtopic maar dat is toch die standaard Samsung kit met enkel een andere achterkant?

• rr7r
D-e-n schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Een beetje offtopic maar dat is toch die standaard Samsung kit met enkel een andere achterkant?
De batterij heeft een capaciteit van 3000mAH ipv 2100mAH en is enkele millimeters dikker.
Pagina: 1